Course syllabus - The Multilingual and Multicultural School
Scope
7.5 credits
Course code
SSA010
Valid from
Autumn semester 2023
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
Swedish as a Second Language
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2022-12-13
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Möte med andraspråkselever
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2017] - 169 sidor
ISBN: 9789144113401 LIBRIS-ID: 19962396
Svenska som andraspråk på språkvetenskaplig grund
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2017] - 217 sidor
ISBN: 9789144076256 LIBRIS-ID: 20891881
Svenska som andraspråk : för vilka och hur kan undervisningen organiseras?
Första upplagans första tryckning : Stockholm : Natur & Kultur, [2020] - 88 sidor
ISBN: 9789127458628 LIBRIS-ID: cpqx63tz9p0pdjgf
URLs
Beskrivande statistik
Stockholm: Skolverket, (u.å)
URL: https://www.skolverket.se/publikationsserier/beskrivande-statistik
Greppa flerspråkigheten - en resurs i lärande och undervisning
Stockholm: Skolverket, 2018
Kommentarmaterial till kursplanen i svenska som andraspråk - Grundskolan
Stockholm: Skolverket, 2022
Läroplan, examensmål och gymnasiegemensamma ämnen för gymnasieskola 2011
Stockholm: Skolverket, 2011
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet
Stockholm: Skolverket, 2022
Språket och skolämnet svenska som andraspråk: om elevers språk och skolans språksyn
Uppsala: Uppsala universitet, 2017
URL: http://uu.diva-portal.org/smash/get/diva2:1082072/FULLTEXT01.pdf
Ämnet svenska som andraspråk i gymnasieskolan SKOLFS 2010:261
Skolverket, 2010
Other Materials
-
Books
Möte med andraspråkselever
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2017] - 169 sidor
ISBN: 9789144113401 LIBRIS-ID: 19962396
Svenska som andraspråk på språkvetenskaplig grund
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2017] - 217 sidor
ISBN: 9789144076256 LIBRIS-ID: 20891881
Svenska som andraspråk : för vilka och hur kan undervisningen organiseras?
Första upplagans första tryckning : Stockholm : Natur & Kultur, [2020] - 88 sidor
ISBN: 9789127458628 LIBRIS-ID: cpqx63tz9p0pdjgf
URLs
Beskrivande statistik
Stockholm: Skolverket, (u.å)
URL: https://www.skolverket.se/publikationsserier/beskrivande-statistik
Greppa flerspråkigheten - en resurs i lärande och undervisning
Stockholm: Skolverket, 2018
Greppa språket. Ämnesdidaktiska perspektiv på flerspråkighet
2 uppl. Stockholm: Skolverket, 2012
Kommentarmaterial till kursplanen i svenska som andraspråk - Grundskolan
Stockholm: Skolverket, 2022
Läroplan, examensmål och gymnasiegemensamma ämnen för gymnasieskola 2011
Stockholm: Skolverket, 2011
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet
Stockholm: Skolverket, 2022
Språket och skolämnet svenska som andraspråk: om elevers språk och skolans språksyn
Uppsala: Uppsala universitet, 2017
URL: http://uu.diva-portal.org/smash/get/diva2:1082072/FULLTEXT01.pdf
Ämnet svenska som andraspråk i gymnasieskolan SKOLFS 2010:261
Skolverket, 2010
Other Materials
Requirements
General entry requirements
Examination
SEM1, Seminar, 3 credits, active participation in seminar concerning learning outcomes 1, 3 and 4, grades Fail (U) or Pass (G).
OVN1, Exercise, 1 credit, exercises concerning learning outcomes 1 and 2, grades Fail (U) or Pass (G).
FSR1, Field study report, 3.5 credits, field study concerning learning outcomes 3-5, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail