Course syllabus - Philosophy of knowledge
Scope
7.5 credits
Course code
INO239
Valid from
Autumn semester 2016
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
Innovation Technology
School
School of Innovation, Design and Engineering
Ratified
2016-01-27
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Vetenskapligt tänkande : från kunskapsteori till metodteori
2., [utök. och kompletterade] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2004 - 307, [1] s.
ISBN: 9144033060 LIBRIS-ID: 9278166
Organization theory : modern, symbolic, and postmodern perspectives
3. ed. : Oxford : Oxford University Press, 2013 - xxvii, 351 s.
ISBN: 978-0-19-964037-9 LIBRIS-ID: 13831004
Articles
Problematiska problem? Om den vetenskapliga problemställningens plats i undervisning och forskning.
Statsvetenskaplig tidskrift, Vol. 102, Nr 4, 1999
Learning to Build a Car: An Empirical Investigation of Organizational Learning
Journal of Management Studies, 42(2), 2005
Organizational Learning as an Analogy to Individual Learning? A Case of Augmented Interaction Intensity
Vocations and Learning, 8, 2015
Ledtråd i förvandling
Dialoger, Stockholm, 1999
An Answer to the Question: "What is Enlightenment?"
., 1784
Systemic intervention for the 21st Century
lnternational Journal of Knowledge and Systems Sciences, Vol. 1, No. 1, 2004
Dynamic Theory of Organizational Knowledge Creation
Organization Science, 5, 1994
Dewey on Extended Cognition and Epistemology
Philosophical Issues, 24, 2014
Other Materials
Artiklar och texter om kunskapsteoretiska perspektiv, ca 150 sidor tillkommer.
Akademin för innovation, design och teknik,
-
Books
Manifest för en ny realism
Göteborg : Daidalos, 2014 - 146 s.
ISBN: 9789171734365 LIBRIS-ID: 16617806
Vetenskapligt tänkande : från kunskapsteori till metodteori
2., [utök. och kompletterade] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2004 - 307, [1] s.
ISBN: 9144033060 LIBRIS-ID: 9278166
Articles
Problematiska problem? Om den vetenskapliga problemställningens plats i undervisning och forskning.
Statsvetenskaplig tidskrift, Vol. 102, Nr 4, 1999
Systemic intervention for the 21st Century
lnternational Journal of Knowledge and Systems Sciences, Vol. 1, No. 1, 2004
Dynamic Theory of Organizational Knowledge Creation
Organization Science, 5, 1994
Reference Literature
Tolkning och reflektion : vetenskapsfilosofi och kvalitativ metod
2., [uppdaterade] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2008 - 616 s.
ISBN: 9789144046150 LIBRIS-ID: 10142109
Doing action research in your own organization
4th edition. : London : SAGE, 2014 - xxi, 206 pages
ISBN: 9781446272572 LIBRIS-ID: 16686441
Att förklara samhället
2., [omarb.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2003 - 371 s.
ISBN: 91-44-02772-9 LIBRIS-ID: 9060479
Ett oändligt äventyr : om människans kunskaper
[Ny utg.] : Stockholm : Bonnier, 2002 - 410, [1] s.
ISBN: 91-0-058093-7 LIBRIS-ID: 8456013
Vetenskapsfilosofi : en bok om vetenskapen och den vetenskapande människan
2. uppl. : Stockholm : Thales, 2011 - 285 s.
ISBN: 91-7235-041-5 : 207:00 LIBRIS-ID: 9222677
Achieving quality in action research - a matter of judgement
20th EGOS Colloquium Training Action Researchers, Ljubljana, Slovenia, 2004
Other Materials
Artiklar och texter om kunskapsteoretiska perspektiv, ca 150 sidor tillkommer.
Akademin för innovation, design och teknik,
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail