Course syllabus - Childhood in a Historical and Comparative Perspective
Scope
7.5 credits
Course code
PEA046
Valid from
Autumn semester 2018
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-01
Revised
2017-12-12
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Lärande och jämställdhet i förskola och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2015 - 205 s.
ISBN: 9789147105755 LIBRIS-ID: 17133887
Barndomshistoria
Andra upplagan : Lund : Studentlitteratur, [2018] - 365 sidor
ISBN: 9789144123424 LIBRIS-ID: w5tgm0brtm2n45jw
Klasstillhörighetens subjektiva dimension : klassidentitet, sociala attityder och fritidsvanor
Umeå : Umeå universitet, 2005 - [8], 214 s.
ISBN: 9173058920 LIBRIS-ID: 9882691
URL: Link
Lag (2018:1197) om Förenta nationernas konvention om barnets rättigheter.
Den mångkulturella förskolan : motsägelser och möjligheter
Tredje upplagan : Lund : Studentlitteratur, [2018] - 151 sidor
ISBN: 9789144121949 LIBRIS-ID: 22616708
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
Barns och ungas rättigheter i utbildning
Andra upplagan : Malmö : Gleerups, [2020] - 187 sidor
ISBN: 9789151102795 LIBRIS-ID: 4gql24mf2cs2d3tq
Articles
Barnperspektiv, barns perspektiv och barns aktörskap - en begreppsdiskussion. Nordisk tidsskrift for pedagogikk och kritikk, Vol. 5, s. 49-61
2019
The becoming of a Swedish preschool child? Migrant children and everyday nationalism, Children's Geographies. 10.1080/14733285.2019.1566517
2019
Other Materials
Tillkommer: Utdrag och underlag som läraren tillhandahåller
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
-
Books
Den moderna barndomen och barns vardagsliv
Stockholm : Carlsson, 2007 - 199 s.
ISBN: 978-91-7331-067-3 (inb.) LIBRIS-ID: 10304857
Mig äger ingen
[Ny utg.] : Stockholm : Atlas, 2008 - 293, [1] s.
ISBN: 978-91-7389-321-3 LIBRIS-ID: 10621999
Lärande och jämställdhet i förskola och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2015 - 205 s.
ISBN: 9789147105755 LIBRIS-ID: 17133887
Den mångkulturella förskolan : motsägelser och möjligheter
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 146 s.
ISBN: 9789144091624 LIBRIS-ID: 14554483
Konventionen om barnets rättigheter
FN, 1989
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
Articles
Barnperspektiv som ideologiskt och/eller metodologiskt begrepp
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Barns perspektiv och mänskliga rättigheter: Godhetsmaximering eller kunskapsbildning?
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Other Materials
Tillkommer: Utdrag och underlag som läraren tillhandahåller
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
-
Books
Den moderna barndomen och barns vardagsliv
Stockholm : Carlsson, 2007 - 199 s.
ISBN: 978-91-7331-067-3 (inb.) LIBRIS-ID: 10304857
Mig äger ingen
[Ny utg.] : Stockholm : Atlas, 2008 - 293, [1] s.
ISBN: 978-91-7389-321-3 LIBRIS-ID: 10621999
Läroplan för förskolan Lpfö 98
2., rev. uppl. : Stockholm : Skolverket, 2011 - 16 s.
ISBN: 978-91-38-32586-5 LIBRIS-ID: 12296899
Lärande och jämställdhet i förskola och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2015 - 205 s.
ISBN: 9789147105755 LIBRIS-ID: 17133887
Den mångkulturella förskolan : motsägelser och möjligheter
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 146 s.
ISBN: 9789144091624 LIBRIS-ID: 14554483
Konventionen om barnets rättigheter
FN, 1989
Articles
Barnperspektiv som ideologiskt och/eller metodologiskt begrepp
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Barns perspektiv och mänskliga rättigheter: Godhetsmaximering eller kunskapsbildning?
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Other Materials
Tillkommer: Utdrag och underlag som läraren tillhandahåller
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
Examination
Exercise (INL1), 4.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Project (PRO1), 3 credits, marks Pass (G)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail