Course syllabus - Organisation, Purpose and Content in Education for Teachers in Preschool Class and Compulsory School Years 1-3
Scope
15 credits
Course code
OAU210
Valid from
Autumn semester 2018
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2016-12-19
Revised
2017-12-12
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Pedagogisk takt - Lärares didaktiska och relationella kompetens
Liber, 2022 - 172 sidor
ISBN: 9789147144655 LIBRIS-ID: r67h45mhptx2pf2l
Den tidlösa pedagogiken
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 683 s.
ISBN: 978-91-44-06847-3 (inb.) LIBRIS-ID: 12223071
En rosa pedagogik : jämställdhetspedagogiska utmaningar
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2011 - 212 s.
ISBN: 978-91-47-09951-1 LIBRIS-ID: 12280090
Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik
5. uppl. : Umeå : Fundo, 2012 - 71 s.
ISBN: 9789197558457 LIBRIS-ID: 13487704
Utbildningsvetenskap för grundskolans tidiga år
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2011 - 362 s.
ISBN: 978-91-27-13005-0 (inb.) LIBRIS-ID: 12066709
Hållbar utveckling : Didaktik för ämnesövergripande undervisning
2 uppl. : Liber, 2024 - 244 sidor
ISBN: 9789147149797 LIBRIS-ID: cvv9zg1x9xl2prvh
Läroplansteori och didaktik
Andra upplagan : Malmö : Gleerup Utbildning AB, 2016 - 213 sidor
ISBN: 978-91-40-69476-8 LIBRIS-ID: 19667115
Articles
Mångfald, jämlikhet och jämställdhet - interkulturellt lärande och integration, i Forskningscirkel -arena för verksamhetsutveckling i mångfald
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2011
Skolan, barnet och samhällslivet. I: Burman, A. (red.) Den reflekterande erfarenheten. John Dewey om demokrati, utbildning och tänkande. Södertörn Studies in Higher Education
2014
Web Addresses
SCB (odaterad) Innan grundskolan fanns. Översikt över historisk utbildningsstatistik 1944-2018
URL: SCB
Reference Literature
Utbildningens förändrade villkor : nya perspektiv på kunskap, bildning och demokrati
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 224 s.
ISBN: 978-91-47-09330-4 LIBRIS-ID: 11372472
Utmärkt undervisning : framgångsfaktorer i svensk och internationell belysning
1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur, 2012 - 309 s.
ISBN: 9789127133440 (inb.) LIBRIS-ID: 13533425
Utbildningsvetenskap : [ett kunskapsområde under formering]
Stockholm : Carlsson, 2006 - 380, [1] s.
ISBN: 91-7203-714-8 (inb.) LIBRIS-ID: 9883178
Other Materials
Myndigheten för skolutveckling. Hållbar utveckling i praktiken - så gjorde vi på vår skola
Stockholm: Myndigheten för skolutveckling, 2004
Shaping the Education of Tomorrow: 2012 Report on the UN Decade of ESD
Paris: UNESCO, 2012
-
Books
Den tidlösa pedagogiken
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 683 s.
ISBN: 978-91-44-06847-3 (inb.) LIBRIS-ID: 12223071
Pedagogisk takt - Lärares didaktiska och relationella kompetens
Liber, 2022 - 172 sidor
ISBN: 9789147144655 LIBRIS-ID: r67h45mhptx2pf2l
En rosa pedagogik : jämställdhetspedagogiska utmaningar
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2011 - 212 s.
ISBN: 978-91-47-09951-1 LIBRIS-ID: 12280090
Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik
5. uppl. : Umeå : Fundo, 2012 - 71 s.
ISBN: 9789197558457 LIBRIS-ID: 13487704
Lärande, skola, bildning : [grundbok för lärare]
3., [rev. och uppdaterade] utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2014 - 769 s.
ISBN: 9789127136021 LIBRIS-ID: 15217351
Utbildningsvetenskap för grundskolans tidiga år
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2011 - 362 s.
ISBN: 978-91-27-13005-0 (inb.) LIBRIS-ID: 12066709
Läroplansteori och didaktik
Andra upplagan : Malmö : Gleerup Utbildning AB, 2016 - 213 sidor
ISBN: 978-91-40-69476-8 LIBRIS-ID: 19667115
Articles
Good education in an age of measurement: on the need to reconnect with the question of purpose in education
Educational Assessment, Evaluation and Accountability. Vol. 21, Nr. 1., 2009
Mångfald, jämlikhet och jämställdhet - interkulturellt lärande och integration, i Forskningscirkel -arena för verksamhetsutveckling i mångfald
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2011
Skolan, barnet och samhällslivet. I: Burman, A. (red.) Den reflekterande erfarenheten. John Dewey om demokrati, utbildning och tänkande. Södertörn Studies in Higher Education
2014
Vad kan utbildning åstadkomma? En kritik av idealiserade föreställningar om utbildning
Utbildning & Demokrati 2010, vol 19, nr 3, 2010
Web Addresses
Reference Literature
Utbildningsvetenskap : [ett kunskapsområde under formering]
Stockholm : Carlsson, 2006 - 380, [1] s.
ISBN: 91-7203-714-8 (inb.) LIBRIS-ID: 9883178
Utmärkt undervisning : framgångsfaktorer i svensk och internationell belysning
1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur, 2012 - 309 s.
ISBN: 9789127133440 (inb.) LIBRIS-ID: 13533425
Utbildningens förändrade villkor : nya perspektiv på kunskap, bildning och demokrati
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 224 s.
ISBN: 978-91-47-09330-4 LIBRIS-ID: 11372472
Other Materials
Myndigheten för skolutveckling (2004). Hållbar utveckling i praktiken -så gjorde vi på vår skola. Stockholm: Myndigheten för skolutveckling. Valda delar (s.1-24). Rapport. Tillhandahålls av UKK.
UNESCO (2012). Shaping the Education of Tomorrow: 2012 Report on the UN Decade of ESD. Paris: UNESCO. Valda delar (kap 1.1 och 2). Rapport. Tillhandahålls av UKK.
-
Books
Ämnesdidaktik : en undervisningskonst
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2016 - 156 s.
ISBN: 9789144113876 LIBRIS-ID: 18777352
Den tidlösa pedagogiken
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 683 s.
ISBN: 978-91-44-06847-3 (inb.) LIBRIS-ID: 12223071
Undervisning i teori och praktik : en introduktion i didaktik
5. uppl. : Umeå : Fundo, 2012 - 71 s.
ISBN: 9789197558457 LIBRIS-ID: 13487704
En rosa pedagogik : jämställdhetspedagogiska utmaningar
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2011 - 212 s.
ISBN: 978-91-47-09951-1 LIBRIS-ID: 12280090
Lärande, skola, bildning : [grundbok för lärare]
3., [rev. och uppdaterade] utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2014 - 769 s.
ISBN: 9789127136021 LIBRIS-ID: 15217351
Utbildningsvetenskap för grundskolans tidiga år
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2011 - 362 s.
ISBN: 978-91-27-13005-0 (inb.) LIBRIS-ID: 12066709
Läroplansteori och didaktik
Andra upplagan : Malmö : Gleerup Utbildning AB, 2016 - 213 sidor
ISBN: 978-91-40-69476-8 LIBRIS-ID: 19667115
Articles
Good education in an age of measurement: on the need to reconnect with the question of purpose in education
Educational Assessment, Evaluation and Accountability. Vol. 21, Nr. 1., 2009
Mångfald, jämlikhet och jämställdhet - interkulturellt lärande och integration, i Forskningscirkel -arena för verksamhetsutveckling i mångfald
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2011
Skolan, barnet och samhällslivet. I: Burman, A. (red.) Den reflekterande erfarenheten. John Dewey om demokrati, utbildning och tänkande. Södertörn Studies in Higher Education
2014
Curriculum study, curriculum history, and curriculum theory: the reason of reason. Journal of Curriculum Studies, 41(3), s. 301-309
2009
Vad kan utbildning åstadkomma? En kritik av idealiserade föreställningar om utbildning
Utbildning & Demokrati 2010, vol 19, nr 3, 2010
Web Addresses
Reference Literature
Utbildningsvetenskap : [ett kunskapsområde under formering]
Stockholm : Carlsson, 2006 - 380, [1] s.
ISBN: 91-7203-714-8 (inb.) LIBRIS-ID: 9883178
Utmärkt undervisning : framgångsfaktorer i svensk och internationell belysning
1. utg. : Stockholm : Natur & Kultur, 2012 - 309 s.
ISBN: 9789127133440 (inb.) LIBRIS-ID: 13533425
Utbildningens förändrade villkor : nya perspektiv på kunskap, bildning och demokrati
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2009 - 224 s.
ISBN: 978-91-47-09330-4 LIBRIS-ID: 11372472
Other Materials
Myndigheten för skolutveckling (2004). Hållbar utveckling i praktiken -så gjorde vi på vår skola. Stockholm: Myndigheten för skolutveckling. Valda delar (s.1-24). Rapport. Tillhandahålls av UKK.
UNESCO (2012). Shaping the Education of Tomorrow: 2012 Report on the UN Decade of ESD. Paris: UNESCO. Valda delar (kap 1.1 och 2). Rapport. Tillhandahålls av UKK.
Examination
INL1, Written assignment, 4.5 credits, individual written assignment concerning learning outcomes 1, 2, 5, 7 and 8, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
INL2, Written assignment, 4.5 credits, individual written assignment concerning learning outcomes 1, 5, 6 and 8, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
FSR1, Field study report, 4.5 credits, written and oral report concerning learning outcomes 4-8, grades Fail (U) or Pass (G).
SEM1, Seminar, 1.5 credits, oral performance concerning learning outcomes 3, 4 and 8, grades Fail (U) or Pass (G).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that grade for INL1 and INL2.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail