Course syllabus - Perceiving the World Around Us, Science and Technology Perspectives
Scope
7.5 credits
Course code
OAU239
Valid from
Autumn semester 2022
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2019-12-09
Revised
2021-12-14
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Naturvetenskapens bärande idéer : för förskollärare
Andra upplagan : Malmö : Gleerups, [2020] - 248 sidor
ISBN: 9789151103969 LIBRIS-ID: 7k71j9mj58q2g6d5
Naturvetenskap i ett förskoleperspektiv : kreativa lärandeprocesser
Första upplagan : Malmö : Gleerups Utbildning AB, 2016 - 198 sidor
ISBN: 9789140694669 LIBRIS-ID: 19646380
Förskolans teknikundervisning
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2020] - 132 sidor
ISBN: 9789147138234 LIBRIS-ID: s5w6qr03q4rbk35s
URLs
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
Reference Literature
Naturvetenskap och teknik genom estetiska lärprocesser i förskolan
Första utgåvan : [Stockholm] : Natur & kultur, [2018] - 136 sidor
ISBN: 9789127823617 LIBRIS-ID: 22598252
Boken om naturvetenskap. Experimentskafferiet
Förskolans naturvetenskap i praktiken
1. uppl. : Malmö : Gleerup, 2016 - 160 s.
ISBN: 9789140691088 LIBRIS-ID: 19404552
Leka och lära naturvetenskap och teknik ute : förskola och åk F-3
Tredje reviderade upplagan : Vimmerby : Outdoor Teaching Förlag, [2020] - 352 sidor
ISBN: 9789198380767 LIBRIS-ID: 7kfz9p7w5ltdnl3z
Other Materials
Material som distribueras under kursens gång
-
Books
Naturvetenskapens bärande idéer : för förskollärare
Andra upplagan : Malmö : Gleerups, [2020] - 248 sidor
ISBN: 9789151103969 LIBRIS-ID: 7k71j9mj58q2g6d5
Barn och naturvetenskap : upptäcka, utforska, lära i förskola och skola
2. [rev.] uppl. : Stockholm : Liber, 2014 - 200 s.
ISBN: 9789147114078 LIBRIS-ID: 16435669
Vägar till naturvetenskapens värld : ämneskunskap i didaktisk belysning
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2015 - 261 s.
ISBN: 9789147114788 LIBRIS-ID: 17906874
Naturvetenskap i ett förskoleperspektiv : kreativa lärandeprocesser
Första upplagan : Malmö : Gleerups Utbildning AB, 2016 - 198 sidor
ISBN: 9789140694669 LIBRIS-ID: 19646380
Förskolans teknikundervisning
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2020] - 132 sidor
ISBN: 9789147138234 LIBRIS-ID: s5w6qr03q4rbk35s
URLs
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
Reference Literature
Naturvetenskap och teknik genom estetiska lärprocesser i förskolan
Första utgåvan : [Stockholm] : Natur & kultur, [2018] - 136 sidor
ISBN: 9789127823617 LIBRIS-ID: 22598252
Boken om naturvetenskap. Experimentskafferiet
Förskolans naturvetenskap i praktiken
1. uppl. : Malmö : Gleerup, 2016 - 160 s.
ISBN: 9789140691088 LIBRIS-ID: 19404552
Leka och lära naturvetenskap och teknik ute : förskola och åk F-3
Tredje reviderade upplagan : Vimmerby : Outdoor Teaching Förlag, [2020] - 352 sidor
ISBN: 9789198380767 LIBRIS-ID: 7kfz9p7w5ltdnl3z
Other Materials
Material som distribueras under kursens gång
Examination
FSR1, Field study report, 1.5 credits, project with field studies and individual presentation concerning learning outcomes 1, 4 and 5, grade Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
INL1, Written assignment, 0.5 credit, written assignment concerning learning outcomes 2 and 5, grade Fail (U) or Pass (G).
SEM1, Seminar, 1.5 credits, active participation during seminars concerning learning outcomes 3 and 4, grade Fail (U) or Pass (G).
TEN1, Written examination, 4 credits, individual written examination concerning learning outcomes 1 and 2, grade Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
For Pass with Distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that grade for FSR1 and TEN1.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail