Course syllabus - Pre-school Teachers Assignment and Responsibilities in Teaching and Learning
Scope
7.5 credits
Course code
PEA104
Valid from
Spring semester 2023
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2021-12-14
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Den lekande undervisande förskolläraren : lekresponsiv undervisning i praktiken
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2023] - 160 sidor
ISBN: 9789144162379 LIBRIS-ID: wc9lj3kjtvfdl1jh
Att bli förskollärare - Mångfacetterad komplexitet
2 uppl. : Liber, 2020 - 348 sidor
ISBN: 9789147139910 LIBRIS-ID: 7kw7cwb9549cjn0p
Förskolans didaktik och dockan som redskap : kommunikation och skapande i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 132 s.
ISBN: 978-91-44-06866-4 LIBRIS-ID: 12340469
URL: Filmer
Läraren och yrkesetiken : principer, värden och förhållningssätt i förskolans och skolans vardag
Upplaga 1:1 : Lund : Studentlitteratur, [2018] - 193 sidor
ISBN: 9789144120881 LIBRIS-ID: 22521182
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
Undervisning i förskolan : att skapa lärande undervisningsmiljöer
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, 2017 - 201 sidor
ISBN: 9789127818392 LIBRIS-ID: 20793406
Förskollärarkompetens i förändring
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2015 - 139 s.
ISBN: 9789144105338 LIBRIS-ID: 17351426
Articles
Kontextuella förståelser och sociala konstruktioner i förskollärares tal om undervisning i förskolan. Göteborg: Göteborgs universitet. (2022) Vetenskapsrådet (dnr. 2017-06035). Publikations-ID320894
Reference Literature
Att undervisa barn i förskolan
Andra upplagan : Stockholm : Liber, [2019] - 128 sidor
ISBN: 9789147131051 LIBRIS-ID: 6g0qh8tr4ww9lgnh
Other Materials
-
Books
Att bli förskollärare - Mångfacetterad komplexitet
2 uppl. : Liber, 2020 - 348 sidor
ISBN: 9789147139910 LIBRIS-ID: 7kw7cwb9549cjn0p
Förskolans didaktik och dockan som redskap : kommunikation och skapande i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 132 s.
ISBN: 978-91-44-06866-4 LIBRIS-ID: 12340469
URL: Filmer
Undervisningsstrategier i förskolan
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2020] - 242 sidor
ISBN: 9789144137469 LIBRIS-ID: 8mf6dw5q6zg2fw4t
Läraren och yrkesetiken : principer, värden och förhållningssätt i förskolans och skolans vardag
Upplaga 1:1 : Lund : Studentlitteratur, [2018] - 193 sidor
ISBN: 9789144120881 LIBRIS-ID: 22521182
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
Undervisning i förskolan : att skapa lärande undervisningsmiljöer
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, 2017 - 201 sidor
ISBN: 9789127818392 LIBRIS-ID: 20793406
Förskollärarkompetens i förändring
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2015 - 139 s.
ISBN: 9789144105338 LIBRIS-ID: 17351426
Articles
Barns agency i lekresponsiv undervisning. Forskning om undervisning och lärande 2019: 1 vol 7. S44-63
2019
Examination
GRU1, Group assignment, 3 credits, oral and written examination concerning learning outcomes 1, 2 and 5, grades Fail (U) or Pass (G).
OVN1, Exercise, 0.5 credit, workshop aesthetics concerning learning outcome 3, grades Fail (U) or Pass (G).
INL1, Written assignment, 4 credits, individual written assignment concerning learning outcomes 3-5, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail