Course syllabus - Educational Assessment within Adapted School Forms
Scope
7.5 credits
Course code
SQA951
Valid from
Autumn semester 2024
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2024-05-28
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Bedömning för lärande i klassrummet
första upplagan : Malmö : Gleerup, 2013 - 183 sidor
ISBN: 9789140681850 LIBRIS-ID: 14083660
Prov eller bedömning? : att tolka och använda provresultat och omdömen
Andra upplagan : Malmö : Gleerups, [2023] - 136 sidor
ISBN: 9789151109756 LIBRIS-ID: k12g84bshd2npl1v
Compendiums
Estetiska uttrycksformer - mål eller redskap. I A. Ehrlin (Red.) Estetiska uttrycksformer i teori och praktik. (s. 43-51). Liber.
2020
Articles
Att planera, bedöma och ge återkoppling i ämnen och ämnesområden. [Skolverkets modul; Språk-, läs- och skrivutveckling - Anpassad grundskola åk 1-9]
Skolverket, 2022
Hur ska vi göra då? Praktiknära utveckling av en grundsärskolas arbete med bedömning för lärande
Malmö : Pedagogisk Inspiration i samarbete med Malmö högskola och Förskoleförvaltningen Malmö stad, 2016 - 75,
URL: Open Access i DiVA
Bedömning och betygssättning av elever med utvecklingsstörning: Attityder och erfarenheter från pedagogers perspektiv
Pedagogisk forskning i Sverige 23 (1-2), 2018
Från mäta till möta: elevers och lärares uppfattningar och erfarenheter av klassrumsbedömning. (Doktorsavhandling)
Malmö: Malmö University Press, 2022
Att få tillträde till lärprocesser: professionell utveckling för lärare som undervisar elever med intellektuell funktionsnedsättning och autism i grundsärskolan. (Doktorsavhandling)
Malmö: Malmö University Press, 2022
Norwegian teachers efforts in preparing students with mild intellectual disability for working life
European journal of special needs education, 38(6), 788802, 2023
Effects of formative assessment strategies on the fractions computation skills of students with disabilities
Hammill institute on disabilities, 42(5), 279-289, 2020
Alternative curricula as a barrier to inclusive education for students with intellectual disabilities
International electronic Journal of elementary education, 12(3). 235 247. DOI: 10.26822/iejee.2020358217, 2020
URL: Open Access i DiVA
Quality in professional encounters with students who have intellectual disabilities: experiences from special needs upper secondary schools in Sweden
European Journal of Special Needs Education, 35:5. s. 648-662 (14 s). https://doi.org/10.1080/08856257.2020.1743411, 2020
URL: Tandfonline
URLs
Gilla Läsa Skriva: bedömningsstöd i årskurs 1-6
Skolverket, 2014
Gilla Matematik: bedömningsstöd för grundsärskolans årskurs 1-6
Skolverket, 2017
Läroplan, program och ämnen i anpassad gymnasieskolan - Gy25
Skolverket, u.å.
Kommentarmaterial grundsärskola, ämnen och ämnesområden
Skolverket, 2022
Kommentarmaterial komvux som särskild utbildning på grundläggande nivå
Skolverket, 2022
Kommentarmaterial komvux som särskildutbildning på gymnasieval nivå
Skolverket, 2022
Så använder du kursplanerna - kommunal vuxenutbildning på grundläggande nivå och som anpassad utbildning på grundläggande nivå
Skolverket, 2023
URL: Skolverket
Reference Literature
Sålla agnarna från vetet - Kritiska perspektiv på bedömning i matematik. In: Valero, P et al (eds.), Matematikundervisningens sociopolitiska utmaningar
Stockholm: Stockholm University Press, 2022
Utmaningar i det formativa bedömningsarbetet i grundsärskolan och gymnasiesärskolan. I Formativ bedömning: utmaningar för undervisningen
Stockholm: Natur och kultur, 2019
Hållbar bedömning med elever som har intellektuell funktionsnedsättning. I Hållbart och meningsfullt lärande: Undervisning för elever med intellektuell funktionsnedsättning
Lund: Studentlitteratur AB, 2021
The use of Learning Study to enhance theoretically-based instruction for students with high functioning autism spectrum disorder
2021
Included in:
Lesson study in inclusive educational settings
Abingdon, Oxon : Routledge, 2021 - xiv, 220 pages
ISBN: 9780367712112 LIBRIS-ID: 6pjdnmkp4z4jg4gr
URL: Link
Sidorna 182-213
Other Materials
Examination
SEM1, Seminar, 2 credits, active participation at seminar concerning learning outcomes 1-6, grades Fail (U) or Pass (G).
FSR1, Field study report, 3 credits, field study report concerning learning outcomes 2-5, grades Fail (U) or Pass (G).
INL1, Written assignment, 2.5 credits, individual oral and written assignment concerning learning outcomes 1, 2, 4 and 5, grades Fail (U),
Pass (G) or Pass with distinction (VG).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail