Course syllabus - Development and Learning
Scope
7.5 credits
Course code
OAU053
Valid from
Autumn semester 2018
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-01
Revised
2017-12-12
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Estetiska uttrycksformer i teori och praktik : bild-, drama- och musikdidaktik
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2020] - 158 sidor
ISBN: 9789147131778 LIBRIS-ID: 6h3shfj84rslfcps
Handdockans kommunikativa potential som medierande redskap i förskolan
Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2009 - 244 s.
ISBN: 9789173466653 LIBRIS-ID: 11601322
URL: Fulltext
Skapa och våga : om entreprenörskap i skolan
2., rev. uppl. : Stockholm : Skolverket, 2015 - 171 s.
ISBN: 978-91-7559-147-6 LIBRIS-ID: 17620967
URL: Link
Konsten att tala och skriva
Sjätte upplagan : Malmö : Gleerups, [2018] - 272 sidor
ISBN: 9789151100579 LIBRIS-ID: 22282877
Utvecklingspsykologi
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2016 - 718, ca 110 s.
ISBN: 9789144060781 LIBRIS-ID: 18897562
URLs
Läroplan (Lpfö18) för förskolan
Reference Literature
Ge mig tiden så kan jag. Entreprenörskap på Önsta-Gryta förskolor
URL: https://elforff.files.wordpress.com/2014/12/ge-mig-tiden-sc3a5-kan-jag.pdf
Other Materials
Ytterligare litteratur/material i form av vetenskapliga texter såsom artiklar och/eller avhandlingar tillkommer. Även myndighetstexter och annat för kursen relevant material kan tillkomma.
Övrig litteratur tillkommer och delas ut vid kursstart.
-
Books
Estetiska uttrycksformer i teori och praktik : bild-, drama- och musikdidaktik
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2020] - 158 sidor
ISBN: 9789147131778 LIBRIS-ID: 6h3shfj84rslfcps
Handdockans kommunikativa potential som medierande redskap i förskolan
Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2009 - 244 s.
ISBN: 9789173466653 LIBRIS-ID: 11601322
URL: Fulltext
Läroplan för förskolan, Lpfö 98
Skolverket, 2016
Skapa och våga : om entreprenörskap i skolan
2., rev. uppl. : Stockholm : Skolverket, 2015 - 171 s.
ISBN: 978-91-7559-147-6 LIBRIS-ID: 17620967
URL: Link
Konsten att tala och skriva
Sjätte upplagan : Malmö : Gleerups, [2018] - 272 sidor
ISBN: 9789151100579 LIBRIS-ID: 22282877
Utvecklingspsykologi
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2016 - 718, ca 110 s.
ISBN: 9789144060781 LIBRIS-ID: 18897562
URLs
Reference Literature
Ge mig tiden så kan jag. Entreprenörskap på Önsta-Gryta förskolor
URL: https://elforff.files.wordpress.com/2014/12/ge-mig-tiden-sc3a5-kan-jag.pdf
Other Materials
Ytterligare litteratur/material i form av vetenskapliga texter såsom artiklar och/eller avhandlingar tillkommer. Även myndighetstexter och annat för kursen relevant material kan tillkomma.
Övrig litteratur tillkommer och delas ut vid kursstart.
-
Books
Utvecklingspsykologiska perspektiv på barns uppväxt
2., [rev.] uppl. : Stockholm : Liber, 2014 - 250 s.
ISBN: 9789147111558 LIBRIS-ID: 16555207
Handdockans kommunikativa potential som medierande redskap i förskolan
Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2009 - 244 s.
ISBN: 9789173466653 LIBRIS-ID: 11601322
URL: Fulltext
Läroplan för förskolan, Lpfö 98
Skolverket, 2016
Skapa och våga : om entreprenörskap i skolan
2., rev. uppl. : Stockholm : Skolverket, 2015 - 171 s.
ISBN: 978-91-7559-147-6 LIBRIS-ID: 17620967
URL: Link
Estetiska uttrycksformer i teori och praktik : bild-, drama- och musikdidaktik
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2020] - 158 sidor
ISBN: 9789147131778 LIBRIS-ID: 6h3shfj84rslfcps
Konsten att tala och skriva
Sjätte upplagan : Malmö : Gleerups, [2018] - 272 sidor
ISBN: 9789151100579 LIBRIS-ID: 22282877
URLs
Reference Literature
Rum, barn och pedagoger : om möjligheter och begränsningar i förskolans fysiska miljö
Umeå : Pedagogiska institutionen/Department of Education, Umeå universitet, 2013 - 211 s.
ISBN: 9789174595727 LIBRIS-ID: 13983765
URL: Link
Other Materials
Ytterligare litteratur/material i form av vetenskapliga texter såsom artiklar och/eller avhandlingar tillkommer. Även myndighetstexter och annat för kursen relevant material kan tillkomma.
Övrig litteratur tillkommer och delas ut vid kursstart.
-
Books
Utvecklingspsykologiska perspektiv på barns uppväxt
2., [rev.] uppl. : Stockholm : Liber, 2014 - 250 s.
ISBN: 9789147111558 LIBRIS-ID: 16555207
Handdockans kommunikativa potential som medierande redskap i förskolan
Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, 2009 - 244 s.
ISBN: 9789173466653 LIBRIS-ID: 11601322
URL: Fulltext
Det önskvärda barnet : fostran uttryckt i vardagliga kommunikationshandlingar mellan lärare och barn i förskolan
Göteborg : Acta Universitatis Gothoburgensis, cop. 2008 - 130 s.
ISBN: 978-91-7346-629-5 LIBRIS-ID: 11205646
URL: Link
Läroplan för förskolan, Lpfö 98
Skolverket, 2016
Skapa och våga : om entreprenörskap i skolan
2., rev. uppl. : Stockholm : Skolverket, 2015 - 171 s.
ISBN: 978-91-7559-147-6 LIBRIS-ID: 17620967
URL: Link
Other Materials
Ytterligare litteratur/material i form av vetenskapliga texter såsom artiklar och/eller avhandlingar tillkommer. Även myndighetstexter och annat för kursen relevant material kan tillkomma.
Examination
Exercise (GRU1), 1.5 credits, marks Pass (G)
Examination (TEN1), 6 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
The final degree is decided by the grades in the written examination (TEN1).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail