Course syllabus - Development Work and Evaluation in Preschool
Scope
7.5 credits
Course code
OAU174
Valid from
Autumn semester 2023
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2015-12-10
Revised
2022-12-13
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Vetenskap och beprövad erfarenhet : forskningsmetodik för förskollärar- och lärarprofessionen
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2020] - 171 sidor
ISBN: 9789147129188 LIBRIS-ID: t56j7b2rrjwf2jg3
Uppmärksamhet för bedömning : att följa varje barns lärprocesser för en likvärdig ubildning i förskolan
Västerås : Akademin för utbildning, kultur och kommunikation, Mälardalens universitet, 2023 - 113 sidor
ISBN: 9789174855746 LIBRIS-ID: 0g7v457gxbxthb9n
URL: Link
Systematiskt kvalitetsarbete i förskola, skola och fritidshem : strategier och metoder
Tredje upplagan : Lund : Studentlitteratur, [2021] - 229 sidor
ISBN: 9789144152936 LIBRIS-ID: v81ccwndsn88dz1w
Aktionsforskning i förskolan - trots att schemat är fullt
Stockholm : Lärarförbundets förlag, 2010 - 103 s.
ISBN: 978-91-9776155-0 LIBRIS-ID: 11785891
Perspektiv på systematiskt kvalitetsarbete i förskolan
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2022] - 199 sidor
ISBN: 9789147144303 LIBRIS-ID: 8pglbvx06l85rpl1
Barns lärande : fokus i kvalitetsarbetet
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2016] - 122 sidor
ISBN: 978-91-47-12206-6 LIBRIS-ID: 19045380
Compendiums
Att ställa frågor och söka svar : samarbete för vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet
Första upplagan : [Stockholm] : Skolverket, [2020] - 177 sidor
ISBN: 9789175593517 LIBRIS-ID: hvn1dln2fk5hbr6n
Articles
Redefining the importance of children's voices in personal social emotional development curriculum using the Mosaic Approach. EDUCATION 3-132019, VOL. 47, NO. 8, 998-1013
URLs
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
Reference Literature
Listening to young children. : a guide to understanding and using the mosaic approach
Expanded Third Edition : London : Jessica Kingsley Publishers, 2017 - 1 onlineresurs (192 sidor)
ISBN: 9781909391260 LIBRIS-ID: 22396729
Värdeladdade utvärderingar : en diskursanalys av förskolors systematiska kvalitetsarbete
Växjö : Linnaeus University Press, 2018 - 139 sidor
ISBN: 9789188761668 LIBRIS-ID: 22681601
URL: Fulltext
Med luppen på verksamheten : att systematiskt utveckla förskolans arbete
Stockholm : Lärarförlaget, 2015 - 245 s.
ISBN: 9789198176292 LIBRIS-ID: 18357165
God forskningssed
Reviderad utgåva : Stockholm : Vetenskapsrådet, 2017 - 82 s.
ISBN: 978-91-7307-352-3 LIBRIS-ID: 21388308
Pedagogisk dokumentation som aktiv agent : introduktion till intra-aktiv pedagogik
1. uppl. : Malmö : Gleerups utbildning, 2012 - 153 s.
ISBN: 9789140673459 LIBRIS-ID: 12468120
Förskolans dokumentations- och bedömningspraktik : En diskursanalys av förskollärares gemensamma tal om dokumentation och bedömning
Växjö : Linnaeus University Press, 2018 - 119
ISBN: 978-91-88761-74-3 LIBRIS-ID: 22696527
URL: Link
Kurslitteraturen i kursen PEA082
Examination
INL1, Written assignment, 6 credits, individually written assignment concerning learning outcomes 1, 2 and 4, grade Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction.
SEM2, Seminar, 1.5 credits, oral examination concerning learning outcomes 2 and 3, Fail (U) or Pass (G).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail