Course syllabus - Pedagogy 1-30 - Introduction to General Pedagogy
Scope
30.0 credits
Course code
PEA106
Valid from
Autumn semester 2022
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements)
Main area(s)
Education
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2021-12-14
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Introduktion till pedagogik
Pedagogik för förändring: röster som utmanat kunskap och samhälle
ISBN: 978-91-44-11392-0
Pedagogik som vetenskap: en inbjudan
Kommer sedan även användas i delkursen Pedagogik i ett samhälleligt perspektiv
ISBN: 9789140697202
Pedagogik i ett samhälleligt perspektiv
Anställningsbarhet: perspektiv från utbildning och arbetsliv
ISBN: 9789144104904
Pedagogik i ett kulturellt perspektiv
Meningsskapande och delaktighet: om vår tids socialpedagogik
ISBN: 978-91-7173-266-8
Vetenskapsteori och metod 1
Delkurs 4
Articles
Introduktion till pedagogik
Artiklarna nedan finns tillgängligt på Canvas via länk. Obligatorisk litteratur.
Lära och utvecklas tillsammans. Myndigheten för skolutveckling. (s.2-6, 10-13.)
Vuxenpedagogik som vetenskaplig disciplin. I L. Borgström & P. Gougoulakis. (Red.), Vuxenantologin. En grundbok om vuxnas lärande (s. 53-69). Bokförlaget Atlas.
Vad formar en människa? I U. P. Lundgren, R. Säljö & C. Liberg (Red:er), Lärande, skola, bildning: Grundbok för lärare (s. 223-250). Natur & Kultur.
Bildning och Pedagogik en akademi för bildning? (Högskoleverkets rapportserie, 2008:32). Högskoleverket.
Föreställningar om lärande och tidsanda. I S. Selander (red.) Kobran, nallen och maijen. Tradition och förnyelse i svensk skola och skolforskning. (s. 71-89). Myndigheten för skolutveckling.
Pedagogik i ett samhälleligt perspektiv
Artiklarna nedan finns tillgängligt på Canvas via länk. Obligatorisk litteratur.
Bildning i massutbildningens tid. I A. Burman (Red.) Våga veta! Om bildningens möjligheter i massutbildningens tidevarv (s. 75-96). Södertörn Studies in Higher Education.
Den demokratiska utbildningssynen. I J. Dewey. Utbildning och demokrati (övers. N. Sjödén, s, 121-140). Daidalos (orig. 1916).
När missförstånd blir till bristande kognitiva förmågor i klassrummet. I K. Hundeide Sociokulturella ramar för barns utveckling. (s. 189-196). Studentlitteratur.
Falsk auktoritet och äkta/Frigörelse från auktoriteten I. H. Lane. Barnets fyra åldrar Råd till föräldrar och lärare. (övers. G. Lindström, s. 141-156). Natur och kultur.
Dynamics of group action. Educational Leadership, 1, 195200.
Pedagogik i ett kulturellt perspektiv
Innehåller ett antal olika artiklar, finns tillgängligt på Canvas. Obligatorisk litteratur.
Artiklar kan tillkomma i alla delkurser som obligatorisk litteratur.
Reference Literature
Referera reflekterande : konsten att referera och citera i beteendevetenskaperna
ISBN: 9789144068879
Other Materials
Requirements
General entry requirements
Examination
INL1, Written assignment, 7.5 credits, individual written assignment concerning learning outcomes 1 and 2, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
INL2, Written assignment, 7.5 credits, individual written assignment concerning learning outcomes 3 and 4, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
INL3, Written assignment, 6.5 credits, individual written assignment concerning learning outcomes 5 and 6, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
SEM1, Seminar, 1 credit, active participation during seminar concerning learning outcomes 5 and 6, grades Fail (U) or Pass (G).
INL4, Written assignment, 7.5 credits, individual written assignment concerning learning outcomes 7 and 8, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that grade for at least three (3) written assignments.
During the course there are elements with compulsory participation, for further information, see the study guide.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Three-grade scale