Course syllabus - Teachers and Counseling II
Scope
7.5 credits
Course code
PEA092
Valid from
Autumn semester 2016
Education level
Second cycle
Progressive Specialisation
A1N (Second cycle, has only first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2016-01-15
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Det professionella mötet : en grundbok
Lund : Studentlitteratur, 2015 - 127 s.
ISBN: 9789144105956 LIBRIS-ID: 18081612
Praktisk vägledning i kommunikation för lärare i förskola och skola
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2008 - 112 s.
ISBN: 9789147093502 LIBRIS-ID: 11174855
URL: Omslagsbild
Interkulturella perspektiv : pedagogik i mångkulturella lärandemiljöer
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2016 - 281 s.
ISBN: 978-91-44-10973-2 LIBRIS-ID: 19600683
Pedagogens inre rum : om betydelsen av känslomässig mognad
Lund : Studentlitteratur, 2004 - 132 s.
ISBN: 91-44-03564-0 LIBRIS-ID: 9531748
Bära eller brista : kommunikation och relationer i arbetet med människor
2 uppl. : Malmö : Gleerups, 2016 - 287 s.
ISBN: 9789140693297 LIBRIS-ID: 19451436
Articles
Skolbesökets osynliga bedömningsprocesser : en studie av hur lärarstudenters yrkeskunnande bedöms under verksamhetsförlagd utbildning
Växjö : Linnaeus University Press, 2019 - 200
ISBN: 9789189081024 LIBRIS-ID: 7j36cwvf5x8b09ns
URL: Link
Didaktik som lärarutbildningens innehåll och form. Motstånd, utmaningar och möjligheter. Utbildning & Demokrati 2020, vol 29, nr 1
Reference Literature
Studenthandledning : under verksamhetsförlagd utbildning
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2016 - 173 s.
ISBN: 9789144106038 LIBRIS-ID: 19769847
-
Books
Studenthandledning : under verksamhetsförlagd utbildning
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2016 - 173 s.
ISBN: 9789144106038 LIBRIS-ID: 19769847
Förskollärares yrkeskunnande : Förskollärares erfarenheter av praktiskt handlande i pedagogisk verksamhet
Västerås : Mälardalen University, 2017
ISBN: 978-91-7485-324-7 LIBRIS-ID: 20719126
URL: Link
Interkulturella perspektiv : pedagogik i mångkulturella lärandemiljöer
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2016 - 281 s.
ISBN: 978-91-44-10973-2 LIBRIS-ID: 19600683
Grupphandledning : forskning och erfarenheter från olika verksamhetsområden
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2010 - 232 s.
ISBN: 978-91-44-06069-9 LIBRIS-ID: 11770720
Pedagogens inre rum : om betydelsen av känslomässig mognad
Lund : Studentlitteratur, 2004 - 132 s.
ISBN: 91-44-03564-0 LIBRIS-ID: 9531748
Allmändidaktik : vetenskap för lärare
Andra upplagan : Lund : Studentlitteratur, [2017] - 383 sidor
ISBN: 978-91-44-11317-3 LIBRIS-ID: 19989730
Professionell yrkesutövning i förskola : kontinuitet och förändring
Upplaga 1:1 : Lund : Studentlitteratur, [2017] - 348 sidor
ISBN: 978-91-44-11259-6 LIBRIS-ID: 19979411
Articles
Med dialogen som fokus. I Britta Wingård (red.) Livslång nyfikenhet.
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, 2006
Examination
SEM1, Seminar, 2.5 hp, concerning learning outcome 1, marks Fail (U) or Pass (G). Compulsory attendance.
SEM2 Seminar, 2.5 hp, concerning learning outcome 3 and 4, marks Fail (U) or Pass (G). Compulsory attendance.
TEN1 Take-home examination, 2.5 hp concerning learning outcome 2, marks Fail (U) or Pass (G).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass, Fail