Course syllabus - Challenge and support the development and learning of every child in the preschool
Scope
7.5 credits
Course code
SQA939
Valid from
Autumn semester 2023
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2023-05-23
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Barn som väcker funderingar: se, förstå och hjälpa förskolebarn med en annorlunda utveckling
ISBN: 9789144165660
Lyft fram matematiken: resonemang, problemlösning och begrepp
ISBN: 9789127445512
Förskollärares yrkeskunnande, förskollärares erfarenheter av praktiskt handlande i pedagogisk verksamhet
Läggs ut på Canvas
Med uppdrag att dokumentera de yngsta barnens lärande: en verksamhetsteoretisk analys av förskolors dokumentation
Läggs ut på Canvas
URL: online
Specialpedagogisk verksamhet: för ALLA barn i förskolan
ISBN: 9789144151830
Compendiums
Att ställa frågor och söka svar: samarbete för vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet
ISBN: 9789175593517
Articles
Differentierad undervisning och integrerade digitala verktyg i förskola och skola: En storskalig studie
URL: Link
En god utbildning för alla: En litteraturstudie om reflektionsverktyg som kan understödja utveckling av inkluderande förskolor
URL: Link
Läroplan för förskolan: Lpfö 18
ISBN: 9789138327364
URLs
Skollagen
URL: Link
Reference Literature
Matematikundervisning i förskolan: att se världen i ljuset av matematik
ISBN: 9789127822580
Flerspråkiga barns villkor i förskolan: lärande av och på ett andra språk
ISBN: 9789147148370
Specialpedagogik i förskola: grundläggande huvudsaker och reflekterande djupdykningar
ISBN: 9789144151267
Läsa, skriva och räkna i förskolan: ett undervisande förhållningssätt
ISBN: 9789127823990
Examination
OVN1, Exercise, 2.5 credits, oral exercises concerning learning outcome 3, grades Fail (U) or Pass (G).
INL1, Written assignment, 2.5 credits, written assignment concerning learning outcomes 1 and 2, grades Fail (U) or Pass (G).
SEM1, Seminar, 2.5 credits, active participation in seminar concerning learning outcomes 4 and 5, grades Fail (U) or Pass (G).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Two-grade scale