Marknadsstrategi i praktiken
På den här kursen konkurrerar du i en affärssimulering mot andra studenter för att skapa en levande och dynamisk värld att pröva och bilda ny kunskap. Du kommer utmanas att tänka strategiskt på både kort och lång sikt för att vara en konkurrenskraftig aktör i marknaden över tid. Affärssimuleringen är avancerad och kräver tätt samarbete inom gruppen för att utveckla produkter, upprätta produktion, jaga och bejaka marknadsandelar, och så vidare, allt vad det innebär med att driva ett företag helt enkelt. Affärssimuleringen pågår under tio år och pågår parallellt under hela kursen. Vi kommer också ha seminarium som kompletterar affärssimuleringen och föreläsningar för att stötta era grupparbeten (att managera era företag). Era uppgifter behandlar därmed de problemställningar som verkliga beslutsfattare ställs inför på daglig basis. Kursen syftar således (bland annat till) att utveckla din analytiska förmåga att förstå och förutspå marknadsmässiga förhållanden samt agera därefter.
Tillfällen för denna kurs
Vårtermin 2025
-
Anmäl dig till fristående kurs till Marknadsstrategi i praktiken till Vårtermin 2025 (heltid 100%) till Marknadsstrategi i praktiken till Vårtermin 2025 (heltid 100%) Anmäl dig till programkurs
Omfattning
15 hp
Tid
2025-01-20 - 2025-03-30 (heltid 100%)
Utbildningsnivå
Grundnivå
Kurstyp
Fristående kurs, Programkurs
Anmälningskod
MDU-13110
Särskild behörighet
60 hp företagsekonomi med successiv fördjupning varav 15 hp på nivå G1F. Dessutom krävs Engelska 6.
Urval
Antal högskolepoäng
Frågor kring utbildningen?
Hör av dig till kursansvarig om du har frågor kring kursens innehåll.