Kursplan - Studenten och lärandesituationen
Omfattning
2.5 hp
Kurskod
PEA931
Giltig från
Hösttermin 2020
Utbildningsnivå
Avancerad nivå
Successiv fördjupning
A1N (Avancerad nivå, har endast kurs/er på grundnivå som förkunskapskrav).
Huvudområde(n)
Akademi
Akademin för utbildning, kultur och kommunikation
Fastställd
2018-12-07
Reviderad
2019-12-09
Status
Denna kursplan är inte aktuell och ges inte längre
Litteraturlistor
Kurslitteraturen är preliminär till 8 veckor innan kursstart. Kurslitteratur kan vara giltig över flera terminer.
-
Böcker
Att studera på högskolan : studieteknik och motivation på vägen
Tredje upplagan : Lund : Studentlitteratur, [2022] - 245 sidor
ISBN: 9789144140285 LIBRIS-ID: jzlp5qcxgmw43b5x
Academic studies in Sweden : effective study skills and habits
First edition : Lund : Studentlitteratur, [2019] - 106 sidor
ISBN: 9789144124896 LIBRIS-ID: 9lbk3xmd7c4mh5w6
Academic teaching
Second edition : Lund : Studentlitteratur, [2018] - 368 sidor
ISBN: 9789144124025 LIBRIS-ID: pxl3blwdmfbrhd6q
Referenslitteratur
Övrigt
-
Böcker
Att studera på högskolan : studieteknik och motivation på vägen
Tredje upplagan : Lund : Studentlitteratur, [2022] - 245 sidor
ISBN: 9789144140285 LIBRIS-ID: jzlp5qcxgmw43b5x
Academic studies in Sweden : effective study skills and habits
First edition : Lund : Studentlitteratur, [2019] - 106 sidor
ISBN: 9789144124896 LIBRIS-ID: 9lbk3xmd7c4mh5w6
Academic teaching
Second edition : Lund : Studentlitteratur, [2018] - 368 sidor
ISBN: 9789144124025 LIBRIS-ID: pxl3blwdmfbrhd6q
Referenslitteratur
Övrigt
-
Böcker
Att studera på högskolan : studieteknik och motivation på vägen
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2018 - 181 sidor
ISBN: 9789144124032 LIBRIS-ID: 4c0z6m2l287hsp2t
Academic studies in Sweden : effective study skills and habits
First edition : Lund : Studentlitteratur, [2019] - 106 sidor
ISBN: 9789144124896 LIBRIS-ID: 9lbk3xmd7c4mh5w6
Referenslitteratur
-
Böcker
Att studera på högskolan : studieteknik och motivation på vägen
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2018 - 181 sidor
ISBN: 9789144124032 LIBRIS-ID: 4c0z6m2l287hsp2t
Academic studies in Sweden : effective study skills and habits
First edition : Lund : Studentlitteratur, [2019] - 106 sidor
ISBN: 9789144124896 LIBRIS-ID: 9lbk3xmd7c4mh5w6
Referenslitteratur
A research-base approach to generic graduate attributes policy. Higher Education Research & Development, 31:1, 79-92.
2012
Measuring actual learning versus feeling of learning in response to being actively engaged in the classroom. Proceedings of the National Academy of Sciences USA, 116 (39), 19251-19257
2019
A study exploring the impact of lecture capture availability and lecture capture usage on student attendance and attainment, in Higher Education (2019) 77: 403-421.
2019
They help us realise what were actually gaining: The impact on undergraduates and teaching staff of displaying transferable skills badges. Active Learning in Higher Education.
2020
URL: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1469787419898023
Investigating Strategies for Pre-Class Content Learning in a Flipped Classroom, Do Advanced Mathematics Skills Predict Success in Biology and Chemistry Degrees? Journal of Science Education and Technology, 27, (523-535).
2018
Pedagogisk retorik : den muntliga relationen i undervisningen
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2011 - 142 s.
ISBN: 978-91-27-13006-7 (inb.) LIBRIS-ID: 11798279
Student perceptions of teaching excellence: an analysis of student-led teaching award nomination data, Teaching in Higher Education, 24:1, 63-80.
2019
Why read?, Higher Education Research & Development, 38:1, 11-23.
2019
How do first year students utilize different lecture resources? Higher Education 77 (2019) s. 155 - 172.
2019
Too much, too soon? A critical investigation into factors that make Flipped Classrooms effective, Higher Education Research & Development, 37:4, 683-697.
2018
Self-efficacy for self-regulation and fear of failure as mediators between self-esteem and academic procrastination among undergraduates in health professions. Advances in Health Sciences Education, 1-14.
2018
Early withdrawal from higher education: a focus on academic experiences, Teaching in Higher Education, 23:7, 835-852.
2018
Information-seeking behaviour and academic success in higher education: Which search strategies matter for grade differences among university students and how does this relevance differ by field of study?, Higher Education 77:4, 657-678.
2019
Student engagement in academic activities: a social support perspective, in Higher Education 75, s. 589-605.
2018
-
Böcker
Att studera på högskolan : studieteknik och motivation på vägen
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2018 - 181 sidor
ISBN: 9789144124032 LIBRIS-ID: 4c0z6m2l287hsp2t
Academic studies in Sweden : effective study skills and habits
First edition : Lund : Studentlitteratur, [2019] - 106 sidor
ISBN: 9789144124896 LIBRIS-ID: 9lbk3xmd7c4mh5w6
Referenslitteratur
A research-base approach to generic graduate attributes policy. Higher Education Research & Development, 31:1, 79-92.
2012
Assessing faculty professional development in STEM higher education: Sustainability of outcomes. Sci. Adv. 2, e1501422.
2016
A study exploring the impact of lecture capture availability and lecture capture usage on student attendance and attainment, in Higher Education (2019) 77: 403-421.
2019
Investigating Strategies for Pre-Class Content Learning in a Flipped Classroom, Do Advanced Mathematics Skills Predict Success in Biology and Chemistry Degrees? Journal of Science Education and Technology, 27, (523-535).
2018
Pedagogisk retorik : den muntliga relationen i undervisningen
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2011 - 142 s.
ISBN: 978-91-27-13006-7 (inb.) LIBRIS-ID: 11798279
Student perceptions of teaching excellence: an analysis of student-led teaching award nomination data, Teaching in Higher Education, 24:1, 63-80.
2019
Why read?, Higher Education Research & Development, 38:1, 11-23.
2019
How do first year students utilize different lecture resources? Higher Education 77 (2019) s. 155 - 172.
2019
Too much, too soon? A critical investigation into factors that make Flipped Classrooms effective, Higher Education Research & Development, 37:4, 683-697.
2018
Self-efficacy for self-regulation and fear of failure as mediators between self-esteem and academic procrastination among undergraduates in health professions. Advances in Health Sciences Education, 1-14.
2018
Early withdrawal from higher education: a focus on academic experiences, Teaching in Higher Education, 23:7, 835-852.
2018
Information-seeking behaviour and academic success in higher education: Which search strategies matter for grade differences among university students and how does this relevance differ by field of study?, Higher Education 77:4, 657-678.
2019
Student engagement in academic activities: a social support perspective, in Higher Education 75, s. 589-605.
2018
-
Böcker
Att studera på högskolan : studieteknik och motivation på vägen
2. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2018 - 181 sidor
ISBN: 9789144124032 LIBRIS-ID: 4c0z6m2l287hsp2t
Referenslitteratur
A research-base approach to generic graduate attributes policy. Higher Education Research & Development, 31:1, 79-92.
2012
Assessing faculty professional development in STEM higher education: Sustainability of outcomes. Sci. Adv. 2, e1501422.
2016
A study exploring the impact of lecture capture availability and lecture capture usage on student attendance and attainment, in Higher Education (2019) 77: 403-421.
2019
They help us realise what were actually gaining: The impact on undergraduates and teaching staff of displaying transferable skills badges. Active Learning in Higher Education.
2020
URL: https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1469787419898023
Investigating Strategies for Pre-Class Content Learning in a Flipped Classroom, Do Advanced Mathematics Skills Predict Success in Biology and Chemistry Degrees? Journal of Science Education and Technology, 27, (523-535).
2018
Pedagogisk retorik : den muntliga relationen i undervisningen
1. utg. : Stockholm : Natur & kultur, 2011 - 142 s.
ISBN: 978-91-27-13006-7 (inb.) LIBRIS-ID: 11798279
Student perceptions of teaching excellence: an analysis of student-led teaching award nomination data, Teaching in Higher Education, 24:1, 63-80.
2019
Why read?, Higher Education Research & Development, 38:1, 11-23.
2019
How do first year students utilize different lecture resources? Higher Education 77 (2019) s. 155 - 172.
2019
Too much, too soon? A critical investigation into factors that make Flipped Classrooms effective, Higher Education Research & Development, 37:4, 683-697.
2018
Self-efficacy for self-regulation and fear of failure as mediators between self-esteem and academic procrastination among undergraduates in health professions. Advances in Health Sciences Education, 1-14.
2018
Early withdrawal from higher education: a focus on academic experiences, Teaching in Higher Education, 23:7, 835-852.
2018
Information-seeking behaviour and academic success in higher education: Which search strategies matter for grade differences among university students and how does this relevance differ by field of study?, Higher Education 77:4, 657-678.
2019
Student engagement in academic activities: a social support perspective, in Higher Education 75, s. 589-605.
2018
Syfte
Kursen syftar till att deltagaren utvecklar sin förståelse för studenters lärande.
Lärandemål
Efter avklarad kurs ska deltagaren kunna:
1. diskutera och problematisera studenters lärande inom det egna ämnesområdet utifrån utbildningsvetenskaplig forskning med relevans för undervisning i högskolan,
2. möta studenter på ett inkluderande sätt,
3. visa ett reflekterande förhållningssätt till det egna akademiska lärarskapet och relationen till studenterna.
Innehåll
- Studenters perspektiv på vanor som påverkar studierna
- Förebyggande arbete mot plagiering och fusk
- Förutsättningar och övningar för studentaktivt lärande
Särskild behörighet
Anställning vid Mälardalens högskola.
Examination
SEM1, seminarium, 1,0 hp, aktivt deltagande i seminarier avseende lärandemål 1-3, betyg Underkänd (U) eller Godkänd (G).
INL1, inlämningsuppgift, 1,5 hp, skriftlig inlämningsuppgift avseende lärandemål 1-3, betyg Underkänd (U) eller Godkänd (G).
För G på kursen krävs G på SEM1 och INL1.
En student som har ett intyg från MDU avseende sin funktionsnedsättning har möjlighet att anmäla önskemål om anpassning vid salstentamina eller annan examinationsform i enlighet med Regler och anvisningar för examination på grundnivå och avancerad nivå vid Mälardalens högskola (2020/1655). Det är examinator som, utifrån det intyg som utfärdats, beslutar om eventuell anpassning och i så fall vilken anpassning som ska gälla.
Misstankar om vilseledande vid examination (fusk) anmäls, enligt högskoleförordningen, till universitetets rektor och prövas av universitetets disciplinnämnd. Om disciplinnämnden anser att en student gjort sig skyldig till en disciplinförseelse fattar nämnden beslut om en disciplinär åtgärd, vilket är varning eller avstängning.
Betyg
Godkänd, underkänd
Övergångsbestämmelser och övriga föreskrifter
Denna kurs ersätter PEA920.
Godkänt betyg på SEM1 eller INL1 från PEA920 kan inte tillgodoräknas på denna kurs.
Lärandemål 1 och 3 i denna kurs överlappar lärandemålen i PEA920. Lärandemål 2 är nytt.