Course syllabus - Treatment of pupils in need of special support and in particular with difficulties in developing skills in reading, writing and mathematics
Scope
5 credits
Course code
SQA144
Valid from
Autumn semester 2023
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2023-05-09
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Lära barn att läsa : vägen från fonologisk medvetenhet till god läsförståelse
Tredje upplagan : [Stockholm] : LegiLexi, [2022] - 245 sidor
ISBN: 9789198426441 LIBRIS-ID: 8qhdr2lm6r2zpz35
Inkluderande matematikundervisning
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, [2020] - 111 sidor
ISBN: 9789127828001 LIBRIS-ID: r3dmcq84p9tf2f8w
Compendiums
Del 3 - Laborativt material och digitala verktyg
Studiepaket läs- och skrivsvårigheter. F-3 Moment 2. Läs- och skrivsvårigheter.
Kommentarer till Skolverkets allmänna råd om arbete med extra anpassningar, särskilt stöd och åtgärdsprogram
Stockholm : Skolverket, [2022] - 37 sidor
ISBN: 9789175595214 LIBRIS-ID: 1j0bdt0lz2hckfv7
Articles
Relationellt klassrumsledarskap - för kunskapsutveckling, inkludering och välbefinnande
Institutionen för pedagogik och specialpedagogik, Göteborgs universitet, 2021
URL: Skolverket
En modell över läs- och skrivsvårigheter och dyslexi
Dyslexiföreningen, 2020
Other Materials
-
Matematik för lärare. : My Elever med särskilda behov
Malmö : Gleerups, 2011 - 68 s.
ISBN: 978-91-40-67398-5 LIBRIS-ID: 12231208
Lära barn att läsa : vägen från fonologisk medvetenhet till god läsförståelse
Tredje upplagan : [Stockholm] : LegiLexi, [2022] - 245 sidor
ISBN: 9789198426441 LIBRIS-ID: 8qhdr2lm6r2zpz35
Compendiums
Del 1 - Att upptäcka behov av stöd i matematik
Del 2 - Att tillgodose behov av stöd i matematik
Del 3 - Laborativt material och digitala verktyg
Del 5 - Att intensifiera insatser i matematik
Studiepaket läs- och skrivsvårigheter. F-3 Moment 1. Läs- och skrivutveckling.
Studiepaket läs- och skrivsvårigheter. F-3 Moment 2. Läs- och skrivsvårigheter.
Articles
Kartläggning och bedömning av den tidiga läsutvecklingen. Finns tillgänglig på Modul: Tidig läsundervisning Del 7: Kartläggning och bedömning av den tidiga läsutvecklingen
Skolverket, 2020
En modell över läs- och skrivsvårigheter och dyslexi
Dyslexiföreningen, 2020
Other Materials
Requirements
General entry requirements
Examination
INL1, Written assignment, 1 credit, individual written assignment concerning learning outcome 1, grades Fail (U) or Pass (G).
3
SEM1, Seminar, 2 credits, active participation in seminar concerning learning outcome 3, grades Fail (U) or Pass (G).
OVN1, Exercise 2 credits, oral exercise concerning learning outcome 2, grades Fail (U) or Pass (G).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass, Fail