Datum 2023-01-20
Artikeltyp Porträtt

”Det finns inga dåliga idéer”

Porträttbild av Nicholas

Nicholas Isaacs

Nicholas Isaacs tog hem priset Idélabs Wildcard i Idétävlingen med sin idé Superwatchman. Nicholas idé som till en början var en hobby är nu ett livskraftigt företag, och han vill ge rådet till andra att tro på sina idéer och att våga testa dem.

Nicholas berättar att han inte visste vad han skulle förvänta sig när han kom till Idélab med sin idé. Den vägledning han fick var över förväntan och han är glad att han vågade ta hjälpen och att han hade modet att söka till Idétävlingen.

– Det känns fantastiskt att vinna priset Idélabs Wildcard! Jag blev riktigt överraskad och väldigt glad när jag fick reda på att jag vunnit, säger Nicholas.

Det var under sina studier på MDU som Nicholas fick chansen att utveckla sin hobby till det livskraftiga företag det är idag. Superwatchman är en plattform som listar klockor och som hjälper konsumenterna med sina klockköp genom vägledning och information om klockorna.

Nicholas jobbade på sin idé varje ledig stund och det hårda arbetet lönade sig. Företaget har idag flera anställda och utgör Nicholas huvudsakliga levebröd. Så länge det är roligt och skapar värde kommer han att fortsätta sitt arbete och han rekommenderar andra att satsa på sina idéer.

– Det är bra att möta rädslan kring alla idéer man har och det finns inga dåliga idéer. Jag visste ju inte vart min idé skulle ta vägen utan den formades genom resans gång, säger Nicholas.

Att Nicholas vågade satsa på sin hobby och anmäla sig till Idélabs Idétävling resulterade i en vinst i kategorin Idélabs Wildcard och ett pris som bestod av 10 000 kronor från Automation Region samt presentkort från Profeel.

Idélab

Idélab erbjuder studenter, forskare och övriga anställda vid MDU rådgivning inom ide- och affärsutveckling samt personlig utveckling – helt kostnadsfritt.