Course syllabus - Social Relations, Conflict Management and Leadership in Preschool
Scope
7.5 credits
Course code
OAU280
Valid from
Autumn semester 2021
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2020-12-11
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Lyhörda lärare : professionellt relationsbyggande i förskola och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 160 s.
ISBN: 978-91-47-09998-6 LIBRIS-ID: 13458664
Sociala relationer och samspel i förskolan
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2017] - 121 sidor
ISBN: 9789147122769 LIBRIS-ID: 20894163
Konflikthantering i professionellt lärarskap
Fjärde upplagan : Malmö : Gleerups, [2020] - 293 sidor
ISBN: 9789151102771 LIBRIS-ID: 5hph356x3s1065tn
Förskollärare : leda och ansvara för förskolans undervisning
Första upplagan : Stockholm : Gothia Kompetens, [2021] - 118 sidor
ISBN: 9789177412687 LIBRIS-ID: ftfqgrs3cbm6s93g
Likabehandling i förskola & skola
Tredje upplagan : Stockholm : Liber, [2022] - 254 sidor
ISBN: 9789147146352 LIBRIS-ID: fvmrh138chzkgxnh
Nya hissad och dissad : om relationsarbete i förskolan
Andra upplagan : Stockholm : Liber, 2019 - 320 sidor
ISBN: 9789147126163 LIBRIS-ID: x69nfv49vtdwhb0m
URLs
Reference Literature
Different agendas? The views of differentoccupational groups on special needs education
European Journal of Special Needs Education, 2011
Ledarskap i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 127 s.
ISBN: 978-91-44-07754-3 LIBRIS-ID: 13563851
Lekprocessen - specialpedagogisk intervention i (för)skola : när aktivt handlande stimulerar lärande, social integration och reducerar utslagning
Stockholm : HLS förlag, 2006 - 286, [5] s.
ISBN: 978-91-7656-626-8 LIBRIS-ID: 10258865
URL: Link
-
Books
Bångstyriga barn : makt, normer och delaktighet i förskolan
Stockholm : Ordfront, 2013 - 299 s.
ISBN: 978-91-7037-725-9 LIBRIS-ID: 13865156
URL: Link
Lyhörda lärare : professionellt relationsbyggande i förskola och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 160 s.
ISBN: 978-91-47-09998-6 LIBRIS-ID: 13458664
Konflikthantering i professionellt lärarskap
Fjärde upplagan : Malmö : Gleerups, [2020] - 293 sidor
ISBN: 9789151102771 LIBRIS-ID: 5hph356x3s1065tn
Förskollärare : leda och ansvara för förskolans undervisning
Första upplagan : Stockholm : Gothia Kompetens, [2021] - 118 sidor
ISBN: 9789177412687 LIBRIS-ID: ftfqgrs3cbm6s93g
Likabehandling i förskola & skola
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2018] - 249 sidor
ISBN: 9789147127900 LIBRIS-ID: 22490448
URLs
UNICEF. Barnkonventionen: FN:s konvention om barnets rättigheter. Stockholm: UNICEF
URL: https://unicef.se/barnkonventionen/las-texten#hela-texten
Reference Literature
Ledarskap i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 127 s.
ISBN: 978-91-44-07754-3 LIBRIS-ID: 13563851
Different agendas? The views of differentoccupational groups on special needs education
European Journal of Special Needs Education, 2011
Lekprocessen - specialpedagogisk intervention i (för)skola : när aktivt handlande stimulerar lärande, social integration och reducerar utslagning
Stockholm : HLS förlag, 2006 - 286, [5] s.
ISBN: 978-91-7656-626-8 LIBRIS-ID: 10258865
URL: Link
-
Books
Bångstyriga barn : makt, normer och delaktighet i förskolan
Stockholm : Ordfront, 2013 - 299 s.
ISBN: 978-91-7037-725-9 LIBRIS-ID: 13865156
URL: Link
Lyhörda lärare : professionellt relationsbyggande i förskola och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 160 s.
ISBN: 978-91-47-09998-6 LIBRIS-ID: 13458664
Konflikthantering i professionellt lärarskap
Fjärde upplagan : Malmö : Gleerups, [2020] - 293 sidor
ISBN: 9789151102771 LIBRIS-ID: 5hph356x3s1065tn
Likabehandling i förskola & skola
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2018] - 249 sidor
ISBN: 9789147127900 LIBRIS-ID: 22490448
URLs
UNICEF. Barnkonventionen: FN:s konvention om barnets rättigheter. Stockholm: UNICEF
URL: https://unicef.se/barnkonventionen/las-texten#hela-texten
Reference Literature
Ledarskap i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 127 s.
ISBN: 978-91-44-07754-3 LIBRIS-ID: 13563851
Different agendas? The views of differentoccupational groups on special needs education
European Journal of Special Needs Education, 2011
Lekprocessen - specialpedagogisk intervention i (för)skola : när aktivt handlande stimulerar lärande, social integration och reducerar utslagning
Stockholm : HLS förlag, 2006 - 286, [5] s.
ISBN: 978-91-7656-626-8 LIBRIS-ID: 10258865
URL: Link
Examination
FSR1, Field study report, 3.5 credits, concerning learning outcomes 1, 2, 4 and 5, grade Fail (U) or Pass (G).
SEM1, Seminar, 1 credit, concerning learning outcome 3, grade Fail (U) or Pass (G).
INL1, Written assignment, 3 credits, concerning learning outcomes 1, 2 and 5, grade Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that grade for INL1.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail