2023-10-31

MDU-forskare topprankad för sin forskning

Olcay Sert, professor i English language education, finns med i en prestigefylld internationell rankning över de mest citerade forskarna i världen. Listan baseras på data från Elsevier, publicerad av forskare från Stanford University.

Olcay Sert är listad som en av de 2% mest citerade forskarna inom sitt område (English) language education) i världen. Att finnas med på denna lista är ett kraftfullt bevis på räckvidden och effekten av den forskning som Olcay Sert bedriver vid Mälardalens universitet.

Listan visar de 2 % av forskarna som har flest citeringar i världen. Detta innebär att ju oftare andra författare/forskare hänvisar till den enskilde forskarens arbete, desto högre ranking. Listan, som kallas Stanford-Elsevier Ranking, är uppdelad i 22 olika forskningsfält och 176 delområden, Rankningen baseras på publikationer i Scopus, en omfattande citeringsdatabas som ägs av Elsevier.

Länk till the Standford-Elsevier Rankning Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.