Course syllabus - Visual Communication: Principles and Methods
Scope
15 credits
Course code
ITE119
Valid from
Spring semester 2017
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
Information Design
School
School of Innovation, Design and Engineering
Ratified
2016-01-27
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och identitet i vår visuella kultur
Tolfte upplagan : Stockholm : Carlssons, [2021] - 267 sidor
ISBN: 9789189063693 LIBRIS-ID: 6k06xmx645mfcpcq
Visual communication design : an introduction to design concepts in everyday experience
New York : Bloomsbury Visual Arts, 2017 - 208 s.
ISBN: 9781474221573 LIBRIS-ID: 20562968
Compendiums
Läsning i urval: Visuell kommunikation
Akademin för innovation, design och teknik,
Diverse artiklar och litteraturutdrag
.,
Reference Literature
Bildens tysta budskap : interaktion mellan bild och text
Andra upplagan : [Lund] : Studentlitteratur, [2017] - 168 sidor
ISBN: 978-91-44-11534-4 LIBRIS-ID: 20881363
Myter och sanningar om läsning : om samspelet mellan språk och bild i olika medier
1. uppl. : Stockholm : Språkrådet, 2010 - 153 s.
ISBN: 978-91-1-302841-5 LIBRIS-ID: 11816642
Graphic design : the new basics
2., [rev. and expanded] ed. : New York : Princeton Architectural Press, cop. 2015 - 261 pages
ISBN: 9781616893255 LIBRIS-ID: 18355818
-
Books
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och profilering i vår visuella kultur
Upplaga 11 : Stockholm : Carlsson, 2017 - 323 sidor
ISBN: 978-91-7331-837-2 LIBRIS-ID: 20909710
Visual communication design : an introduction to design concepts in everyday experience
New York : Bloomsbury Visual Arts, 2017 - 208 s.
ISBN: 9781474221573 LIBRIS-ID: 20562968
Compendiums
Läsning i urval: Visuell kommunikation
Akademin för innovation, design och teknik,
Diverse artiklar och litteraturutdrag
.,
Reference Literature
Bildens tysta budskap : interaktion mellan bild och text
Andra upplagan : [Lund] : Studentlitteratur, [2017] - 168 sidor
ISBN: 978-91-44-11534-4 LIBRIS-ID: 20881363
Myter och sanningar om läsning : om samspelet mellan språk och bild i olika medier
1. uppl. : Stockholm : Språkrådet, 2010 - 153 s.
ISBN: 978-91-1-302841-5 LIBRIS-ID: 11816642
Graphic design : the new basics
2., [rev. and expanded] ed. : New York : Princeton Architectural Press, cop. 2015 - 261 pages
ISBN: 9781616893255 LIBRIS-ID: 18355818
-
Books
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och profilering i vår visuella kultur
Upplaga 11 : Stockholm : Carlsson, 2017 - 323 sidor
ISBN: 978-91-7331-837-2 LIBRIS-ID: 20909710
Bildens tysta budskap : interaktion mellan bild och text
Andra upplagan : [Lund] : Studentlitteratur, [2017] - 168 sidor
ISBN: 978-91-44-11534-4 LIBRIS-ID: 20881363
Reference Literature
Myter och sanningar om läsning : om samspelet mellan språk och bild i olika medier
1. uppl. : Stockholm : Språkrådet, 2010 - 153 s.
ISBN: 978-91-1-302841-5 LIBRIS-ID: 11816642
Graphic design : the new basics
2., [rev. and expanded] ed. : New York : Princeton Architectural Press, cop. 2015 - 261 pages
ISBN: 9781616893255 LIBRIS-ID: 18355818
-
Books
Möten med bilder : att tolka visuella uttryck
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 216 s.
ISBN: 978-91-44-05945-7 LIBRIS-ID: 13434327
Effektiv visuell kommunikation : om nyheter, reklam, information och profilering i vår visuella kultur
10., [uppdaterade och utök.] uppl. : Stockholm : Carlsson, 2016 - 323 s.
ISBN: 9789173317665 LIBRIS-ID: 19073154
Requirements
General entry requirements
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail