Course syllabus - Introduction to Teaching and Learning: Public Education and Teachers' Work for Teachers in Compulsory School Years 4-6
Scope
7.5 credits
Course code
OAU261
Valid from
Autumn semester 2020
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2019-12-09
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Pedagogisk takt - Lärares didaktiska och relationella kompetens
ISBN: 9789147144655
Undervisning i teori och praktik - en introduktion i didaktik. 7:e upplagan
ISBN: 9789197558495
Tänka och handla som en lärare: utbildningsvetenskaplig kärna ur didaktiska och pedagogiska perspektiv
ISBN: 9789147148936
Utbildningens organisation och villkor, demokratins grunder
ISBN: 9789127825222
Articles
Att undervisa om barns mänskliga rättigheter i förskolan och skolan. Utbildningens syften, innehåll och arbetsmetoder. Kap. 4
Tillhandhålls av läraren.
Från folkskola till grundskola 1842-1962
Att hantera läraryrkets komplexitet(er) - en grund för professionalitet?
URL: Utbildning & Demokrati DOI: https://doi.org/10.48059/uod.v22i1.982
Antropocen och utbildning direkta naturmöten och demokratiska processer
Känslor, värden och utbildning för en hållbar framtid: Att främja en kritisk känslokompetens i klimatundervisning
Att utbilda för hållbar utveckling: Ett pluralistiskt perspektiv
Tillhandahålls av läraren.
URLs
Allmän förklaring om de mänskliga rättigheterna
Kan vi möta mänsklighetens behov inom planetens gränser?
Vad är skolans roll i samhället?
URL: https://urplay.se/program/177075-larandets-idehistoria-vad-ar-skolans-roll-i-samhallet
Reference Literature
Good education in an age of measurement: on the need to reconnect with the question of purpose in education
s. 33-46.
Innan grundskolan fanns. Översikt över historisk utbildningsstatistik 19442018
Mänskliga rättigheter som värdefundament, kunskapsobjekt och inflytande: en läroplansanalys.
Other Materials
Aktuella (från 1 juli 2022) läroplan och kursplaner i grundskolan, ingår i kurslitteraturen.
Examination
SEM1, seminar, 1,5 credits, oral performance concerning learning outcome 1, grades Fail (U) or Pass (G).
SEM2, Seminar, 2 credits, written and oral performance concerning learning outcomes 1, 2 and 5, grades Fail (U) or Pass (G).
TEN1, Written examination, 4 credits, written examination concerning learning outcomes 1-4 and 6, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Three-grade scale