Course syllabus - Social relations, conflict management and leadership for teachers in compulsory school years 4-6
Scope
7.5 credits
Course code
OAU146
Valid from
Autumn semester 2018
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2017-12-12
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Lärarledarskapet : situationsanpassat ledarskap, strukturerad undervisning
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2019] - 305 sidor
ISBN: 9789147128365 LIBRIS-ID: r20fkdfqpc0lf3jb
Lyhörda lärare : professionellt relationsbyggande i förskola och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 160 s.
ISBN: 978-91-47-09998-6 LIBRIS-ID: 13458664
Vardagslivets socialpsykologi
Upplaga 3 : Stockholm : Liber, [2018] - 247 sidor
ISBN: 9789147113422 LIBRIS-ID: 21957847
Samspel i grupp : introduktion till gruppdynamik
2., omarb. och utök. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2016 - 187 s.
ISBN: 9789144110103 LIBRIS-ID: 19216193
Compendiums
Främja, förebygga, upptäcka och åtgärda : hur skolan kan arbeta mot trakasserier och kränkningar
Stockholm : Skolverket, 2019
Lärares yrkestik
Articles
Youth, Social Media, and Cyberbullying Among Australian Youth: Sick Friends
Social Media + Society July-December 2015: 112 © The Author(s) 2015 DOI: 10.1177/2056305115604848,
Reference Literature
Drama : ledarskap som spelar roll
1. upp. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 226 s.
ISBN: 9789144068039 LIBRIS-ID: 12347469
Konflikthantering i professionellt lärarskap
3., [uppdaterade och utökade] uppl. : Malmö : Gleerup, 2015 - 248 s.
ISBN: 9789140691675 LIBRIS-ID: 17884683
Hantera konflikter och förebygg våld : förhållningssätt och färdigheter : teori och praktik i skola och fritidshem
Jonstorp : Konfliktlösning i skola och arbete (KSA), 2011 - 290 s.
ISBN: 978-91-633-8403-5 LIBRIS-ID: 12165163
-
Books
Lärarledarskapet : situationsanpassat ledarskap, strukturerad undervisning
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2019] - 305 sidor
ISBN: 9789147128365 LIBRIS-ID: r20fkdfqpc0lf3jb
Lyhörda lärare : professionellt relationsbyggande i förskola och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 160 s.
ISBN: 978-91-47-09998-6 LIBRIS-ID: 13458664
Det sociala livet i skolan : socialpsykologi för lärare
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 378 s.
ISBN: 9789147105434 LIBRIS-ID: 13891823
Compendiums
Främja, förebygga, upptäcka och åtgärda : hur skolan kan arbeta mot trakasserier och kränkningar
Stockholm : Skolverket, 2019
Articles
Youth, Social Media, and Cyberbullying Among Australian Youth: Sick Friends
Social Media + Society July-December 2015: 112 © The Author(s) 2015 DOI: 10.1177/2056305115604848,
Reference Literature
Drama : ledarskap som spelar roll
1. upp. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 226 s.
ISBN: 9789144068039 LIBRIS-ID: 12347469
Konflikthantering i professionellt lärarskap
3., [uppdaterade och utökade] uppl. : Malmö : Gleerup, 2015 - 248 s.
ISBN: 9789140691675 LIBRIS-ID: 17884683
Hantera konflikter och förebygg våld : förhållningssätt och färdigheter : teori och praktik i skola och fritidshem
Jonstorp : Konfliktlösning i skola och arbete (KSA), 2011 - 290 s.
ISBN: 978-91-633-8403-5 LIBRIS-ID: 12165163
-
Books
Lyhörda lärare : professionellt relationsbyggande i förskola och skola
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 160 s.
ISBN: 978-91-47-09998-6 LIBRIS-ID: 13458664
Likabehandling i förskola & skola
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2018] - 249 sidor
ISBN: 9789147127900 LIBRIS-ID: 22490448
Uppdrag lärarledarskap : ledarskap, relationer och grupprocesser
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2012 - 261 s.
ISBN: 978-91-47-10062-0 LIBRIS-ID: 12633187
Books
EN av nedanstående böcker väljer du till som obligatorisk litteratur och läser:
Det sociala livet i skolan : socialpsykologi för lärare
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2013 - 378 s.
ISBN: 9789147105434 LIBRIS-ID: 13891823
Lärare som ledare : i och utanför klassrummet
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 335 s.
ISBN: 978-91-44-07545-7 LIBRIS-ID: 13504398
Pedagogiskt ledarskap : om att skapa goda relationer i klassrummet
1. uppl. : Malmö : Gleerups utbildning, 2011 - 204 s.
ISBN: 978-91-40-67238-4 LIBRIS-ID: 12072066
URLs
Vad fungerar? : resultat av utvärdering av metoder mot mobbning
Stockholm : Skolverket, 2011 - 84 s.
ISBN: 978-91-86529-19-2 LIBRIS-ID: 12135058
URL: Fulltext
Reference Literature
Kränkningar i skolan : analyser av problem och lösningar
Stockholm : Skolverket, 2013 - 190 s.
ISBN: 9789175590752 LIBRIS-ID: 16010447
Drama : ledarskap som spelar roll
1. upp. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 226 s.
ISBN: 9789144068039 LIBRIS-ID: 12347469
Konflikthantering i professionellt lärarskap
3., [uppdaterade och utökade] uppl. : Malmö : Gleerup, 2015 - 248 s.
ISBN: 9789140691675 LIBRIS-ID: 17884683
Hantera konflikter och förebygg våld : förhållningssätt och färdigheter : teori och praktik i skola och fritidshem
Jonstorp : Konfliktlösning i skola och arbete (KSA), 2011 - 290 s.
ISBN: 978-91-633-8403-5 LIBRIS-ID: 12165163
Examination
FSR1, Field study report, 1.5 credits, written examination concerning learning outcomes 3 and 4, grades Fail (U) or Pass (G).
INL2, Written assignment, 3.5 credits, individual written examination concerning learning outcomes 1, 2 and 4, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
SEM2, Seminar, 2.5 credits, active participation in seminar concerning learning outcomes 1-4, grades Fail (U) or Pass (G).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail