Course syllabus - To Conduct Professional Conversations
Scope
7.5 credits
Course code
PEA039
Valid from
Autumn semester 2013
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2013-02-01
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Samtalsfärdigheter : stöd, vägledning och ledarskap
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2007 - 158 s.
ISBN: 9789147084456 LIBRIS-ID: 10451606
URL: Omslagsbild
Systemteori i praktiken : konsten att lösa problem och nå resultat
3., omarb. uppl. : Stockholm : Gothia, 2008 - 136 s.
ISBN: 978-91-7205-575-9 LIBRIS-ID: 10707427
Konstruktiva stödsamtal : perspektiv och redskap vid handledning, rådgivning, mentorskap och coachning
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2017] - 296 sidor
ISBN: 978-91-47-12263-9 LIBRIS-ID: 20822750
Articles
Finns att hämta på Blackboard efter kursstart
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
-
Books
Handledning i professionsgrupper : ett systemteoretiskt perspektiv på handledning
Lund : Studentlitteratur, 1997 - 152 s.
ISBN: 91-44-00364-1 ; 270:00 LIBRIS-ID: 8352595
Pedagogens inre rum : om betydelsen av känslomässig mognad
Lund : Studentlitteratur, 2004 - 132 s.
ISBN: 91-44-03564-0 LIBRIS-ID: 9531748
Samtalsfärdigheter : stöd, vägledning och ledarskap
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2007 - 158 s.
ISBN: 9789147084456 LIBRIS-ID: 10451606
URL: Omslagsbild
Systemteori i praktiken : konsten att lösa problem och nå resultat
3., omarb. uppl. : Stockholm : Gothia, 2008 - 136 s.
ISBN: 978-91-7205-575-9 LIBRIS-ID: 10707427
Articles
Finns att hämta på Blackboard efter kursstart
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation,
-
Books
Handledning i professionsgrupper : ett systemteoretiskt perspektiv på handledning
Lund : Studentlitteratur, 1997 - 152 s.
ISBN: 91-44-00364-1 ; 270:00 LIBRIS-ID: 8352595
Pedagogens inre rum : om betydelsen av känslomässig mognad
Lund : Studentlitteratur, 2004 - 132 s.
ISBN: 91-44-03564-0 LIBRIS-ID: 9531748
Samtalsfärdigheter : stöd, vägledning och ledarskap
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2007 - 158 s.
ISBN: 9789147084456 LIBRIS-ID: 10451606
URL: Omslagsbild
Systemteori i praktiken : konsten att lösa problem och nå resultat
3., omarb. uppl. : Stockholm : Gothia, 2008 - 136 s.
ISBN: 978-91-7205-575-9 LIBRIS-ID: 10707427
Social interaktion : förutsättningar och former
1. uppl. : Malmö : Liber, 2007 - 296 s.
ISBN: 978-91-47-08747-1 LIBRIS-ID: 10451608
URL: Omslagsbild
Requirements
General entry requirements
Examination
Seminar (SEM1), 2.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Seminar (SEM2), 2.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
Seminar (SEM3), 2.5 credits, marks Pass (G) or Pass with distinction (VG)
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail