Course syllabus - As a principal in preschool, to develop leadership in conducting systematic quality assurance that is based on disciplinary foundation
Scope
7.5 credits
Course code
OAU366
Valid from
Spring semester 2025
Education level
Second cycle
Progressive Specialisation
A1N (Second cycle, has only first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2024-07-02
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Mandatory literature
Förskolan med barnet i centrum : en vision för förändringsarbete och bästa möjliga organisering
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2021] - 170 sidor
ISBN: 9789147144617 LIBRIS-ID: 9ppbbq8j7zs2hv21
Att leda utvecklingsprocesser i förskola och skola
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2020] - 182 sidor
ISBN: 9789144121154 LIBRIS-ID: jvdxn5slgvl71xl0
Framgångsfaktorer i förskolan : för ledare och medarbetare i praktiken
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2024] - 221 sidor
ISBN: 9789144155104 LIBRIS-ID: 1k9b2mbmzzd36wm7
Rektor i förskolan : en viktig länk i utbildningskedjan
Tredje upplagan : Malmö : Gleerups, [2023] - 126 sidor
ISBN: 9789151108889 LIBRIS-ID: fwmvmh41ckqkwq4m
Rektorers yrkesidentitet och yrkestrygghet
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2024] - 268 sidor
ISBN: 9789144160252 LIBRIS-ID: gzchvxjfdpdsl6c6
Att förbättra skolor med stöd i forskning : exempel, analyser och utmaningar
Första utgåvan : [Stockholm] : Natur & Kultur, [2021] - 495 sidor,
Pedagogiskt ledarskap för rektor och skolledare
Första upplagan : Malmö : Gleerups, [2021] - 215 sidor
ISBN: 9789151103648 LIBRIS-ID: 6kkdxnw54hhwd76w
Compendiums
Att ställa frågor och söka svar : samarbete för vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet
Första upplagan : [Stockholm] : Skolverket, [2020] - 177 sidor
ISBN: 9789175593517 LIBRIS-ID: hvn1dln2fk5hbr6n
Articles
Att förändra organisatoriska förutsättningar: Erfarenheter av att införa funktionellt delat ledarskap i skola och förskola
Karlstad : Karlstads universitet, 2019,
URL: https://kau.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A1331827&dswid=5695
På besök i svenska förskolerektorers kontroversiella rum
Nordisk barnehageforskning, 2024-07, Vol.21 (2), p.186,
URL: DiVA portal
Reference literature
Perspektiv på systematiskt kvalitetsarbete i förskolan
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2022] - 199 sidor,
Miscellaneous
Examination
SEM1, Seminar, 4.5 credits, active participation in seminar concerning learning outcomes 1 and 3, grades Fail (U) or Pass (G).
INL1, Written assignment, 3 credits, individual written assignment concerning learning outcomes 1 and 2, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail