Course syllabus - Special Needs Education - preschool teacher
Scope
7.5 credits
Course code
OAU142
Valid from
Autumn semester 2016
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-06-20
Revised
2015-12-10
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Små barns delaktighet och inflytande : några perspektiv
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 116 s.
ISBN: 9789147094127 LIBRIS-ID: 11590115
Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola : möte med det som inte anses lagom
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 139 s.
ISBN: 9789147105649 LIBRIS-ID: 14180386
Perspektiv på specialpedagogik
2., [omarb.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2007 - 130, [6] s.
ISBN: 9789144026633 LIBRIS-ID: 10352766
Med sikte på förskolan : barn i behov av stöd
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 306 s.
ISBN: 9789144092577 LIBRIS-ID: 16250127
Musikspråka i förskolan : med musik, rytmik och rörelse
1. uppl. : Stockholm : Runa, 2003 - 96 s.
ISBN: 91-88298-65-5 LIBRIS-ID: 9057234
Barn som väcker funderingar : se, förstå och hjälpa förskolebarn med en annorlunda utveckling
2. uppl. : Enskededalen : Pavus utbildning, 2015 - 143 s.
ISBN: 9789198234909 LIBRIS-ID: 17634695
Articles
Med blicken på barnet : om olikheter inom förskolan som diskursiv praktik
Malmö : Malmö högskola, Lärarutbildningen, 2011 - 184 s.
ISBN: 9789186295141 LIBRIS-ID: 12308740
Web Addresses
Läroplan för förskolan Lpfö 98
[Ny, rev. utg.] : Stockholm : Skolverket, 2010 - 16 s.
ISBN: 978-91-38-32538-4 LIBRIS-ID: 12015180
Reference Literature
Different agendas? The views of differentoccupational groups on special needs education
European Journal of Special Needs Education, 2011
Lekprocessen - specialpedagogisk intervention i (för)skola : när aktivt handlande stimulerar lärande, social integration och reducerar utslagning
Stockholm : HLS förlag, 2006 - 286, [5] s.
ISBN: 978-91-7656-626-8 LIBRIS-ID: 10258865
URL: Link
-
Books
Små barns delaktighet och inflytande : några perspektiv
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 116 s.
ISBN: 9789147094127 LIBRIS-ID: 11590115
Specialpedagogiska aspekter på förskola och skola : möte med det som inte anses lagom
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 139 s.
ISBN: 9789147105649 LIBRIS-ID: 14180386
Perspektiv på specialpedagogik
2., [omarb.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2007 - 130, [6] s.
ISBN: 9789144026633 LIBRIS-ID: 10352766
Med sikte på förskolan : barn i behov av stöd
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2014 - 306 s.
ISBN: 9789144092577 LIBRIS-ID: 16250127
Musikspråka i förskolan : med musik, rytmik och rörelse
1. uppl. : Stockholm : Runa, 2003 - 96 s.
ISBN: 91-88298-65-5 LIBRIS-ID: 9057234
Barn som väcker funderingar : se, förstå och hjälpa förskolebarn med en annorlunda utveckling
2. uppl. : Enskededalen : Pavus utbildning, 2015 - 143 s.
ISBN: 9789198234909 LIBRIS-ID: 17634695
Articles
Med blicken på barnet : om olikheter inom förskolan som diskursiv praktik
Malmö : Malmö högskola, Lärarutbildningen, 2011 - 184 s.
ISBN: 9789186295141 LIBRIS-ID: 12308740
Web Addresses
Läroplan för förskolan Lpfö 98
[Ny, rev. utg.] : Stockholm : Skolverket, 2010 - 16 s.
ISBN: 978-91-38-32538-4 LIBRIS-ID: 12015180
Examination
INL1, Written assignment, 4 credits, concerning learning outcomes 1-5, marks Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
SEM1, Seminar, 3 credits, concerning learning outcome 1-5, marks Fail (U) or Pass (G).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that mark for INL1.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail