Course syllabus - Challenge and support the development and learning of every child in the preschool
Scope
7.5 credits
Course code
SQA939
Valid from
Autumn semester 2023
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2023-05-23
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Barn som väcker funderingar : se, förstå och hjälpa förskolebarn med en annorlunda utveckling
Tredje upplagan : Lund : Studentlitteratur, [2023] - 176 sidor
ISBN: 9789144165660 LIBRIS-ID: s8hm6973q7w6b9m3
Lyft fram matematiken : resonemang, problemlösning och begrepp
Första upplagans första tryckning : Stockholm : Natur & Kultur, [2016] - 84 sidor
ISBN: 9789127445512 LIBRIS-ID: 19680121
Förskollärares yrkeskunnande, förskollärares erfarenheter av praktiskt handlande i pedagogisk verksamhet
Västerås: Mälardalens Universitet, 2017
Med uppdrag att dokumentera de yngsta barnens lärande : en verksamhetsteoretisk analys av förskolors dokumentation
Malmö : Malmö universitet, Institutionen Barn-Unga-Samhälle, 2020 - 188 sidor
URL: online
Språkarbeta : systematiskt, lekfullt och utforskande
Första upplagans första tryckning : Stockholm : Natur & Kultur, [2020] - 96 sidor
ISBN: 9789127458734 LIBRIS-ID: 9mx2blnc7cgl6bp5
Specialpedagogisk verksamhet : för ALLA barn i förskolan
Upplaga 1:1 : Lund : Studentlitteratur, [2022] - 205 sidor
ISBN: 9789144151830 LIBRIS-ID: 0drx950tx8h2s3js
Tydliggörande pedagogik i förskolan
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, [2019] - 173 sidor
ISBN: 9789127824485 LIBRIS-ID: 2bgqz0pm0dn5k9rm
Compendiums
Att ställa frågor och söka svar : samarbete för vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet
Första upplagan : [Stockholm] : Skolverket, [2020] - 177 sidor
ISBN: 9789175593517 LIBRIS-ID: hvn1dln2fk5hbr6n
Articles
Differentierad undervisning och integrerade digitala verktyg i förskola och skola: En storskalig studie
Falun : Högskolan Dalarna, 2021
URL: Link
15:3, 9-31
En god utbildning för alla: En litteraturstudie om reflektionsverktyg som kan understödja utveckling av inkluderande förskolor
Falun : Högskolan Dalarna, 2020
URL: Link
14:1, 87-102
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
URLs
Reference Literature
Matematikundervisning i förskolan : att se världen i ljuset av matematik
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, [2018] - 276 sidor
ISBN: 9789127822580 LIBRIS-ID: 22073354
Flerspråkiga barns villkor i förskolan : lärande av och på ett andra språk
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2023] - 119 sidor
ISBN: 9789147148370 LIBRIS-ID: xd7k3s29v8m0gtbl
Specialpedagogik i förskola : grundläggande huvudsaker och reflekterande djupdykningar
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2021] - 281 sidor
ISBN: 9789144151267 LIBRIS-ID: bq9fsz4h86htgnn8
Läsa, skriva och räkna i förskolan : ett undervisande förhållningssätt
Första utgåvan : [Stockholm] : Natur & Kultur, [2020] - 304 sidor
ISBN: 9789127823990 LIBRIS-ID: nzf01z65lfgfv96g
Examination
OVN1, Exercise, 2.5 credits, oral exercises concerning learning outcome 3, grades Fail (U) or Pass (G).
INL1, Written assignment, 2.5 credits, written assignment concerning learning outcomes 1 and 2, grades Fail (U) or Pass (G).
SEM1, Seminar, 2.5 credits, active participation in seminar concerning learning outcomes 4 and 5, grades Fail (U) or Pass (G).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass, Fail