Studentprojekt rumslig gestaltning
På programmet Rumslig gestaltning – Informationsdesign skapar studenter design förslag utifrån olika material, tekniker och arbetsmetoder. Det sker ofta i samverkan med universitetets forskare samt företag och organisationer i branschen.
Projekt år 3

Identitetsstärkande rum - Design som stödjer navigation på ett äldreboende. Av: Johanna Laurin. Kurs: Rumslig gestaltning fördjupning, år 3

Identitetsstärkande rum - Design som stödjer navigation på ett äldreboende. Av: Johanna Laurin. Kurs: Rumslig gestaltning fördjupning, år 3

Identitetsstärkande rum - Design som stödjer navigation på ett äldreboende. Av: Johanna Laurin. Kurs: Rumslig gestaltning fördjupning, år 3

Designkoncept - Tillgänglighet på hotell, ljussättning för informativa bord. Av: Aydah Abdulrahman. Kurs: Projektledning för designprojekt, år 3

Designkoncept - Tillgänglighet på hotell, ljussättning för informativa bord. Av: Aydah Abdulrahman. Kurs: Projektledning för designprojekt, år 3

"Jag är lika naken som rummet" - Att utforma gynekologrummet efter patienters behov, Tina Knuutinen.

"Jag är lika naken som rummet" - Att utforma gynekologrummet efter patienters behov, Tina Knuutinen.

"Jag är lika naken som rummet" - Att utforma gynekologrummet efter patienters behov, Tina Knuutinen.

"Vänta... vart ska jag?" En studie i vägledning på vårdcentraler, Jennie Eriksson.

"Vänta... vart ska jag?" En studie i vägledning på vårdcentraler, Jennie Eriksson.

"Vänta... vart ska jag?" En studie i vägledning på vårdcentraler, Jennie Eriksson.

Vad säger rumsformen? En studie om hur rumsformer kan kommunicera olika aktivitetszoner i ett aktivitetsbaserat utomhuskontor för högskolestudenter, Yasmine El-Zein.

Vad säger rumsformen? En studie om hur rumsformer kan kommunicera olika aktivitetszoner i ett aktivitetsbaserat utomhuskontor för högskolestudenter, Yasmine El-Zein.

Vad säger rumsformen? En studie om hur rumsformer kan kommunicera olika aktivitetszoner i ett aktivitetsbaserat utomhuskontor för högskolestudenter, Yasmine El-Zein.

Ett rum att minnas - en studie om utformningen av ett multifunktionellt rum för personer med demens, Tone Hessen.

Ett rum att minnas - en studie om utformningen av ett multifunktionellt rum för personer med demens, Tone Hessen.

Att känna historien - ett skapande av intresseväckande ingångar för barn, Lovisa Danielsson.

Att känna historien - ett skapande av intresseväckande ingångar för barn, Lovisa Danielsson.

Det attraktiva strömsstråket - En studie om orienterbarhet i stadsmiljö, Alicia Fundberg

Det attraktiva strömsstråket - En studie om orienterbarhet i stadsmiljö, Alicia Fundberg

Färg och form som element för orientering i shoppingmiljön, Louise Pettersson

Färg och form som element för orientering i shoppingmiljön, Louise Pettersson.

Färg och form som element för orientering i shoppingmiljön, Louise Pettersson.

Ljuset i tunneln – En studie i hur ljus och färg kan utformas, i syfte att erbjuda en tryggare känsla för fotgängare i befintliga gångtunnlar, Anna Jansson.

Ljuset i tunneln – En studie i hur ljus och färg kan utformas, i syfte att erbjuda en tryggare känsla för fotgängare i befintliga gångtunnlar, Anna Jansson.

Exjobb monter till bokmässan, Annie Lund, år 3.

Exjobb monter till bokmässan, Annie Lund, år 3.

Exjobb digitala konceptvisualiseringar, Lydia Stengård, år 3.

Exjobb digitala konceptvisualiseringar, Lydia Stengård, år 3.

Exjobb digitala konceptvisualiseringar, Lydia Stengård, år 3.

Exjobb digitala konceptvisualiseringar, Lydia Stengård, år 3.

Artefakt, Martina Antonino, år 3.

Digital konceptvisualisering, Celina Vu, år 3.

Digital konceptvisualisering, Frida Nolåkers, Emelie Karén, Amanda Alonzo, My Sidén Lassen, år 3.

3D-modell. Av: Raghda Oraha. Kurs: Projektledning för designprojekt, år 3

Metod: Emotional mapping. Av: Raghda Oraha. Kurs: Projektledning för designprojekt, år 3

Skisser designförslag. Av: Frida Zetterstrand. Kurs: Rumslig gestaltning fördjupning, år

3D-modell – Vägledande ljus. Av: Khadija Balta. Kurs: Projektledning för designprojekt, år 3

Kartvisualisering med wayshowingsystem. Av: Nicole Rizvic. Kurs: Examensarbete, år 3

Skiss - Designprocess. Av: Frida Zetterstrand. Kurs: Examensarbete, år 3

Skiss - Designförslag. Av: Frida Zetterstrand. Kurs: Examensarbete, år 3

Layout och markval. Av: Ida Göransson. Kurs: Projektledning för designprojekt, år 3

3D-printad modell. Av: Ida Göransson. Kurs: Projektledning för designprojekt, år 3
Projekt år 2

Renderad 3Dmiljö. Av: Linnéa SödderqvistKurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Renderad 3D-miljö. Av: Klara ThavelinKurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Affiisch utställning. Av: Yasmina Lucena Wallin. Kurs: Utställningar och berättande, år 2

Renderad 3Dmiljö. Av: Tilda Versén. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Digitalt gestaltningskoncept. Av: Cornelia Boström. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Digitalt gestaltningskoncept. Av: Cornelia Boström. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Digitalt gestaltningskoncept. Av: Cornelia Boström. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Digitalt gestaltningskoncept. Av: Linn Broberg. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Digitalt gestaltningskoncept. Av: Linn Broberg. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Måttsatta ritningar. Av: Linn Broberg. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Utomhuskontor. Av: Linnéa Söderqvist. Kurs: Plats rum och rörelse, år 2

Utomhuskontor. Av: Linnéa Söderqvist. Kurs: Plats rum och rörelse, år 2

Utomhuskontor. Av: Yasmina Lucena Wallin. Kurs: Plats rum och rörelse, år 2

Utomhuskontor. Av: Yasmina Lucena Wallin. Kurs: Plats rum och rörelse, år 2
Ett minnesrum. Ljus och ljudlaboration av Magdalena Alm, i kursen Ljus och ljud, år 2.

Visualisera ljus i bild, en skiss av Magdalena Alm, i kursen Ljus och ljud, år 2.
%20(2)%20(2)%20IMG_0152-1.jpg)
Ett väntrum. Ljus och ljudlaboration av Magdalena Alm, i kursen Ljus och ljud, år 2.

Affisch och textdesign, Britt-Mary Wackenström, år 2.

Affisch, Emelie Karén, år 2.

Laboration: Konstruktion och material. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Laboration: Konstruktion och material. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Affisch, Emelie Karén, år 2. Laboration: Konstruktion och material. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Laboration med ljus. Av: Agnes Arnell. Kurs: Ljus och ljud i rumslig gestaltning, år 2

Laboration med ljus. Av: Agnes Arnell. Kurs: Ljus och ljud i rumslig gestaltning, år 2

Laboration med ljus. Av: Emilia Eriksson. Kurs: Ljus och ljud i rumslig gestaltning, år 2

Planlösning, Digitalt utställningskoncept. Av: Angela Dimitrijoska. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Utställning Västmanland länsmuseum. Av: Magdalena Alm, Thea Dahlberg, Maryana Haddad. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Prototyp utställning Västmanland länsmuseumAv: Melissa Arvidsson, Mathilda Börjesson, Jessica Castillo, Amanda DahlbjörnKurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Utställning Västmanland länsmuseum. Av: Melissa Arvidsson, Mathilda Börjesson, Jessica Castillo, Amanda Dahlbjörn. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Digitalt utställningskoncept. Av: Wilma Karestål. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Digitalt utställningskoncept. Av: Wilma Karestål. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Digitalt utställningskoncept. Av: Olivia Grenner. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Digitalt utställningskoncept. Av: Olivia Grenner. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år

Visualisering utifrån observation och kartläggning. Av: Juno Atak. Kurs: Orienterbarhet i offentliga miljöer, år 2

Prototyp till navigationssystem. Av: Juno Atak. Kurs: Orienterbarhet i offentliga miljöer, år 2

Designkoncept. Av: Mathilda Nilsson. Kurs: Orienterbarhet i offentliga miljöer, år 2

Designkoncept. Av: Mathilda Nilsson. Kurs: Orienterbarhet i offentliga miljöer, år 2

Designkoncept. Av: Mathilda Nilsson. Kurs: Orienterbarhet i offentliga miljöer, år 2
Projekt år 1

Inlämningsuppgift i kursen analoga och digitala visualiseringstekniker. Bilden visar en modell av terräng och fokusobjekt skapad med trämaskin och 3D-printing, av Jenni Gustavsson, år 1.

3D-printad modell, Eva Lindblom, år 1.

Inlämningsuppgift i kursen analoga och digitala visualiseringstekniker. Bilden visar en modell i kapakartong. Modellen är skalenlig och visar bland annat rumslayout, organisation och axialitet i en studentlägenhet, av Josefin Martis, år 1.

Digital modell, Martina Antonino, år 1.

Workshop modellbygge. Kurs: Introduktion till Rumslig gestaltning, år 1

Workshop färg. Kurs: Introduktion till Rumslig gestaltning, år 1

Modellbygge. Av: Emma Strandell. Kurs: Introduktion till Rumslig gestaltning, år 1

Modellbygge. Av: Sara Lindstedt. Kurs: Introduktion till Rumslig gestaltning, år 1

Analog och digital skiss. Av: Emma Strandell. Kurs: Digitala och analoga visualiseringstekniker, år 1

3D-modell. Av: Emma Strandell. Kurs: Digitala och analoga visualiseringstekniker, år 1

3D-modell. Av: Emma Strandell. Kurs: Digitala och analoga visualiseringstekniker, år 1

Fysisk modell. Av: Elin Jansson. Kurs: Digitala och analoga visualiseringstekniker, år 1

3D-printad modell. Av: Elin Jansson. Kurs: Digitala och analoga visualiseringstekniker, år 1

Fysisk modell. Av: Elin Jansson

3D-printad modell. Av: Paulina Liljedahl. Kurs: Digitala och analoga visualiseringstekniker, år 1

3D-modell. Av: Paulina Liljedahl. Kurs: Digitala och analoga visualiseringstekniker, år 1

3D-modell. Av: Paulina Liljedahl. Kurs: Digitala och analoga visualiseringstekniker, år 1

Fysisk modell. Av: Emilia Eriksson, Fatima Hedman Blommé, Frida Söderlund. Kurs: Rumsligheter, år 1

3D-modell. Av: Emilia Eriksson, Fatima Hedman Blommé, Frida Söderlund. Kurs: Rumsligheter, år 1

3D-modell. Av: Sandra Gustafsson, Alba Sävenmark Palma, Isabella Varga. Kurs: Rumsligheter, år 1

3D-modell - studiomiljö. Av: Frida Björklund, Emma Jansson, Vera le Grand, Paulina Wennerström. Kurs: Rumsligheter, år 1
Kontakt