Nu öppnar ansökan för hösten 2024

Två studenter lyssnar på en intressant föreläsning i en rymlig föreläsningssal.

Vill du börja plugga i höst? Ansökan för höstens kurser och program är öppen till och med den 15 april.

Nu är ansökan öppen till höstens program och kurser. I år introduceras nya program på avancerad nivå och möjligheten att studera folkhälsovetenskapliga programmet på distans.

Hos oss pluggar runt 18 000 studenter kurser och program inom områdena design, företagsekonomi, hälsa och vård, matematik, musik och opera, samhälls- och beteendevetenskap, språk och kommunikation, teknik, undervisning och lärande.

Nya program inför hösten

Se hela vårt utbildningsutbud.

Behöver du hjälp? Vi finns här för dig

Har du frågor eller känner dig osäker på ditt val av utbildning?
Våra studievägledare finns för att stötta dig så att du hittar den utbildning som passar dig bäst.

Du kan även chatta med våra nuvarande studenter för att få en inblick i livet på MDU eller boka ett besök på vårt campus, träffa våra studenter och få svar på dina frågor.

Viktiga datum att hålla koll på

• 15 mars: Ansökan öppnar
  • 15 april: Sista ansökningsdag
  • 2 maj: Sista dag för betalning av ansökningsavgift eller ansökan om avgiftsbefrielse
  • 20 juni: Sista dag för komplettering av ansökan
  • 11 juli: Antagningsbesked med svarskrav
  • 19 juli: Sista dag att svara på antagningsbeskedet
  • 25 juli: Andra antagningsbeskedet

Har du drömmen, har vi vägen dit. Här bestämmer du vem du ska bli. Varmt välkommen till oss!