Course syllabus - Advanced subject didactics for preschool
Scope
15 credits
Course code
OAU235
Valid from
Autumn semester 2019
Education level
Second cycle
Progressive Specialisation
A1F (Second cycle, has second-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
Didactics
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2018-12-07
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Research Handbook on Childhoodnature: Assemblages of Childhood and Nature Research
Springer International Publishing, 2020
Barns samspel bortom förskolans väggar : Om yngre barns samspel och platsskapande på förskolegården och i en mobil förskola
Uppsala : Acta Universitatis Upsaliensis, 2021 - 110 sidor
ISBN: 9789151312088 LIBRIS-ID: zc03wwq0w4hrg7xr
URL: Link
Den interkulturella förskolan : mål och arbetssätt
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2018] - 141 sidor
ISBN: 9789147127696 LIBRIS-ID: pxkhx79dm8s89twz
Estetiska uttrycksformer i teori och praktik : bild-, drama- och musikdidaktik
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2020] - 158 sidor
ISBN: 9789147131778 LIBRIS-ID: 6h3shfj84rslfcps
Metodologi : för studier i, om och med förskolan
Första upplagan : Malmö : Gleerups Utbildning AB, [2020] - 301 sidor
ISBN: 9789151103167 LIBRIS-ID: 1cm4926zz9hzsgw9
Researching early childhood education for sustainability : challenging assumptions and orthodoxies
New York : Routledge, 2020 - xxix, 230 sidor
ISBN: 9781138332263 LIBRIS-ID: mz7lc3mgkqzxn9pj
Rum för skolans utemiljö : fördjupad analys kring yta för förskolegård och skolgård
Alnarp : Institutionen för landskapsarkitektur, planering och förvaltning, Sveriges lantbruksuniversitet, 2021 - 1 onlineresurs (53 sidor)
ISBN: 9789157689979 LIBRIS-ID: m1ngcclnkbs8mlm7
URL: Fulltext
Från utvecklingspsykologi till utvecklingsvetenskap
Första upplagan : Malmö : Gleerups, [2019] - 135 sidor
ISBN: 9789151101224 LIBRIS-ID: p0vnq0b1mjj4jv0l
Förskolans teknikundervisning
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2020] - 132 sidor
ISBN: 9789147138234 LIBRIS-ID: s5w6qr03q4rbk35s
En bild säger mer än tusen ord : Barns perspektiv, positioner och påverkansmöjligheter i förskolans dokumentationspraktik
Uppsala : Acta Universitatis Upsaliensis, 2023 - 153 sidor
ISBN: 9789151317137 LIBRIS-ID: l28wrb53jqx315pl
URL: Link
Articles
Supporting Preschool Childrens STEM Learning with Parent-Involved Early Engineering Education. Early Childhood Education Journal 49, 607-621
2021
Preschool teachers skills in teaching music: two steps forward one step back. Early Child Development and Care, 184( 12), 1800-1811.
2014
Reference Literature
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
Research methods for early childhood education
London : Bloomsbury Academic, 2020 - xxi, 257 pages
ISBN: 9781350015401 LIBRIS-ID: p1628xbmmz8td3tm
-
Books
Den interkulturella förskolan : mål och arbetssätt
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2018] - 141 sidor
ISBN: 9789147127696 LIBRIS-ID: pxkhx79dm8s89twz
Estetiska uttrycksformer i teori och praktik : bild-, drama- och musikdidaktik
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2020] - 158 sidor
ISBN: 9789147131778 LIBRIS-ID: 6h3shfj84rslfcps
Förskolebibliotek - väcker läslust? : En studie av Eskilstuna kommuns lässatsnings projekt Förskolebibliotek
Västerås : 2020 - 93
URL: Link
Med uppdrag att dokumentera de yngsta barnens lärande : en verksamhetsteoretisk analys av förskolors dokumentation
Malmö : Malmö universitet, Institutionen Barn-Unga-Samhälle, 2020 - 188 sidor
URL: online
Förskolans yngsta barn : perspektiv på omsorg, lärande och lek
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2017] - 280 sidor
ISBN: 9789147122752 LIBRIS-ID: 20859735
Researching early childhood education for sustainability : challenging assumptions and orthodoxies
New York : Routledge, 2020 - xxix, 230 sidor
ISBN: 9781138332263 LIBRIS-ID: mz7lc3mgkqzxn9pj
Från utvecklingspsykologi till utvecklingsvetenskap
Första upplagan : Malmö : Gleerups, [2019] - 135 sidor
ISBN: 9789151101224 LIBRIS-ID: p0vnq0b1mjj4jv0l
Förskolans teknikundervisning
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2020] - 132 sidor
ISBN: 9789147138234 LIBRIS-ID: s5w6qr03q4rbk35s
Tyngd, sväng och empatisk timing : förskollärares kroppsliga kunskaper
Huddinge : Södertörns högskola, 2020 - 259 sidor
ISBN: 9789188663955 LIBRIS-ID: 3fjbqbbk1rg17q1w
URL: Link
Meningsskapande samtal : en studie om barns meningsskapande med fokus på processer och innehåll relaterat till förskolans praxis
Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2021 - 245, [10] sidor
ISBN: 9789179630560 LIBRIS-ID: gt7fvqh5d72qwck5
URL: Link
Metodologi : för studier i, om och med förskolan
Första upplagan : Malmö : Gleerups Utbildning AB, [2020] - 301 sidor
ISBN: 9789151103167 LIBRIS-ID: 1cm4926zz9hzsgw9
Articles
Preschool teachers perceptions about read-alouds as a means to support childrens early literacy and language development. Journal of Early Childhood Literacy
2019
Supporting Preschool Childrens STEM Learning with Parent-Involved Early Engineering Education. Early Childhood Education Journal 49, 607-621
2021
Preschool teachers skills in teaching music: two steps forward one step back. Early Child Development and Care, 184( 12), 1800-1811.
2014
Reference Literature
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
Research methods for early childhood education
London : Bloomsbury Academic, 2020 - xxi, 257 pages
ISBN: 9781350015401 LIBRIS-ID: p1628xbmmz8td3tm
-
Books
Förskollärares egen forskning : praktiska exempel
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2020] - 183 sidor
ISBN: 9789144140599 LIBRIS-ID: 5hkkwrqm3fqs29jv
Från utvecklingspsykologi till utvecklingsvetenskap
Första upplagan : Malmö : Gleerups, [2019] - 135 sidor
ISBN: 9789151101224 LIBRIS-ID: p0vnq0b1mjj4jv0l
Estetiska uttrycksformer i teori och praktik : bild-, drama- och musikdidaktik
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2020] - 158 sidor
ISBN: 9789147131778 LIBRIS-ID: 6h3shfj84rslfcps
Förskolans teknikundervisning : vad och hur?
Västerås : School of Education, Culture and Communication, Mälardalen University, 2019 - 131 sidor
ISBN: 9789174854237 LIBRIS-ID: z7tvcfxtwcknt8v2
URL: Link
Researching early childhood education for sustainability : challenging assumptions and orthodoxies
New York : Routledge, 2020 - xxix, 230 sidor
ISBN: 9781138332263 LIBRIS-ID: mz7lc3mgkqzxn9pj
Den interkulturella förskolan : mål och arbetssätt
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2018] - 141 sidor
ISBN: 9789147127696 LIBRIS-ID: pxkhx79dm8s89twz
Förskolans yngsta barn : perspektiv på omsorg, lärande och lek
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2017] - 280 sidor
ISBN: 9789147122752 LIBRIS-ID: 20859735
Med uppdrag att dokumentera de yngsta barnens lärande : en verksamhetsteoretisk analys av förskolors dokumentation
Malmö : Malmö universitet, Institutionen Barn-Unga-Samhälle, 2020 - 188 sidor
URL: online
Articles
Preschool teachers skills in teaching music: two steps forward one step back. Early Child Development and Care, 184( 12), 1800-1811.
2014
Doing, knowing, caring and feeling: exploring relations between nature-oriented teaching and preschool children's learning. International Journal of Early Years Education 22(1), 37-58.
2014
URL: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/09669760.2013.809655
Reconsidering childrens encounters with nature and place using posthumanism. Australian Journal of Environmental Education, 32.1: 1-15.
2016
Reference Literature
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
Research methods for early childhood education
London : Bloomsbury Academic, 2020 - xxi, 257 pages
ISBN: 9781350015401 LIBRIS-ID: p1628xbmmz8td3tm
Examination
INL1, written assignment, 5 hp, concerning learning outcomes 1-2, grade Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
SEM1, seminar, 2.5 credits, concerning learning outcome 3, grade Fail (U) or Pass (G).
INL2, written assignment, 7.5 hp, concerning learning outcomes 4-6, grade Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that grade for INL1 and INL2.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail