Course syllabus - Special Needs Education for Teachers in Upper Secondary School
Scope
7.5 credits
Course code
OAU283
Valid from
Autumn semester 2021
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2020-12-11
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Autism och adhd i gymnasiet : tydliggörande pedagogik
Första utgåvan : [Stockholm] : Natur & kultur, [2019] - 203 sidor
ISBN: 9789127824683 LIBRIS-ID: x72xjw2fvtxgxrz6
Att anpassa undervisning : till individ och grupp i klassrummet
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, 2017 - 222 sidor
ISBN: 978-91-27-14560-3 LIBRIS-ID: 19873521
Elever med adhd och autism : psykologiska och pedagogiska perspektiv
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2023] - 209 sidor
ISBN: 9789147144600 LIBRIS-ID: ctdgr11d9pswz4db
Specialpedagogik och funktionsvariationer : att möta barn och unga med funktionsnedsättningar i en utvecklande lärmiljö
Andra utgåvan, omarbetad utgåva : [Stockholm] : Natur & Kultur, [2019] - 331 sidor
ISBN: 9789127827486 LIBRIS-ID: bm2tl9w383rm3pb4
Perspektiv på specialpedagogik
Upplaga 3 : Lund : Studentlitteratur, [2020] - 148 sidor
ISBN: 9789144138626 LIBRIS-ID: 3fk5gflz1h3rmmfm
URLs
Stödinsatser i utbildningen : om ledning och stimulans, extra anpassningar och särskilt stöd
Stockholm : Skolverket, 2014 - 61 s.
ISBN: 9789175591315 LIBRIS-ID: 17590036
Kommentarer till Skolverkets allmänna råd om extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram
Skolverket, 2022
Other Materials
Kompendier, artiklar, webbadresser och referenslitteratur tillkommer enligt studiehandledning/Canvas.
-
Books
Autism och adhd i gymnasiet : tydliggörande pedagogik
Första utgåvan : [Stockholm] : Natur & kultur, [2019] - 203 sidor
ISBN: 9789127824683 LIBRIS-ID: x72xjw2fvtxgxrz6
Specialpedagogik och funktionsvariationer : att möta barn och unga med funktionsnedsättningar i en utvecklande lärmiljö
Andra utgåvan, omarbetad utgåva : [Stockholm] : Natur & Kultur, [2019] - 331 sidor
ISBN: 9789127827486 LIBRIS-ID: bm2tl9w383rm3pb4
Inkludering i skolan : undervisningsstrategier som fungerar
1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur, 2015 - 397 s.
ISBN: 9789127143593 LIBRIS-ID: 18358368
Systemteori i praktiken : konsten att lösa problem och nå resultat
Fjärde upplagan : 2018 - 136 sidor
ISBN: 9789177410928 LIBRIS-ID: 22551128
Other Materials
Kompendier, artiklar, webbadresser och referenslitteratur tillkommer enligt studiehandledning/Canvas.
Examination
INL1, Written assignment, 4.5 credits, Written assignment concerning learning outcomes 1-5, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG)
SEM1, Seminar, 1.5 credits, oral performance concerning learning outcomes 1-2, grades Fail (U) or Pass (G).
SEM2, Seminar, 1.5 credits, oral performance concerning learning outcomes 3-4, grades Fail (U) or Pass (G).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that grade for INL1.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail