Course syllabus - Educational Assessment within Adapted School Forms
Scope
7.5 credits
Course code
SQA951
Valid from
Autumn semester 2024
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2024-05-28
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Prov eller bedömning?: att tolka och använda provresultat och omdömen
ISBN: 9789151109756
Compendiums
Estetiska uttrycksformer mål eller redskap. I A. Ehrlin (Red.) Estetiska uttrycksformer i teori och praktik. (s. 43-51). Liber.
Tillgänglig: Kursplatsen på Canvas.
Articles
Att planera, bedöma och ge återkoppling i ämnen och ämnesområden. [Skolverkets modul; Språk-, läs- och skrivutveckling Anpassad grundskola åk 1-9]
Hur ska vi göra då? Praktiknära utveckling av en grundsärskolas arbete med bedömning för lärande
ISBN:9789198044461 LIBRIS-ID:19416490
URL: Open Access i DiVA
Bedömning och betygssättning av elever med utvecklingsstörning: Attityder och erfarenheter från pedagogers perspektiv
Från mäta till möta: elevers och lärares uppfattningar och erfarenheter av klassrumsbedömning. (Doktorsavhandling)
Valda delar.
Att få tillträde till lärprocesser: professionell utveckling för lärare som undervisar elever med intellektuell funktionsnedsättning och autism i grundsärskolan. (Doktorsavhandling)
Valda delar.
Norwegian teachers efforts in preparing students with mild intellectual disability for working life
Effects of formative assessment strategies on the fractions computation skills of students with disabilities
Alternative curricula as a barrier to inclusive education for students with intellectual disabilities
URL: Open Access i DiVA
Quality in professional encounters with students who have intellectual disabilities: experiences from special needs upper secondary schools in Sweden
URL: Tandfonline
URLs
Gilla Läsa Skriva: bedömningsstöd i årskurs 1-6
Gilla Matematik: bedömningsstöd för grundsärskolans årskurs 1-6
Nya nationella bedömningsstöd för årskurs 1 och 3
URL: Skolverkets material
Läroplan för anpassade grundskolan Lgra22
URL: Skolverket
Läroplan för anpassade gymnasieskolan - Gy25
Läroplan, program och ämnen i anpassad gymnasieskolan - Gy25
Kommentarmaterial grundsärskola, ämnen och ämnesområden
Kommentarmaterial komvux som särskild utbildning på grundläggande nivå
Kommentarmaterial komvux som särskildutbildning på gymnasieval nivå
Så använder du kursplanerna kommunal vuxenutbildning på grundläggande nivå och som anpassad utbildning på grundläggande nivå
URL: Skolverket
Reference Literature
Sålla agnarna från vetet Kritiska perspektiv på bedömning i matematik. In: Valero, P et al (eds.), Matematikundervisningens sociopolitiska utmaningar
s. 129-157
Utmaningar i det formativa bedömningsarbetet i grundsärskolan och gymnasiesärskolan. I Formativ bedömning: utmaningar för undervisningen
s. 112-132
Hållbar bedömning med elever som har intellektuell funktionsnedsättning. I Hållbart och meningsfullt lärande: Undervisning för elever med intellektuell funktionsnedsättning
The use of Learning Study to enhance theoretically-based instruction for students with high functioning autism spectrum disorder
(32 s.)
Other Materials
Välj en av dessa avhandlingar som du fördjupar dig i under terminen:
Examination
SEM1, Seminar, 2 credits, active participation at seminar concerning learning outcomes 1-6, grades Fail (U) or Pass (G).
FSR1, Field study report, 3 credits, field study report concerning learning outcomes 2-5, grades Fail (U) or Pass (G).
INL1, Written assignment, 2.5 credits, individual oral and written assignment concerning learning outcomes 1, 2, 4 and 5, grades Fail (U),
Pass (G) or Pass with distinction (VG).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Three-grade scale