Text

Studentprojekt rumslig gestaltning

På programmet Rumslig gestaltning – Informationsdesign skapar studenter design förslag utifrån olika material, tekniker och arbetsmetoder. Det sker ofta i samverkan med universitetets forskare samt företag och organisationer i branschen.

Projekt år 3

Skiss på en hiss

Identitetsstärkande rum - Design som stödjer navigation på ett äldreboende. Av: Johanna Laurin. Kurs: Rumslig gestaltning fördjupning, år 3

Identitetsstärkande rum - Design som stödjer navigation på ett äldreboende. Av: Johanna Laurin. Kurs: Rumslig gestaltning fördjupning, år 3

Identitetsstärkande rum - Design som stödjer navigation på ett äldreboende. Av: Johanna Laurin. Kurs: Rumslig gestaltning fördjupning, år 3

Designkoncept - Tillgänglighet på hotell, ljussättning för informativa bord. Av: Aydah Abdulrahman. Kurs: Projektledning för designprojekt, år 3

Designkoncept - Tillgänglighet på hotell, ljussättning för informativa bord. Av: Aydah Abdulrahman. Kurs: Projektledning för designprojekt, år 3

Gynekologrum uppifrån.

"Jag är lika naken som rummet" - Att utforma gynekologrummet efter patienters behov, Tina Knuutinen.

Gynekologrum med undersökningsdel bakom skärmvägg.

"Jag är lika naken som rummet" - Att utforma gynekologrummet efter patienters behov, Tina Knuutinen.

Gynekologrummets undersökningsdel.

"Jag är lika naken som rummet" - Att utforma gynekologrummet efter patienters behov, Tina Knuutinen.

Väntrum uppifrån med markerade kölappsautomater.

"Vänta... vart ska jag?" En studie i vägledning på vårdcentraler, Jennie Eriksson.

Sittplatser och nummerdisplayer.

"Vänta... vart ska jag?" En studie i vägledning på vårdcentraler, Jennie Eriksson.

Väggmarkering.

"Vänta... vart ska jag?" En studie i vägledning på vårdcentraler, Jennie Eriksson.

Utomhuskontor.

Vad säger rumsformen? En studie om hur rumsformer kan kommunicera olika aktivitetszoner i ett aktivitetsbaserat utomhuskontor för högskolestudenter, Yasmine El-Zein.

Utomhuskontorets zoner.

Vad säger rumsformen? En studie om hur rumsformer kan kommunicera olika aktivitetszoner i ett aktivitetsbaserat utomhuskontor för högskolestudenter, Yasmine El-Zein.

Utomhuskontorets vilozon.

Vad säger rumsformen? En studie om hur rumsformer kan kommunicera olika aktivitetszoner i ett aktivitetsbaserat utomhuskontor för högskolestudenter, Yasmine El-Zein.

Målarbord

Ett rum att minnas - en studie om utformningen av ett multifunktionellt rum för personer med demens, Tone Hessen.

Rum med målarbord och materialvagn.

Ett rum att minnas - en studie om utformningen av ett multifunktionellt rum för personer med demens, Tone Hessen.

Utställningsrum.

Att känna historien - ett skapande av intresseväckande ingångar för barn, Lovisa Danielsson.

Utställningsrum uppifrån med olika flöden utritade

Att känna historien - ett skapande av intresseväckande ingångar för barn, Lovisa Danielsson.

Karta med markeringar som visar rörelseaktivitet.

Det attraktiva strömsstråket - En studie om orienterbarhet i stadsmiljö, Alicia Fundberg

Karta med rörelsemönster markerade.

Det attraktiva strömsstråket - En studie om orienterbarhet i stadsmiljö, Alicia Fundberg

planritning

Färg och form som element för orientering i shoppingmiljön, Louise Pettersson

Siluetter av människor i inomhusmiljö med olika färgmarkeringar.

Färg och form som element för orientering i shoppingmiljön, Louise Pettersson.

Siluetter av människor i inomhusmiljö med olika färgmarkeringar.

Färg och form som element för orientering i shoppingmiljön, Louise Pettersson.

Tunnel med upplyst entré.

Ljuset i tunneln – En studie i hur ljus och färg kan utformas, i syfte att erbjuda en tryggare känsla för fotgängare i befintliga gångtunnlar, Anna Jansson.

Tunnel med upplyst entré.

Ljuset i tunneln – En studie i hur ljus och färg kan utformas, i syfte att erbjuda en tryggare känsla för fotgängare i befintliga gångtunnlar, Anna Jansson.

Monter med texten EXPO på mässa.

Exjobb monter till bokmässan, Annie Lund, år 3.

Överblick av monter med texten Expo, vi utmanar rasismen.

Exjobb monter till bokmässan, Annie Lund, år 3.

Offentlig toalett.

Exjobb digitala konceptvisualiseringar, Lydia Stengård, år 3.

Pappershållare.

Exjobb digitala konceptvisualiseringar, Lydia Stengård, år 3.

Toalettskylt.

Exjobb digitala konceptvisualiseringar, Lydia Stengård, år 3.

Dörr.

Exjobb digitala konceptvisualiseringar, Lydia Stengård, år 3.

Svan med kläder på.

Artefakt, Martina Antonino, år 3.

Klassrum.

Digital konceptvisualisering, Celina Vu, år 3.

Skyltdockor placerade på kartonger. Förstorad platta som visar e-shopping.

Digital konceptvisualisering, Frida Nolåkers, Emelie Karén, Amanda Alonzo, My Sidén Lassen, år 3.

Digital 3D-modell av entré till en yrkesmässa med namnet Framtidsfabriken

3D-modell. Av: Raghda Oraha. Kurs: Projektledning för designprojekt, år 3

Planlösning i 2D med färgkodning över emotionella och mindre emotionellt starka områden

Metod: Emotional mapping. Av: Raghda Oraha. Kurs: Projektledning för designprojekt, år 3

Tecknade bilder av parkmiljö med belysning

Skisser designförslag. Av: Frida Zetterstrand. Kurs: Rumslig gestaltning fördjupning, år

Digital 3D-modell av hotellrum med vägledande ljussättning vid utrymning

3D-modell – Vägledande ljus. Av: Khadija Balta. Kurs: Projektledning för designprojekt, år 3

Tecknad karta av utomhusområde med illustrationer av skyltar som visar utformning och placering

Kartvisualisering med wayshowingsystem. Av: Nicole Rizvic. Kurs: Examensarbete, år 3

Skiss av parkmiljö som visar zoner för olika aktiviteter

Skiss - Designprocess. Av: Frida Zetterstrand. Kurs: Examensarbete, år 3

Tecknat designförslag för parkmiljö i 3D

Skiss - Designförslag. Av: Frida Zetterstrand. Kurs: Examensarbete, år 3

Planlösning för torgmiljö i 2D

Layout och markval. Av: Ida Göransson. Kurs: Projektledning för designprojekt, år 3

Karta med 3D-printad byggnad i plastmaterial

3D-printad modell. Av: Ida Göransson. Kurs: Projektledning för designprojekt, år 3

Projekt år 2

Renderad 3Dmiljö. Av: Linnéa SödderqvistKurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Renderad 3D-miljö. Av: Klara ThavelinKurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Affiisch utställning. Av: Yasmina Lucena Wallin. Kurs: Utställningar och berättande, år 2

Renderad 3Dmiljö. Av: Tilda Versén. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Digitalt gestaltningskoncept. Av: Cornelia Boström. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Digitalt gestaltningskoncept. Av: Cornelia Boström. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Digitalt gestaltningskoncept. Av: Cornelia Boström. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Digitalt gestaltningskoncept. Av: Linn Broberg. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Digitalt gestaltningskoncept. Av: Linn Broberg. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Måttsatta ritningar. Av: Linn Broberg. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Utomhuskontor. Av: Linnéa Söderqvist. Kurs: Plats rum och rörelse, år 2

Utomhuskontor. Av: Linnéa Söderqvist. Kurs: Plats rum och rörelse, år 2

Utomhuskontor. Av: Yasmina Lucena Wallin. Kurs: Plats rum och rörelse, år 2

Utomhuskontor. Av: Yasmina Lucena Wallin. Kurs: Plats rum och rörelse, år 2

Ett minnesrum. Ljus och ljudlaboration av Magdalena Alm, i kursen Ljus och ljud, år 2.

Visualisera ljus i bild, en skiss av Magdalena Alm, i kursen Ljus och ljud, år 2.

Ett väntrum. Ljus och ljudlaboration av Magdalena Alm, i kursen Ljus och ljud, år 2.

Affisch och textdesign, Britt-Mary Wackenström, år 2.

Affisch, Emelie Karén, år 2.

Studiomiljö med skisser på vikväggar och byggmaterial på golv

Laboration: Konstruktion och material. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Studiomiljö med utställningsdetalj i form av en fyrkantig sten gjord av frigolit

Laboration: Konstruktion och material. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Verkstadsmiljö med utställningsdetalj i formskuren MDF-skiva

Affisch, Emelie Karén, år 2. Laboration: Konstruktion och material. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Studiomiljö med ljussättning av objekt

Laboration med ljus. Av: Agnes Arnell. Kurs: Ljus och ljud i rumslig gestaltning, år 2

Studiomiljö med ljussättning av tältliknande miljö

Laboration med ljus. Av: Agnes Arnell. Kurs: Ljus och ljud i rumslig gestaltning, år 2

Studiomiljö med ljussättning av rumslig miljö

Laboration med ljus. Av: Emilia Eriksson. Kurs: Ljus och ljud i rumslig gestaltning, år 2

Måttsatt rumslig layout i 2D

Planlösning, Digitalt utställningskoncept. Av: Angela Dimitrijoska. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Fysisk utställningsdel om samernas historia med rubriken Vart ska ni? Tecknad bild med stig, skog, vattendrag, kåta och en som fiskar. En tecknad kvinna vid sten i 3D

Utställning Västmanland länsmuseum. Av: Magdalena Alm, Thea Dahlberg, Maryana Haddad. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Prototyp av tejp som visualiserar hur olika utställningsytor kan användas i en utställningsdel

Prototyp utställning Västmanland länsmuseumAv: Melissa Arvidsson, Mathilda Börjesson, Jessica Castillo, Amanda DahlbjörnKurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Utställningsdel i form av ett kök med rubriken Mellan drömmar och disk

Utställning Västmanland länsmuseum. Av: Melissa Arvidsson, Mathilda Börjesson, Jessica Castillo, Amanda Dahlbjörn. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Digital utställningsmodell i 3D ovanifrån med olika inomhus- och utomhusmiljöer

Digitalt utställningskoncept. Av: Wilma Karestål. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Detalj ur digital utställningsmodell i 3D med husfasader och byggarbetsplats

Digitalt utställningskoncept. Av: Wilma Karestål. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Detalj ur digital utställningsmodell i 3D med entré och två kvinnoskulpturer

Digitalt utställningskoncept. Av: Olivia Grenner. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år 2

Digital utställningsmodell i 3D snett ovanifrån med olika rumsliga miljöer med koppling till fotografi

Digitalt utställningskoncept. Av: Olivia Grenner. Kurs: Konstruktion, material och 3D, år

Illustration av karta med färgkodade individer som visar vilka olika åldrar som använder platsen och i vilken utsträckning

Visualisering utifrån observation och kartläggning. Av: Juno Atak. Kurs: Orienterbarhet i offentliga miljöer, år 2

Skylt på vägg som visar var en person befinner sig på en karta och 3D-skiss

Prototyp till navigationssystem. Av: Juno Atak. Kurs: Orienterbarhet i offentliga miljöer, år 2

Digital 3D-modell av sittyta i gradängform i utomhusmiljö dagtid

Designkoncept. Av: Mathilda Nilsson. Kurs: Orienterbarhet i offentliga miljöer, år 2

Digital ljussatt 3D-modell av sittyta i gradängform i utomhusmiljö kvällstid

Designkoncept. Av: Mathilda Nilsson. Kurs: Orienterbarhet i offentliga miljöer, år 2

Digital ljussatt 3D-modell av sittyta i gradängform i utomhusmiljö kvällstid

Designkoncept. Av: Mathilda Nilsson. Kurs: Orienterbarhet i offentliga miljöer, år 2

Projekt år 1

Inlämningsuppgift i kursen analoga och digitala visualiseringstekniker. Bilden visar en modell av terräng och fokusobjekt skapad med trämaskin och 3D-printing, av Jenni Gustavsson, år 1.

Husmodell.

3D-printad modell, Eva Lindblom, år 1.

Inlämningsuppgift i kursen analoga och digitala visualiseringstekniker. Bilden visar en modell i kapakartong. Modellen är skalenlig och visar bland annat rumslayout, organisation och axialitet i en studentlägenhet, av Josefin Martis, år 1.

Husmodell exteriör.

Digital modell, Martina Antonino, år 1.

Bord med skärplatta, kartong, linjaler och skärknivar

Workshop modellbygge. Kurs: Introduktion till Rumslig gestaltning, år 1

Bord med färgprover

Workshop färg. Kurs: Introduktion till Rumslig gestaltning, år 1

Fysisk modell av en lägenhet ovanifrån

Modellbygge. Av: Emma Strandell. Kurs: Introduktion till Rumslig gestaltning, år 1

Fysisk modell av en lägenhet snett ovanifrån

Modellbygge. Av: Sara Lindstedt. Kurs: Introduktion till Rumslig gestaltning, år 1

Gradäng med en svamp, både handskiss och måttsatt digital skiss

Analog och digital skiss. Av: Emma Strandell. Kurs: Digitala och analoga visualiseringstekniker, år 1

Sagomiljö med naturtema för ett bibliotek

3D-modell. Av: Emma Strandell. Kurs: Digitala och analoga visualiseringstekniker, år 1

Inredningsdetaljer i form av svampar, stenvägg och träd för sagomiljö

3D-modell. Av: Emma Strandell. Kurs: Digitala och analoga visualiseringstekniker, år 1

Hörnformad gradäng i tre nivåer gjord av kartong

Fysisk modell. Av: Elin Jansson. Kurs: Digitala och analoga visualiseringstekniker, år 1

Hörnformad gradäng i tre nivåer gjord av 3D-printad plast

3D-printad modell. Av: Elin Jansson. Kurs: Digitala och analoga visualiseringstekniker, år 1

Digitala och analoga visualiseringstekniker, år 1

Fysisk modell. Av: Elin Jansson

Trapp med viloplan av 3D-printad plast

3D-printad modell. Av: Paulina Liljedahl. Kurs: Digitala och analoga visualiseringstekniker, år 1

Sagomiljö med naturtema för ett bibliotek

3D-modell. Av: Paulina Liljedahl. Kurs: Digitala och analoga visualiseringstekniker, år 1

Inredningsdetaljer i sagomiljö, sittmöjligheter och trapp med naturtema

3D-modell. Av: Paulina Liljedahl. Kurs: Digitala och analoga visualiseringstekniker, år 1

TV-studio med en scen med bakgrund, soffa, bord, fåtölj och rullstol

Fysisk modell. Av: Emilia Eriksson, Fatima Hedman Blommé, Frida Söderlund. Kurs: Rumsligheter, år 1

Digital modell av TV-studio med en scen med bakgrund, soffa, bord, fåtöljer och ytor för storbildsskärm och bord för nyhetssändning

3D-modell. Av: Emilia Eriksson, Fatima Hedman Blommé, Frida Söderlund. Kurs: Rumsligheter, år 1

TV-studio med olika zoner för scen, soffor, nyhetssändning och lunchrum

3D-modell. Av: Sandra Gustafsson, Alba Sävenmark Palma, Isabella Varga. Kurs: Rumsligheter, år 1

TV-studio med olika zoner för scen, soffor, nyhetssändning, loge, fotostudio och lunchrum

3D-modell - studiomiljö. Av: Frida Björklund, Emma Jansson, Vera le Grand, Paulina Wennerström. Kurs: Rumsligheter, år 1

Kontakt