Course syllabus - Children's Development and Learning in Preschool, part I
Scope
7.5 credits
Course code
PEA190
Valid from
Autumn semester 2020
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2019-12-09
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
Kropp, rörelse och hälsa i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 179 s.
ISBN: 9789144075174 LIBRIS-ID: 12340466
Lekteorier
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 250 s.
ISBN: 9789144089973 LIBRIS-ID: 14817319
Att bli förskollärare - Mångfacetterad komplexitet
2 uppl. : Liber, 2020 - 348 sidor
ISBN: 9789147139910 LIBRIS-ID: 7kw7cwb9549cjn0p
Lek, lärande och lycka : lekande och utforskande i förskolan
Första upplagan : Malmö : Gleerups, [2018] - 128 sidor
ISBN: 9789140697356 LIBRIS-ID: 22285104
I lekens värld
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2003 - 143 s.
ISBN: 9147051817 : 298:00 LIBRIS-ID: 8891173
Reference Literature
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 223 s.
ISBN: 978-91-44-06916-6 LIBRIS-ID: 12165157
Other Materials
Artiklar på engelska i ett urval kommer att läggas till. Se studiehandledningen.
-
Books
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 223 s.
ISBN: 978-91-44-06916-6 LIBRIS-ID: 12165157
Lek på allvar : en spännande utmaning
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 245 s.
ISBN: 978-91-47-10548-9 LIBRIS-ID: 14228994
Den fria lekens pedagogik : teori och praktik om fantasileken
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2017] - 240 sidor
ISBN: 978-91-47-12239-4 LIBRIS-ID: 20857979
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
Att bli förskollärare - Mångfacetterad komplexitet
2 uppl. : Liber, 2020 - 348 sidor
ISBN: 9789147139910 LIBRIS-ID: 7kw7cwb9549cjn0p
Other Materials
Avhandlingar och artiklar tillkommer i relation till fördjupningsområden
-
Books
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 223 s.
ISBN: 978-91-44-06916-6 LIBRIS-ID: 12165157
Lek på allvar : en spännande utmaning
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 245 s.
ISBN: 978-91-47-10548-9 LIBRIS-ID: 14228994
Läroplan för förskolan Lpfö 98
2., rev. uppl. : Stockholm : Skolverket, 2011 - 16 s.
ISBN: 978-91-38-32586-5 LIBRIS-ID: 12296899
Den fria lekens pedagogik : teori och praktik om fantasileken
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2017] - 240 sidor
ISBN: 978-91-47-12239-4 LIBRIS-ID: 20857979
Other Materials
Avhandlingar och artiklar tillkommer i relation till fördjupningsområden
Examination
GRU1, Group assignment, 1.5 credits, group assignment concerning learning outcomes 3, 4 and 5, grades Fail (U) or Pass (G).
INL1, Written assignment, 6 credits, written assignment concerning learning outcomes 1, 2 and 5, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail