Internationell Sport-marknadsföring
Är du intresserad av hur sport och internationella affärer samverkar?
Denna distanskurs i internationell sportmarknadsföring ger en vetenskapligt baserad förståelse för strategier inom området. Kursen utforskar hur sportmarknadsföring påverkar olika intressenter, såsom supportrar, idrottsklubbar och företag, och belyser marknadsförares ansvar att balansera kommersiella mål med etiska överväganden. Genom flexibla online-lektioner och diskussioner får du insikt och verktyg för att hantera sportmarknadsföringens komplexitet, vare sig ditt intresse ligger inom sport, marknadsföring eller affärsutveckling.
Välkommen att anmäla dig!
Tillfällen för denna kurs
Vårtermin 2026
-
Omfattning
7.5 hp
Tid
2026-01-19 - 2026-06-07 (deltid 25%)
Utbildningsnivå
Grundnivå
Kurstyp
Fristående kurs
Anmälningskod
MDU-13021
Språk
Engelska
Studieort
Ortsoberoende
Undervisningsform
Distans
Antal obligatoriska träffar inklusive tentamen: 0
Antal övriga fysiska träffar: 0Kursplan & litteratur
Se kursplan och litteraturlistor (FOA023)Särskild behörighet
22,5 hp företagsekonomi eller motsvarande.
Urval
Antal högskolepoäng resp betyg/högskoleprov