Informationsträff för doktorander och forskare

Välkommen till en informationsträff för dig som är doktorand eller forskare med tema: forskningskommersialisering.

Du kommer få veta mer om vilket stöd du kan få gällande idéutveckling, företagande, patent och kommersialisering inom din nisch och ditt område.

Detta är ett tillfälle att få information om hur du kan tänka och vilka olika möjligheter det finns. En session om hur Idélab jobbar med att främja nyttiggörande för forskning.

Vi får vid detta tillfälle besök av Christer Norström som har arbetat många år som professor på IDT - MDU och är bl a medgrundare av det framgångsrika forskningscentret MRTC. Mellan 2010-2016 var Christer VD på SICS Swedish ICT AB. Såväl i sin roll som professor och som VD på SICS, har Christer stor erfarenhet av att jobba med kommersialisering av forskningsresultat.

2014 var Christer med och grundade AI-företaget Racefox. I dagsläget är han styrelseordförande i Västeråsföretaget Scandinavian Real Heart, såväl som medlem av grupp XII på IVA.

Informationsträffen/föreläsningen pågår i en timme mellan 12.00-13.00. Idélabs affärsutvecklare kommer finnas kvar till 13.45 för att fånga upp dig som önskar stanna och prata direkt efter föreläsningen.

Västerås 9 mars
Tid: 12.00-13.00

Plats: Idélab Västerås T2-056
Dörrarna öppnas 11.45 för dig som vill börja luncha och mingla innan vi drar igång.
Anmälningslänk Länk till annan webbplats.

Vi bjuder på lunchmacka. Vill du veta mer om denna träff maila peter.stany (at) mdu.se

Välkommen!

Seminar on Research Commercialization for PhD-students and researchers

Welcome to an information meeting on research commercialization!

You’ll get information on how the Innovation office at Idélab can support you regarding idea development, patent/IPR issues, commercialization, tech transfer and starting a company, related to your field and research. This is an opportunity to find out what resources and possibilities that are available to you through the University and the innovation system. A seminar on how Idélab works to support research commercialization.

Guest speaker Christer Norström has worked many years as Professor of Computer Science and Engineering at MDU, and is also a co-founder of the world-leading MRTC research center.

Between 2010-2016, he was the CEO of SICS Swedish ICT AB. Both as a professor and as the CEO of SICS, Christer has a vast experience in supporting and managing commercialization of research results. In 2014, Christer was a co-founder of Racefox , an AI company specializing in movement analysis. Today, he is the Chairman of the Board of Scandinavian Real Heart AB, as well as appointed Member of Group XII, Royal Swedish Academy of Engineering Sciences.

The information meeting will be approximately one hour, but Idélab’s business developer will be around until 13.45 to answer questions and talk to you who wants to stay and continue the discussion.

The seminars will be held in English.

Västerås March 9
Time: 12.00-13.00
The doors will be open at 11.45
Place: Idélab Västerås T2-056
Sign up here Länk till annan webbplats.

We’ll serve coffee and a sandwich! Welcome!