Course syllabus - Introduction to Teaching and Learning: Conditions for Education and Teachers' Work in Preschool
Scope
7.5 credits
Course code
OAU274
Valid from
Autumn semester 2021
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2020-12-11
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Barns delaktighet och inflytande: hållbar utveckling i förskolan
ISBN: 9789177413295
Articles
Plagiera eller referera vetenskapligt?: En studie om vad studenter behöver lära sig för att bli bättre på referathantering. Högre Utbildning, ISSN 2000-7558, E-ISSN 2000-7558, Vol. 11, nr 1, s. 41-55. DOI: 10.23865/hu.v11.2730.
Tillgänglig i Canvas.
URL: https://hogreutbildning.se/index.php/hu/article/view/2730/5261
Förskolan i politiken: om intentioner och beslut bakom den svenska förskolans framväxt
Tillgänglig i Canvas.
URL: Link
URLs
Lag (2018:1197) om Förenta nationernas konvention om barnets rättigheter.
Tillgänglig i Canvas.
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet. Lgr22
URL: https://www.skolverket.se/publikationsserier/styrdokument/2022/laroplan-for-grundskolan-forskoleklassen-och-fritidshemmet---lgr22?id=9718 Tillgänglig i Canvas.
ISBN: 9789138327784
URL: Link
Aktuell läroplan för förskolan
URL: Skolverket
Reference Literature
Att göra sig gällande. Mångfald i förskolebarns kamratkulturer. Doktorsavhandling. Umeå Universitet.
Tillgänglig i Canvas.
URL: http://umu.diva-portal.org/smash/get/diva2:483605/FULLTEXT01.pdf
(O)Takt mellan styrdokument i förskolan och dess förutsättningar
URL: Link
Naturmöten och källsortering En kvantitativ studie om lärande för hållbar utveckling i förskolan. Nordina 12(2), 140-156
Other Materials
Kortare texter som lärare tillhandahåller eller enligt lärares anvisningar kan tillkomma.
-
Books
Barns delaktighet och inflytande: hållbar utveckling i förskolan
ISBN: 9789177413295
Articles
Plagiera eller referera vetenskapligt?: En studie om vad studenter behöver lära sig för att bli bättre på referathantering. Högre Utbildning, ISSN 2000-7558, E-ISSN 2000-7558, Vol. 11, nr 1, s. 41-55. DOI: 10.23865/hu.v11.2730.
Tillgänglig i Canvas.
URL: https://hogreutbildning.se/index.php/hu/article/view/2730/5261
Förskolan i politiken: om intentioner och beslut bakom den svenska förskolans framväxt
Tillgänglig i Canvas.
URL: Link
URLs
Lag (2018:1197) om Förenta nationernas konvention om barnets rättigheter.
Tillgänglig i Canvas.
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet. Lgr22
URL: https://www.skolverket.se/publikationsserier/styrdokument/2022/laroplan-for-grundskolan-forskoleklassen-och-fritidshemmet---lgr22?id=9718 Tillgänglig i Canvas.
ISBN: 9789138327784
URL: Link
Skolverket (2018). Läroplan för förskolan: Lpfö18. Stockholm: Skolverket
Tillgänglig i Canvas.
Reference Literature
Att göra sig gällande. Mångfald i förskolebarns kamratkulturer. Doktorsavhandling. Umeå Universitet.
Tillgänglig i Canvas.
URL: http://umu.diva-portal.org/smash/get/diva2:483605/FULLTEXT01.pdf
(O)Takt mellan styrdokument i förskolan och dess förutsättningar
URL: Link
Naturmöten och källsortering En kvantitativ studie om lärande för hållbar utveckling i förskolan. Nordina 12(2), 140-156
Other Materials
Kortare texter som lärare tillhandahåller eller enligt lärares anvisningar kan tillkomma.
Examination
HEM1, Take-home examination, 1.5 credits, concerning learning outcomes 1, 3 and 6, grades Fail (U) or Pass (G) or Pass with distinction (VG).
SEM1 Seminar, 1.5 credits, concerning learning outcomes 3, 4 and 6, grades Fail (U) or Pass (G).
SEM2 Seminar, 1.5 credits, concerning learning outcomes 1, 5 and 6, grades Fail (U) or Pass (G).
INL1, Written assignment, 3 credits, concerning learning outcomes 2, 5 and 6, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that grade for HEM1 and INL1.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Three-grade scale