Organisation och marknadsföring
Det här lär jag mig:
Kursens syfte är att ge en introduktion till ämnena marknadsföring och organisation samt att ge dig grundläggande kunskaper inom dessa områden som förberedelse för vidare fördjupningskurser. Ditt deltagande i kursen ger dig möjlighet att utveckla förmågan att analysera företags situationer och utforma rekommendationer som stöd för att möta deras utmaningar.
Det här gör vi:
Kursen är framför allt teoretisk, men innehåller också praktiska inslag. Du lär dig de teoretiska grunderna genom kurslitteratur och föreläsningar. Under kursens gång kommer du att arbeta i grupper med uppgifter och delta i seminarier. Förutom detta kommer du även att göra individuella uppgifter, som inlämningar och tentor, inom marknadsföring och organisation.
Detta får jag ut av kursen:
Kursen ger dig en solid grund för vidare studier inom företagsekonomi. Ett annat viktigt mål är att utveckla din förmåga att göra både skriftliga och muntliga presentationer, samt att söka och granska information. De verktyg och den akademiska metodik du lär dig - hur man samlar in, bearbetar, analyserar och presenterar information - kommer vara användbara inte bara i dina fortsatta studier utan också i ditt framtida yrkesliv.
Tillfällen för denna kurs
Hösttermin 2025
-
Anmäl dig till fristående kurs till Organisation och marknadsföring till Hösttermin 2025 (heltid 100%) till Organisation och marknadsföring till Hösttermin 2025 (heltid 100%) Anmäl dig till programkurs
Omfattning
15 hp
Tid
2025-09-01 - 2025-11-09 (heltid 100%)
Utbildningsnivå
Grundnivå
Kurstyp
Fristående kurs, Programkurs
Anmälningskod
MDU-23042
Behörighet
Grundläggande behörighet
Urval
Antal högskolepoäng resp betyg/högskoleprov