Course syllabus - Qualitative preschool environments - advanced pre-school pedagogical and educational perspectives
Scope
22.5 credits
Course code
PEA082
Valid from
Autumn semester 2021
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2020-12-11
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Blomsterfesten i täppan
Stockholm : Bonnier Carlsen, 2018 - 34 onumrerade sidor
ISBN: 9789163899041 LIBRIS-ID: 21795728
Matematikundervisning i förskolan : att se världen i ljuset av matematik
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, [2018] - 276 sidor
ISBN: 9789127822580 LIBRIS-ID: 22073354
Böcker inom och omkring oss
[Ny utg.] : Stockholm : Gilla böcker, 2014 - 293 s.
ISBN: 9789186634544 LIBRIS-ID: 14981477
Från kvalitet till meningsskapande : postmoderna perspektiv – exemplet förskolan
3. uppl. : Stockholm : Liber, 2014 - 328 s.
ISBN: 9789147111725 LIBRIS-ID: 16771381
Digitalisering i förskolan : på vetenskaplig grund
Första utgåvan : [Stockholm] : Natur & Kultur, [2019] - 351 sidor
ISBN: 9789127824331 LIBRIS-ID: gqv4cdcqd70chr21
Att bli förskollärare - Mångfacetterad komplexitet
2 uppl. : Liber, 2020 - 348 sidor
ISBN: 9789147139910 LIBRIS-ID: 7kw7cwb9549cjn0p
Estetiska uttrycksformer i teori och praktik : bild-, drama- och musikdidaktik
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2020] - 158 sidor
ISBN: 9789147131778 LIBRIS-ID: 6h3shfj84rslfcps
Skönlitteratur för barn och unga : historik, genrer, termer, analyser
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2015 - 248 s.
ISBN: 9789144086767 LIBRIS-ID: 17286095
Matematikdidaktik i förskolan : att utveckla lekfulla, matematiska barn
Andra upplagan : Malmö : Gleerups, [2020] - 175 sidor
ISBN: 9789151102825 LIBRIS-ID: 6j6dpxx646v8fxs8
Naturvetenskap i ett förskoleperspektiv : kreativa lärandeprocesser
Första upplagan : Malmö : Gleerups Utbildning AB, 2016 - 198 sidor
ISBN: 9789140694669 LIBRIS-ID: 19646380
Hur blir man matematisk? : att skapa nya relationer till matematik och genus i arbetet med yngre barn
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2020] - 136 sidor
ISBN: 9789147138241 LIBRIS-ID: 5hkpgb3v39xtj9g7
Rum i förskolan : för barns lek och lärande
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, [2020] - 125 sidor
ISBN: 9789127827943 LIBRIS-ID: p2xrtbffmksx9ljj
Barns lärande : fokus i kvalitetsarbetet
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2016] - 122 sidor
ISBN: 978-91-47-12206-6 LIBRIS-ID: 19045380
Förskolans teknikundervisning
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2020] - 132 sidor
ISBN: 9789147138234 LIBRIS-ID: s5w6qr03q4rbk35s
Undervisning i förskolan : en kunskapsöversikt
Stockholm : Skolverket, 2018-03-23T10:00:00+01:00 - 112 s.
ISBN: 978-91-7559-318-0 LIBRIS-ID: 22521455
URL: Link
Utbildningsvetenskap för förskolan
Andra utgåvan : Stockholm : Natur & kultur, [2017] - 331 sidor
ISBN: 978-91-27-81876-7 LIBRIS-ID: 19873465
Books
Skönlitteratur
God natt, Alfons Åberg (Rabén & Sjögren, 1972)
Tomtebobarnen (Åhlén & Åkerlund, 1910)
Plupp och lämlarna (Opal, 1960)
Hemma hos Harald Henriksson
Stockholm : Lilla Piratförlaget, [2018] - 24 onumrerade sidor
ISBN: 9789188279989 LIBRIS-ID: 22413581
Sprätten satt på toaletten (Verdandi, 1970)
ABC (Rabén & Sjögren 1961)
Pannkakstårtan (Opal, 1984)
Till vildingarnas land [1963] (Bonnier Carlsen, 2019)
Vägen till Mormorsvägen
Stockholm : Alfabeta, [2018] - 35 onumrerade sidor
ISBN: 9789150120318 LIBRIS-ID: 22619787
Articles
Preschool teachers sensitivity to mathematics in childrens play: The influence of mathrelated school experiences, emotional attitudes, and pedagogical beliefs. Journal of Research in Childhood Education, 29(3), 305-322
2015
Teachers involvement in childrens mathematizing beyond dichotomization between play and teaching. European Early Childhood Education Research Journal, 26(4), 469-480
2018
Börja i barnens erfarenheter
Skolverket,
Under threes mathematical learning-teachers perspectives. Early Years, 34(3), 241-254
2014
Fysik och kemi i fokus för kommunikationen mellan lärare och barn i förskolan. ATENA Didaktik.
2021
Enhancing and analyzing kindergarten teachers professional knowledge for early mathematics education. The Journal of Mathematical Behavior, 51, 109-117
2018
Begynnande naturvetenskap och könade kroppar i förskolans utelek. Tidskrift för genusvetenskap 39(4)
2018
Learning through play-pedagogy and learning outcomes in early childhood mathematics. European Early Childhood Education Research Journal, 26(4), 589-603
2018
Preschool teachers pedagogical content knowledge in mathematics. International Journal of Early Childhood, 49(2), 229-243
2017
Out of the Box: Critical Literacy in a First-Grade Classroom. Lanugage Arts, Vol. 82 No. 5, March 2005
2005
Lekresponsiv undervisning - ett undervisningsbegrepp och en didaktik för förskolan. Forskning om undervisning och lärande, 1(7)
2019
Narrowing the early mathematics gap: a playbased intervention to promote low-income preschoolers number skills. Journal of Numerical Cognition, 3(3), 559-581
2018
Preschool children's collective mathematical reasoning during free outdoor play. The Journal of Mathematical Behavior, 39, 1-10
2015
Teaching chemistry and physics in preschool: a matter of establishing intersubjectivity. International Journal of Science Education 41(17)
2019
The relationship of teacher-child play interactions to mathematics learning in preschool. Early Child Development and Care, 186(5), 716-733
2016
URLs
Kattresan
Stockholm : Bonnier, [1909] - [17 bl.]
Barnlitteraturens tekniklandskap : en didaktisk vandring från Nils Holgersson till Pettson och Findus
Norrköping : Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier, Linköpings universitet, 2015 - 385 s.
ISBN: 978-91-7519-227-7 LIBRIS-ID: 17448782
URL: Sammanfattning och fulltext från Linköping University Electronic Press
Förskolebibliotek - väcker läslust? : En studie av Eskilstuna kommuns lässatsnings projekt Förskolebibliotek
Västerås : 2020 - 93
URL: Link
Reference Literature
Barn upptäcker skriftspråket
4., rev. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 237 s.
ISBN: 9789147106554 LIBRIS-ID: 14223755
Att undervisa barn i förskolan
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2019] - 128 sidor
ISBN: 9789147131051 LIBRIS-ID: 6g0qh8tr4ww9lgnh
Den inkluderande förskolan : en handbok
Tredje upplagan : Lund : Studentlitteratur, [2020] - 247 sidor
ISBN: 9789144132990 LIBRIS-ID: s4r9zkq4qv3kl6wc
Digitalt meningsskapande i förskolan
Första utgåvan : Stockholm : Lärarförlaget, [2020] - 207 sidor
ISBN: 9789188149473 LIBRIS-ID: 1czxfh78zdwx9x78
Leka och lära naturvetenskap och teknik ute : förskola och åk F-3
Tredje reviderade upplagan : Vimmerby : Outdoor Teaching Förlag, [2020] - 352 sidor
ISBN: 9789198380767 LIBRIS-ID: 7kfz9p7w5ltdnl3z
Pedagogisk dokumentation som aktiv agent : introduktion till intra-aktiv pedagogik
1. uppl. : Malmö : Gleerups utbildning, 2012 - 153 s.
ISBN: 9789140673459 LIBRIS-ID: 12468120
Utbildningsvetenskap för förskolan
Andra utgåvan : Stockholm : Natur & kultur, [2017] - 331 sidor
ISBN: 978-91-27-81876-7 LIBRIS-ID: 19873465
Reference Literature
Artiklar
Litteracitetsaktiviteter i skärningspunkten mellan lek och undervisning i förskola och förskoleklass
2018
URL: Link
Att få grepp om begrepp i matematik
Skolverket,
Geometriska former och kroppslig kommunikation
Skolverket,
Kommunikation och matematiklärande
Skolverket,
Other Materials
Bygga broar och öppna dörrar : att läsa, skriva och samtala om texter i förskola och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 196 s.
ISBN: 978-91-47-09378-6 LIBRIS-ID: 11597743
Texter : från Sapfo till Strindberg
Lund : Studentlitteratur, 2006 - [4], xxiii, [1], 1474, [1] s.
ISBN: 91-44-03248-X (inb.) LIBRIS-ID: 10321585
Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige : Bd 1
Stockholm : Bonnier, 1906 - 237 s.
Aktiv läskraft : att undervisa i lässtrategier för förståelse : fk-årskurs 3
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, 2017 - 303 sidor
ISBN: 9789127136007 LIBRIS-ID: 15989755
-
Books
Blomsterfesten i täppan
Stockholm : Bonnier Carlsen, 2018 - 34 onumrerade sidor
ISBN: 9789163899041 LIBRIS-ID: 21795728
Matematikundervisning i förskolan : att se världen i ljuset av matematik
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, [2018] - 276 sidor
ISBN: 9789127822580 LIBRIS-ID: 22073354
De yngsta barnens matematik
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2015 - 192 s.
ISBN: 9789147111664 LIBRIS-ID: 17759784
Böcker inom och omkring oss
[Ny utg.] : Stockholm : Gilla böcker, 2014 - 293 s.
ISBN: 9789186634544 LIBRIS-ID: 14981477
Från kvalitet till meningsskapande : postmoderna perspektiv – exemplet förskolan
3. uppl. : Stockholm : Liber, 2014 - 328 s.
ISBN: 9789147111725 LIBRIS-ID: 16771381
Att bli förskollärare - Mångfacetterad komplexitet
2 uppl. : Liber, 2020 - 348 sidor
ISBN: 9789147139910 LIBRIS-ID: 7kw7cwb9549cjn0p
Estetiska uttrycksformer i teori och praktik : bild-, drama- och musikdidaktik
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2020] - 158 sidor
ISBN: 9789147131778 LIBRIS-ID: 6h3shfj84rslfcps
Rum i förskolan : för barns lek och lärande
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, [2020] - 125 sidor
ISBN: 9789127827943 LIBRIS-ID: p2xrtbffmksx9ljj
Matematikdidaktik i förskolan : att utveckla lekfulla, matematiska barn
Andra upplagan : Malmö : Gleerups, [2020] - 175 sidor
ISBN: 9789151102825 LIBRIS-ID: 6j6dpxx646v8fxs8
Digitalisering i förskolan : på vetenskaplig grund
Första utgåvan : [Stockholm] : Natur & Kultur, [2019] - 351 sidor
ISBN: 9789127824331 LIBRIS-ID: gqv4cdcqd70chr21
Skönlitteratur för barn och unga : historik, genrer, termer, analyser
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2015 - 248 s.
ISBN: 9789144086767 LIBRIS-ID: 17286095
Utbildningsvetenskap för förskolan
Andra utgåvan : Stockholm : Natur & kultur, [2017] - 331 sidor
ISBN: 978-91-27-81876-7 LIBRIS-ID: 19873465
Barns lärande : fokus i kvalitetsarbetet
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2016] - 122 sidor
ISBN: 978-91-47-12206-6 LIBRIS-ID: 19045380
Undervisning i förskolan : en kunskapsöversikt
Stockholm : Skolverket, 2018-03-23T10:00:00+01:00 - 112 s.
ISBN: 978-91-7559-318-0 LIBRIS-ID: 22521455
URL: Link
Förskolans teknikundervisning
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2020] - 132 sidor
ISBN: 9789147138234 LIBRIS-ID: s5w6qr03q4rbk35s
Naturvetenskap i ett förskoleperspektiv : kreativa lärandeprocesser
Första upplagan : Malmö : Gleerups Utbildning AB, 2016 - 198 sidor
ISBN: 9789140694669 LIBRIS-ID: 19646380
Books
Skönlitteratur
God natt, Alfons Åberg (Rabén & Sjögren, 1972)
Tomtebobarnen (Åhlén & Åkerlund, 1910)
Plupp och lämlarna (Opal, 1960)
Hemma hos Harald Henriksson
Stockholm : Lilla Piratförlaget, [2018] - 24 onumrerade sidor
ISBN: 9789188279989 LIBRIS-ID: 22413581
Sprätten satt på toaletten (Verdandi, 1970)
ABC (Rabén & Sjögren 1961)
Pannkakstårtan (Opal, 1984)
Till vildingarnas land [1963] (Bonnier Carlsen, 2019)
Vägen till Mormorsvägen
Stockholm : Alfabeta, [2018] - 35 onumrerade sidor
ISBN: 9789150120318 LIBRIS-ID: 22619787
Articles
Preschool teachers sensitivity to mathematics in childrens play: The influence of mathrelated school experiences, emotional attitudes, and pedagogical beliefs. Journal of Research in Childhood Education, 29(3), 305-322
2015
Teachers involvement in childrens mathematizing beyond dichotomization between play and teaching. European Early Childhood Education Research Journal, 26(4), 469-480
2018
Börja i barnens erfarenheter
Skolverket,
Under threes mathematical learning-teachers perspectives. Early Years, 34(3), 241-254
2014
Teaching chemistry and physics in preschool: a matter of establishing intersubjectivity. International Journal of Science Education 41(17)
2019
Enhancing and analyzing kindergarten teachers professional knowledge for early mathematics education. The Journal of Mathematical Behavior, 51, 109-117
2018
Begynnande naturvetenskap och könade kroppar i förskolans utelek. Tidskrift för genusvetenskap 39(4)
2018
Preschool teachers pedagogical content knowledge in mathematics. International Journal of Early Childhood, 49(2), 229-243
2017
Out of the Box: Critical Literacy in a First-Grade Classroom. Lanugage Arts, Vol. 82 No. 5, March 2005
2005
Lekresponsiv undervisning - ett undervisningsbegrepp och en didaktik för förskolan. Forskning om undervisning och lärande, 1(7)
2019
Narrowing the early mathematics gap: a playbased intervention to promote low-income preschoolers number skills. Journal of Numerical Cognition, 3(3), 559-581
2018
Preschool children's collective mathematical reasoning during free outdoor play. The Journal of Mathematical Behavior, 39, 1-10
2015
The relationship of teacher-child play interactions to mathematics learning in preschool. Early Child Development and Care, 186(5), 716-733
2016
Learning through play-pedagogy and learning outcomes in early childhood mathematics. European Early Childhood Education Research Journal, 26(4), 589-603
2018
URLs
Kattresan
Stockholm : Bonnier, [1909] - [17 bl.]
Barnlitteraturens tekniklandskap : en didaktisk vandring från Nils Holgersson till Pettson och Findus
Norrköping : Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier, Linköpings universitet, 2015 - 385 s.
ISBN: 978-91-7519-227-7 LIBRIS-ID: 17448782
URL: Sammanfattning och fulltext från Linköping University Electronic Press
Förskolebibliotek - väcker läslust? : En studie av Eskilstuna kommuns lässatsnings projekt Förskolebibliotek
Västerås : 2020 - 93
URL: Link
Reference Literature
Barn upptäcker skriftspråket
4., rev. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 237 s.
ISBN: 9789147106554 LIBRIS-ID: 14223755
Att undervisa barn i förskolan
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2019] - 128 sidor
ISBN: 9789147131051 LIBRIS-ID: 6g0qh8tr4ww9lgnh
Den inkluderande förskolan : en handbok
Tredje upplagan : Lund : Studentlitteratur, [2020] - 247 sidor
ISBN: 9789144132990 LIBRIS-ID: s4r9zkq4qv3kl6wc
Digitalt meningsskapande i förskolan
Första utgåvan : Stockholm : Lärarförlaget, [2020] - 207 sidor
ISBN: 9789188149473 LIBRIS-ID: 1czxfh78zdwx9x78
Leka och lära naturvetenskap och teknik ute : förskola och åk F-3
Tredje reviderade upplagan : Vimmerby : Outdoor Teaching Förlag, [2020] - 352 sidor
ISBN: 9789198380767 LIBRIS-ID: 7kfz9p7w5ltdnl3z
Pedagogisk dokumentation som aktiv agent : introduktion till intra-aktiv pedagogik
1. uppl. : Malmö : Gleerups utbildning, 2012 - 153 s.
ISBN: 9789140673459 LIBRIS-ID: 12468120
Utbildningsvetenskap för förskolan
Andra utgåvan : Stockholm : Natur & kultur, [2017] - 331 sidor
ISBN: 978-91-27-81876-7 LIBRIS-ID: 19873465
Reference Literature
Artiklar
Litteracitetsaktiviteter i skärningspunkten mellan lek och undervisning i förskola och förskoleklass
2018
URL: Link
Att få grepp om begrepp i matematik
Skolverket,
Geometriska former och kroppslig kommunikation
Skolverket,
Kommunikation och matematiklärande
Skolverket,
Other Materials
Bygga broar och öppna dörrar : att läsa, skriva och samtala om texter i förskola och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 196 s.
ISBN: 978-91-47-09378-6 LIBRIS-ID: 11597743
Texter : från Sapfo till Strindberg
Lund : Studentlitteratur, 2006 - [4], xxiii, [1], 1474, [1] s.
ISBN: 91-44-03248-X (inb.) LIBRIS-ID: 10321585
Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige : Bd 1
Stockholm : Bonnier, 1906 - 237 s.
Aktiv läskraft : att undervisa i lässtrategier för förståelse : fk-årskurs 3
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, 2017 - 303 sidor
ISBN: 9789127136007 LIBRIS-ID: 15989755
-
Books
De yngsta barnens matematik
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2015 - 192 s.
ISBN: 9789147111664 LIBRIS-ID: 17759784
Matematikundervisning i förskolan : att se världen i ljuset av matematik
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, [2018] - 276 sidor
ISBN: 9789127822580 LIBRIS-ID: 22073354
Böcker inom och omkring oss
[Ny utg.] : Stockholm : Gilla böcker, 2014 - 293 s.
ISBN: 9789186634544 LIBRIS-ID: 14981477
Listening to young children. : a guide to understanding and using the mosaic approach
Expanded Third Edition : London : Jessica Kingsley Publishers, 2017 - 1 onlineresurs (192 sidor)
ISBN: 9781909391260 LIBRIS-ID: 22396729
Från kvalitet till meningsskapande : postmoderna perspektiv – exemplet förskolan
3. uppl. : Stockholm : Liber, 2014 - 328 s.
ISBN: 9789147111725 LIBRIS-ID: 16771381
Att undervisa barn i förskolan
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2019] - 128 sidor
ISBN: 9789147131051 LIBRIS-ID: 6g0qh8tr4ww9lgnh
Utbildning och undervisning i förskolan : omsorgsfullt och lekfullt stöd för lärande och utveckling
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2018] - 212 sidor
ISBN: 9789147127757 LIBRIS-ID: s25j30x1qnhzgpwp
Att bli förskollärare - Mångfacetterad komplexitet
2 uppl. : Liber, 2020 - 348 sidor
ISBN: 9789147139910 LIBRIS-ID: 7kw7cwb9549cjn0p
Estetiska uttrycksformer i teori och praktik : bild-, drama- och musikdidaktik
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2020] - 158 sidor
ISBN: 9789147131778 LIBRIS-ID: 6h3shfj84rslfcps
Matematikdidaktik i förskolan : att utveckla lekfulla, matematiska barn
Andra upplagan : Malmö : Gleerups, [2020] - 175 sidor
ISBN: 9789151102825 LIBRIS-ID: 6j6dpxx646v8fxs8
Digitalisering i förskolan : på vetenskaplig grund
Första utgåvan : [Stockholm] : Natur & Kultur, [2019] - 351 sidor
ISBN: 9789127824331 LIBRIS-ID: gqv4cdcqd70chr21
Skönlitteratur för barn och unga : historik, genrer, termer, analyser
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2015 - 248 s.
ISBN: 9789144086767 LIBRIS-ID: 17286095
Pedagogisk dokumentation som aktiv agent : introduktion till intra-aktiv pedagogik
1. uppl. : Malmö : Gleerups utbildning, 2012 - 153 s.
ISBN: 9789140673459 LIBRIS-ID: 12468120
Barns lärande : fokus i kvalitetsarbetet
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2016] - 122 sidor
ISBN: 978-91-47-12206-6 LIBRIS-ID: 19045380
Förskolans teknikundervisning
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2020] - 132 sidor
ISBN: 9789147138234 LIBRIS-ID: s5w6qr03q4rbk35s
Undervisning i förskolan : en kunskapsöversikt
Stockholm : Skolverket, 2018-03-23T10:00:00+01:00 - 112 s.
ISBN: 978-91-7559-318-0 LIBRIS-ID: 22521455
URL: Link
Naturvetenskap i ett förskoleperspektiv : kreativa lärandeprocesser
Första upplagan : Malmö : Gleerups Utbildning AB, 2016 - 198 sidor
ISBN: 9789140694669 LIBRIS-ID: 19646380
Books
Skönlitteratur
God natt, Alfons Åberg (Rabén & Sjögren, 1972)
Tomtebobarnen (Åhlén & Åkerlund, 1910)
Plupp och lämlarna (Opal, 1960)
Hemma hos Harald Henriksson
Stockholm : Lilla Piratförlaget, [2018] - 24 onumrerade sidor
ISBN: 9789188279989 LIBRIS-ID: 22413581
Sprätten satt på toaletten (Verdandi, 1970)
ABC (Rabén & Sjögren 1961)
Pannkakstårtan (Opal, 1984)
Till vildingarnas land [1963] (Bonnier Carlsen, 2019)
Vägen till Mormorsvägen
Stockholm : Alfabeta, [2018] - 35 onumrerade sidor
ISBN: 9789150120318 LIBRIS-ID: 22619787
Articles
Preschool teachers sensitivity to mathematics in childrens play: The influence of mathrelated school experiences, emotional attitudes, and pedagogical beliefs. Journal of Research in Childhood Education, 29(3), 305-322
2015
Teachers involvement in childrens mathematizing beyond dichotomization between play and teaching. European Early Childhood Education Research Journal, 26(4), 469-480
2018
Börja i barnens erfarenheter
Skolverket,
Under threes mathematical learning-teachers perspectives. Early Years, 34(3), 241-254
2014
Teaching chemistry and physics in preschool: a matter of establishing intersubjectivity. International Journal of Science Education 41(17)
2019
Enhancing and analyzing kindergarten teachers professional knowledge for early mathematics education. The Journal of Mathematical Behavior, 51, 109-117
2018
Begynnande naturvetenskap och könade kroppar i förskolans utelek. Tidskrift för genusvetenskap 39(4)
2018
Preschool teachers pedagogical content knowledge in mathematics. International Journal of Early Childhood, 49(2), 229-243
2017
Out of the Box: Critical Literacy in a First-Grade Classroom. Lanugage Arts, Vol. 82 No. 5, March 2005
2005
Lekresponsiv undervisning - ett undervisningsbegrepp och en didaktik för förskolan. Forskning om undervisning och lärande, 1(7)
2019
Narrowing the early mathematics gap: a playbased intervention to promote low-income preschoolers number skills. Journal of Numerical Cognition, 3(3), 559-581
2018
Preschool children's collective mathematical reasoning during free outdoor play. The Journal of Mathematical Behavior, 39, 1-10
2015
The relationship of teacher-child play interactions to mathematics learning in preschool. Early Child Development and Care, 186(5), 716-733
2016
Learning through play-pedagogy and learning outcomes in early childhood mathematics. European Early Childhood Education Research Journal, 26(4), 589-603
2018
URLs
Kattresan
Stockholm : Bonnier, [1909] - [17 bl.]
Barnlitteraturens tekniklandskap : en didaktisk vandring från Nils Holgersson till Pettson och Findus
Norrköping : Institutionen för samhälls- och välfärdsstudier, Linköpings universitet, 2015 - 385 s.
ISBN: 978-91-7519-227-7 LIBRIS-ID: 17448782
URL: Sammanfattning och fulltext från Linköping University Electronic Press
Förskolebibliotek - väcker läslust? : En studie av Eskilstuna kommuns lässatsnings projekt Förskolebibliotek
Västerås : 2020 - 93
URL: Link
Reference Literature
Barn upptäcker skriftspråket
4., rev. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 237 s.
ISBN: 9789147106554 LIBRIS-ID: 14223755
Den inkluderande förskolan : en handbok
Tredje upplagan : Lund : Studentlitteratur, [2020] - 247 sidor
ISBN: 9789144132990 LIBRIS-ID: s4r9zkq4qv3kl6wc
Leka och lära naturvetenskap och teknik ute : förskola och åk F-3
Tredje reviderade upplagan : Vimmerby : Outdoor Teaching Förlag, [2020] - 352 sidor
ISBN: 9789198380767 LIBRIS-ID: 7kfz9p7w5ltdnl3z
Reference Literature
Artiklar
Litteracitetsaktiviteter i skärningspunkten mellan lek och undervisning i förskola och förskoleklass
2018
URL: Link
Att få grepp om begrepp i matematik
Skolverket,
Geometriska former och kroppslig kommunikation
Skolverket,
Kommunikation och matematiklärande
Skolverket,
Other Materials
Bygga broar och öppna dörrar : att läsa, skriva och samtala om texter i förskola och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 196 s.
ISBN: 978-91-47-09378-6 LIBRIS-ID: 11597743
Texter : från Sapfo till Strindberg
Lund : Studentlitteratur, 2006 - [4], xxiii, [1], 1474, [1] s.
ISBN: 91-44-03248-X (inb.) LIBRIS-ID: 10321585
Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige : Bd 1
Stockholm : Bonnier, 1906 - 237 s.
Aktiv läskraft : att undervisa i lässtrategier för förståelse : fk-årskurs 3
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, 2017 - 303 sidor
ISBN: 9789127136007 LIBRIS-ID: 15989755
Examination
SEM1, Seminar, 1.5 credits, concerning learning outcomes 1, 2, 5 and 6, grade Fail (U) or Pass (G).
SEM2, Seminar, 1.5 credits, concerning learning outcomes 1, 2 and 6, grade Fail (U) or Pass (G).
SEM3, Seminar, 1.5 credits, concerning learning outcomes 1, 2 and 6, grade Fail (U) or Pass (G).
SEM4, Seminar, 1.5 credits, concerning learning outcomes 1, 2 and 6, grade Fail (U) or Pass (G).
INL1, Written assignment, 3 credits, concerning learning outcomes 4 and 7, grade Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
HEM1, Take-home-examination, 4 credits, concerning learning outcomes 1, 2, 6 and 7, grade Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
GRU1, Group assignment, 2 credits, concerning learning outcomes 1 and 3, grade Fail (U) or Pass (G).
FSR1, Field study report, 7.5 credits, concerning learning outcomes 1-3, 5 and 7, grade Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
For Pass with distinction (VG) on the course, the student must have earned that grade for INL1, HEM1 and FSR1.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail