Främja elevernas engagemang och deltagande i klassrum: digitalt förbättrad reflektion och feedback i utbildningen
Projektet åskådliggör hur ett digitalt videoverktyg kan användas för att utforska studenters deltagande och engagemang i klassrum vid universitetsstudier. Projektet syftar till att tydliggöra universitetslektorers och studenters perspektiv på studenters deltagande, engagemang och välbefinnande.
Start
2023-11-13
Planerat avslut
2025-11-13
Huvudfinansiering
Forskningsinriktning
Projektansvarig vid MDU
Projektet åskådliggör hur ett digitalt videoverktyg kan användas för att utforska studenters deltagande och engagemang i klassrum vid universitetsstudier. Projektet syftar till att tydliggöra universitetslektorers och studenters perspektiv på studenters deltagande, engagemang och välbefinnande.
Projektmål
Projektet syftar till att
- utforska den dynamiska interaktionen avseende studentdeltagande i högre utbildning,
- undersöka användbarheten av digitala reflektioner hos studenter och föreläsare,
- se studenters och föreläsares perspektiv på studentmedverkan och engagemang,
- utforska de komplexa relationerna mellan studentmedverkan och välbefinnande.