Text

AI i Utbildning

AI@MDU finansierar ett antal projekt som syftar till att utforska hur AI kan integreras i utbildningsmiljöer för att förbättra undervisnings- och lärandeupplevelser.

Projekt

  • "AI-Assisted University Teacher Development beyond Disciplinary Boundaries". Projektmedlemmar: Olcay Sert, Carolina Jonsson, Maksat Ashyralyyev , Joanna Baumgart
  • "Shifting educational focus from training in answering questions to training in asking questions". Projektmedlemmar: Sten Grahn, Angelina Sundström
  • "Leveraging AI to improve students’ career management competencies". Projektmedlemmar: Ali Farashah
  • "LLM-powered course assistant experiment". Projektmedlemmar: Antonio Cicchetti, Olcay Sert, Joanna Baumgart, Philip Rautell Lindstedt
  • "Läsande och skrivande med GAI på IMF". Projektmedlemmar: Annoch Hadjikhani, Lennart Haglund, Sofia Hort, Elisabeth Wulff-Sahlén, Annoch Hadjikhani
  • "Transforming Education through Virtual Reality". Projektmedlemmar: Avinash Renuke, Amir Vadiee, Yahya Jani, Subrat Sahoo
  • "Implementation of AI-Based Tools to Improve Conversational Skills in Higher Education". Projektmedlemmar: Johan Söderstrand
  • "Exploring AI's Impact on Learning and Problem-Solving Across Disciplines". Projektmedlemmar: Carl-Anton Werner Axelsson, Nina Klang
  • "LLMs and students' learning". Projektmedlemmar: Sara Ekstrand, Malin Larsson
  • "The AI Teacher - 24/7 feedback and support". Projektmedlemmar: Anders Berglund, Pauldy Otermans
  • "Syllabi analysis for constructive re-alignment by LLM". Projektmedlemmar: Fredrik Ekstrand
  • "Ny teknik (AI) i lärarutbildningen". Projektmedlemmar: Therese Welén, Jessica Götberg, Pernilla Kallberg
  • "AI-Driven Learning: Enhancing Student Competence Through Collaborative WS". Projektmedlemmar: Johannes Finnman Grønaas, Linnéa Rönnquist, Petra Edoff