Course syllabus - Special Needs Education - Preschool Teacher
Scope
7.5 credits
Course code
OAU310
Valid from
Autumn semester 2025
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2022-12-13
Revised
2024-12-10
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Förskolan som lärandemiljö: för barn i behov av särskilt stöd
ISBN: 9789144132242
Barn som väcker funderingar: se, förstå och hjälpa förskolebarn med en annorlunda utveckling
ISBN: 9789144165660
Utveckla språket med musik: Rörliga rytmer och toner att ta på
Kap 2, läggs ut på Canvas.
ISBN: 9789176948880
Ett specialpedagogiskt förhållningssätt i förskolan: förståelse, bemötande och pedagogiska strategier
ISBN: 9789144153001
Articles
En god utbildning för alla: En litteraturstudie om reflektionsverktyg som kan understödja utveckling av inkluderande förskolor. (2020) Utbildning & lärande, Vol 14, nr 1 (87-102)
URL: http://du.diva-portal.org/smash/get/diva2:1472654/FULLTEXT01.pdf
A preschool for all children? - Swedish preschool teachers perspective on inclusion
När barn blir till belastning och problem i förskola: Om behov av särskilt stöd och resurser i ett pressat läge
URLs
Läroplan för förskolan: Lpfö18
URL: https://www.skolverket.se/download/18.6bfaca41169863e6a65d5aa/1553968116077/pdf4001.pdf
Reference Literature
Tidiga insatser och barns utbildningsvägar: inkludering och specialpedagogik
ISBN: 9789127819115
Different Agendas? The Views of Different Occupational Groups on Special Needs Education
Sid. 143-157.
Specialpedagogik i förskola: grundläggande huvudsaker och reflekterande djupdykningar
ISBN: 9789144151267
Lekprocessen - specialpedagogisk intervention i (för)skola: När aktivt handlande stimulerar lärande, social integration och reducerar utslagning
URL: Link
Other Materials
Obligatorisk föreläsning att titta på: UrPlay
Under kursens gång kan det tillkomma artiklar eller webbmaterial som ska läsas.
Examination
INL2, Written assignment, 3 credits, written assignment concerning learning outcomes 1-5, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
FSR1, Field study report, 3 credits, written and oral report concerning learning outcomes 2, 3 and 5, grades Fail (U) or Pass (G).
SEM2, Seminar, 1.5 credits, active participation in seminar concerning learning outcomes 1-4, grades Fail (U) or Pass (G).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Three-grade scale