Course syllabus - Special Needs Education - preschool teacher
Scope
7.5 credits
Course code
OAU142
Valid from
Autumn semester 2020
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-06-20
Revised
2019-12-09
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Barn som väcker funderingar : se, förstå och hjälpa förskolebarn med en annorlunda utveckling
2. uppl. : Enskededalen : Pavus utbildning, 2015 - 143 s.
ISBN: 9789198234909 LIBRIS-ID: 17634695
Tidiga insatser och barns utbildningsvägar : inkludering och specialpedagogik
Första utgåvan : 2018 - 198 sidor
ISBN: 9789127819115 LIBRIS-ID: 22073361
Utveckla språket med musik : Rörliga rytmer och toner att ta på
Hestra : Isaberg förlag, 2013 - 157 s.
ISBN: 9789176948880 LIBRIS-ID: 14207571
Specialpedagogik i förskola : grundläggande huvudsaker och reflekterande djupdykningar
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2021] - 281 sidor
ISBN: 9789144151267 LIBRIS-ID: bq9fsz4h86htgnn8
Articles
Differentierad undervisning och integrerade digitala verktyg i förskola och skola: En storskalig studie
Falun : Högskolan Dalarna, 2021
URL: Link
15:3, 9-31
En god utbildning för alla: En litteraturstudie om reflektionsverktyg som kan understödja utveckling av inkluderande förskolor
Falun : Högskolan Dalarna, 2020
URL: Link
14:1, 87-102
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
Web Addresses
Reference Literature
Förskolan som lärandemiljö : för barn i behov av särskilt stöd
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2023] - 272 sidor
ISBN: 9789144132242 LIBRIS-ID: fwwn87kkcl6kxg5q
Different Agendas? The Views of Different Occupational Groups on Special Needs Education
European Journal of Special Needs Education, 2011
Musikspråka i förskolan : med musik, rytmik och rörelse
1. uppl. : Stockholm : Runa, 2003 - 96 s.
ISBN: 91-88298-65-5 LIBRIS-ID: 9057234
Lekprocessen - specialpedagogisk intervention i (för)skola : När aktivt handlande stimulerar lärande, social integration och reducerar utslagning
Stockholm : HLS Förlag, 2006 - 289
URL: Link
Other Materials
-
Books
Barn som väcker funderingar : se, förstå och hjälpa förskolebarn med en annorlunda utveckling
2. uppl. : Enskededalen : Pavus utbildning, 2015 - 143 s.
ISBN: 9789198234909 LIBRIS-ID: 17634695
Små barns delaktighet och inflytande : några perspektiv
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 116 s.
ISBN: 9789147094127 LIBRIS-ID: 11590115
Tidiga insatser och barns utbildningsvägar : inkludering och specialpedagogik
Första utgåvan : 2018 - 198 sidor
ISBN: 9789127819115 LIBRIS-ID: 22073361
Utveckla språket med musik : Rörliga rytmer och toner att ta på
Hestra : Isaberg förlag, 2013 - 157 s.
ISBN: 9789176948880 LIBRIS-ID: 14207571
Specialpedagogik i förskola : grundläggande huvudsaker och reflekterande djupdykningar
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2021] - 281 sidor
ISBN: 9789144151267 LIBRIS-ID: bq9fsz4h86htgnn8
Articles
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
Differentierad undervisning och integrerade digitala verktyg i förskola och skola: En storskalig studie
Falun : Högskolan Dalarna, 2021
URL: Link
15:3, 9-31
Web Addresses
Reference Literature
Different Agendas? The Views of Different Occupational Groups on Special Needs Education
European Journal of Special Needs Education, 2011
Musikspråka i förskolan : med musik, rytmik och rörelse
1. uppl. : Stockholm : Runa, 2003 - 96 s.
ISBN: 91-88298-65-5 LIBRIS-ID: 9057234
Lekprocessen - specialpedagogisk intervention i (för)skola : När aktivt handlande stimulerar lärande, social integration och reducerar utslagning
Stockholm : HLS Förlag, 2006 - 289
URL: Link
-
Books
Barn som väcker funderingar : se, förstå och hjälpa förskolebarn med en annorlunda utveckling
2. uppl. : Enskededalen : Pavus utbildning, 2015 - 143 s.
ISBN: 9789198234909 LIBRIS-ID: 17634695
Små barns delaktighet och inflytande : några perspektiv
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 116 s.
ISBN: 9789147094127 LIBRIS-ID: 11590115
Tidiga insatser och barns utbildningsvägar : inkludering och specialpedagogik
Första utgåvan : 2018 - 198 sidor
ISBN: 9789127819115 LIBRIS-ID: 22073361
Utveckla språket med musik : Rörliga rytmer och toner att ta på
Hestra : Isaberg förlag, 2013 - 157 s.
ISBN: 9789176948880 LIBRIS-ID: 14207571
Specialpedagogik i förskola : grundläggande huvudsaker och reflekterande djupdykningar
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2021] - 281 sidor
ISBN: 9789144151267 LIBRIS-ID: bq9fsz4h86htgnn8
Articles
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
Med blicken på barnet : om olikheter inom förskolan som diskursiv praktik
Malmö : Malmö högskola, Lärarutbildningen, 2011 - 184 s.
ISBN: 9789186295141 LIBRIS-ID: 12308740
Web Addresses
Reference Literature
Different Agendas? The Views of Different Occupational Groups on Special Needs Education
European Journal of Special Needs Education, 2011
Musikspråka i förskolan : med musik, rytmik och rörelse
1. uppl. : Stockholm : Runa, 2003 - 96 s.
ISBN: 91-88298-65-5 LIBRIS-ID: 9057234
Lekprocessen - specialpedagogisk intervention i (för)skola : När aktivt handlande stimulerar lärande, social integration och reducerar utslagning
Stockholm : HLS Förlag, 2006 - 289
URL: Link
-
Books
Små barns delaktighet och inflytande : några perspektiv
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 116 s.
ISBN: 9789147094127 LIBRIS-ID: 11590115
Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola : möte med det som inte anses lagom
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 139 s.
ISBN: 9789147105649 LIBRIS-ID: 14180386
Med sikte på förskolan : barn i behov av stöd
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 306 s.
ISBN: 9789144092577 LIBRIS-ID: 16250127
Barn som väcker funderingar : se, förstå och hjälpa förskolebarn med en annorlunda utveckling
2. uppl. : Enskededalen : Pavus utbildning, 2015 - 143 s.
ISBN: 9789198234909 LIBRIS-ID: 17634695
Utveckla språket med musik : Rörliga rytmer och toner att ta på
Hestra : Isaberg förlag, 2013 - 157 s.
ISBN: 9789176948880 LIBRIS-ID: 14207571
Elevers olikheter och specialpedagogisk kunskap
Upplaga 4 : Stockholm : Liber, [2019] - 186 sidor
ISBN: 9789147129751 LIBRIS-ID: t32ns3cmrp63tfzl
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
Articles
Med blicken på barnet : om olikheter inom förskolan som diskursiv praktik
Malmö : Malmö högskola, Lärarutbildningen, 2011 - 184 s.
ISBN: 9789186295141 LIBRIS-ID: 12308740
Web Addresses
Reference Literature
Different Agendas? The Views of Different Occupational Groups on Special Needs Education
European Journal of Special Needs Education, 2011
Musikspråka i förskolan : med musik, rytmik och rörelse
1. uppl. : Stockholm : Runa, 2003 - 96 s.
ISBN: 91-88298-65-5 LIBRIS-ID: 9057234
Lekprocessen - specialpedagogisk intervention i (för)skola : När aktivt handlande stimulerar lärande, social integration och reducerar utslagning
Stockholm : HLS Förlag, 2006 - 289
URL: Link
Examination
INL1, Written assignment, 4 credits, concerning learning outcomes 1-5, marks Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
SEM1, Seminar, 3 credits, concerning learning outcome 1-5, marks Fail (U) or Pass (G).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that mark for INL1.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail