Course syllabus - Special Needs Education - Preschool Teacher
Scope
7.5 credits
Course code
OAU310
Valid from
Autumn semester 2025
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2022-12-13
Revised
2024-12-10
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Förskolan som lärandemiljö : för barn i behov av särskilt stöd
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2023] - 272 sidor
ISBN: 9789144132242 LIBRIS-ID: fwwn87kkcl6kxg5q
Barn som väcker funderingar : se, förstå och hjälpa förskolebarn med en annorlunda utveckling
Tredje upplagan : Lund : Studentlitteratur, [2023] - 176 sidor
ISBN: 9789144165660 LIBRIS-ID: s8hm6973q7w6b9m3
Utveckla språket med musik : Rörliga rytmer och toner att ta på
Hestra : Isaberg förlag, 2013 - 157 s.
ISBN: 9789176948880 LIBRIS-ID: 14207571
Ett specialpedagogiskt förhållningssätt i förskolan : förståelse, bemötande och pedagogiska strategier
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2022] - 265 sidor
ISBN: 9789144153001 LIBRIS-ID: 2h1hx21g01tbzp0l
Tydliggörande pedagogik i förskolan
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, [2019] - 173 sidor
ISBN: 9789127824485 LIBRIS-ID: 2bgqz0pm0dn5k9rm
Articles
En god utbildning för alla: En litteraturstudie om reflektionsverktyg som kan understödja utveckling av inkluderande förskolor. (2020) Utbildning & lärande, Vol 14, nr 1 (87-102)
URL: http://du.diva-portal.org/smash/get/diva2:1472654/FULLTEXT01.pdf
A preschool for all children? - Swedish preschool teachers perspective on inclusion
International Journal of Inclusive Education, 26(10), 973991, 2022
När barn blir till belastning och problem i förskola: Om behov av särskilt stöd och resurser i ett pressat läge
Pedagogisk Forskning i Sverige, 26(4), 729, 2021
URLs
Läroplan för förskolan: Lpfö18
Skolverket, 2018
URL: https://www.skolverket.se/download/18.6bfaca41169863e6a65d5aa/1553968116077/pdf4001.pdf
Reference Literature
Specialpedagogik i förskola : grundläggande huvudsaker och reflekterande djupdykningar
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2021] - 281 sidor
ISBN: 9789144151267 LIBRIS-ID: bq9fsz4h86htgnn8
Different Agendas? The Views of Different Occupational Groups on Special Needs Education
European Journal of Special Needs Education, 2011
Musikspråka i förskolan : med musik, rytmik och rörelse
1. uppl. : Stockholm : Runa, 2003 - 96 s.
ISBN: 91-88298-65-5 LIBRIS-ID: 9057234
Lekprocessen - specialpedagogisk intervention i (för)skola : När aktivt handlande stimulerar lärande, social integration och reducerar utslagning
Stockholm : HLS Förlag, 2006 - 289
URL: Link
Tidiga insatser och barns utbildningsvägar : inkludering och specialpedagogik
Första utgåvan : 2018 - 198 sidor
ISBN: 9789127819115 LIBRIS-ID: 22073361
Other Materials
Examination
INL2, Written assignment, 3 credits, written assignment concerning learning outcomes 1-5, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
FSR1, Field study report, 3 credits, written and oral report concerning learning outcomes 2, 3 and 5, grades Fail (U) or Pass (G).
SEM2, Seminar, 1.5 credits, active participation in seminar concerning learning outcomes 1-4, grades Fail (U) or Pass (G).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail