Text

Diskret matematik och modellering av beteende och kultur

Learning, Inclusive education, School transitions – for All (LISA)

M-TERM - Mälardalen University Team of Educational Researchers in Mathematics

Professionsforskning, skolutveckling och ledarskap (Prof-SKUL)

Språk- och litteraturvetenskap samt ämnenas didaktik

Stokastiska processer, statistik och finansmatematik

Teknisk matematik

Att bygga kapacitet för skolförbättring och likvärdighet

Följeforskning om ett kommunalt systematiskt kvalitetsutvecklingsarbete i grundskolan. Projektet är ett flerårigt projekt i nära samverkan med en kommuns skolförvaltning.

Start

2023-09-01

Planerat avslut

2026-06-30

Huvudfinansiering

Samarbetspartners

Forskningsinriktning

Projektansvarig vid MDU

No partial template found

Externa projektmedlemmar
Jan Håkansson (projektledare) professor, Högskolan Dalarna.
Mattias Gradén, fil.dr/verksamhetsutvecklare, Högskolan Dalarna.

 

Skolhuvudmän är ålagda att bedriva systematiskt kvalitetsarbete som driver kvalitetsutveckling i svensk grundskola. Detta kan göras på olika sätt, med olika pedagogiska och organisatoriska modeller som grund. Detta projekt följer i nära samverkan med en kommunal skolhuvudman, hur arbetet kan bedrivas och utvecklas över tid.

Projektmål

Syftet är att bidra till kunskap om dialoger och processer inom ramen för en kommunal skolförvaltningar arbete med systematiskt kvalitetsarbete med kommunens grundskolor.

Forskningen har anknytning till följande globala hållbarhetsmål