Marknadskommunikation
Marknadskommunikation är ett samlat namn på hur företag/organisationer kommunicerar med sin marknad och sina kunder. Egentligen handlar det om att företag/organisationer vill få andra att göra som de vill, utan att de egentligen reflekterar över det. I kursen kommer du steg för steg att gå igenom marknadskommunikationens olika delar för att få andra att göra som du vill. Du erhåller en verktygslåda som du applicerar på fall, där målet är att anpassa kommunikationen efter en viss målgrupp. Kursen kommer att ge dig en bred karta över området marknadskommunikation.
Tillfällen för denna kurs
Hösttermin 2024
-
Omfattning
7.5 hp
Tid
2024-09-02 - 2025-01-19 (deltid 25%)
Utbildningsnivå
Grundnivå
Kurstyp
Fristående kurs
Anmälningskod
MDU-23121
Språk
Svenska
Studieort
Ortsoberoende
Undervisningsform
Distans
Antal obligatoriska träffar inklusive tentamen: 0
Antal övriga fysiska träffar: 0Kursplan & litteratur
Se kursplan och litteraturlistor (FOA143)Särskild behörighet
22,5 hp företagsekonomi eller motsvarande.
Urval
Antal högskolepoäng resp betyg/högskoleprov
Frågor kring utbildningen?
Hör av dig till kursansvarig om du har frågor kring kursens innehåll.
Bygg din examen i företagsekonomi
Genom att läsa fristående kurser i företagsekonomi på MDU har du möjlighet att skapa din kandidatexamen i ämnet. Du kombinerar kurser på olika nivåer och läser dessa i den studietakt du själv väljer – helt på distans.