Kurser för dig som jobbar med ekonomi och marknadsföring

MDU erbjuder både poänggivande kurser och andra former av utbildningar för dig som arbetar med ekonomi och marknadsföring.

Fri fart, fri start

Fri fart, fri start är ett kurskoncept som underlättar kompetensutveckling för dig som jobbar med ekonomi och marknadsföring inom företag, myndigheter och organisationer. Kurserna är på 1,5 och 3 högskolepoäng och kan startas när du vill och läsas under ett helt år.

Med Fri fart, fri start kan du läsa kurser helt i din egen takt. Kurserna kan ge 1,5, 3 eller 7,5 högskolepoäng (hp). 1,5 högskolepoäng motsvarar en veckas heltidsstudier. Du startar när det passar under året och har därefter ett år på dig att genomföra kursen.

Samtliga kurser är helt webbaserade och studeras på distans.

Vem kan gå kurserna?

Du behöver inte ha behörighet för högre studier, utan din arbetsgivare beställer kurserna och avgör vem som ska gå. De förkunskaper som MDU rekommenderar finns att läsa om i kursernas produktblad.

Kostar det något?

Priset på en kurs beror på omfattningen och utbildningsområde. Priserna varierar mellan 3 200 kronor och 11 500 kronor, per deltagare och kurs.

Sökbara kurser

Marknadsföring