Course syllabus - Children's Development and Learning in Preschool
Scope
7.5 credits
Course code
PEA000
Valid from
Autumn semester 2021
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1F (First cycle, has less than 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2020-12-11
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Att bli förskollärare - Mångfacetterad komplexitet
2 uppl. : Liber, 2020 - 348 sidor
ISBN: 9789147139910 LIBRIS-ID: 7kw7cwb9549cjn0p
Lekteorier
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 250 s.
ISBN: 9789144089973 LIBRIS-ID: 14817319
Lek, lärande och lycka : lekande och utforskande i förskolan
Första upplagan : Malmö : Gleerups, [2018] - 128 sidor
ISBN: 9789140697356 LIBRIS-ID: 22285104
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
I lekens värld
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2003 - 143 s.
ISBN: 9147051817 : 298:00 LIBRIS-ID: 8891173
Kropp, rörelse och hälsa i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 179 s.
ISBN: 9789144075174 LIBRIS-ID: 12340466
Förskolans yngsta barn : perspektiv på omsorg, lärande och lek
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2017] - 280 sidor
ISBN: 9789147122752 LIBRIS-ID: 20859735
Klass, etnicitet och kön : en introduktion för lärare
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2021] - 111 sidor
ISBN: 9789144134581 LIBRIS-ID: q49q34psncxxsh8v
Reference Literature
Fysisk aktivitet i förskolan
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, [2023] - 140 sidor
ISBN: 9789127461802 LIBRIS-ID: gzj6tt6rdjwbsj41
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 223 s.
ISBN: 978-91-44-06916-6 LIBRIS-ID: 12165157
Other Materials
-
Books
Att bli förskollärare - Mångfacetterad komplexitet
2 uppl. : Liber, 2020 - 348 sidor
ISBN: 9789147139910 LIBRIS-ID: 7kw7cwb9549cjn0p
Lekteorier
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2013 - 250 s.
ISBN: 9789144089973 LIBRIS-ID: 14817319
Lek, lärande och lycka : lekande och utforskande i förskolan
Första upplagan : Malmö : Gleerups, [2018] - 128 sidor
ISBN: 9789140697356 LIBRIS-ID: 22285104
Läroplan för förskolan : Lpfö 18
Stockholm : Skolverket, 2018 - 20 sidor
ISBN: 9789138327364 LIBRIS-ID: v42mt040sqrfsfh1
I lekens värld
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2003 - 143 s.
ISBN: 9147051817 : 298:00 LIBRIS-ID: 8891173
Kropp, rörelse och hälsa i förskolan
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2012 - 179 s.
ISBN: 9789144075174 LIBRIS-ID: 12340466
Förskolans yngsta barn : perspektiv på omsorg, lärande och lek
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2017] - 280 sidor
ISBN: 9789147122752 LIBRIS-ID: 20859735
Reference Literature
Skriva för att lära : skrivande i högre utbildning
2., [rev.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 223 s.
ISBN: 978-91-44-06916-6 LIBRIS-ID: 12165157
Other Materials
Artiklar på engelska i ett urval kommer att läggas till. Se studiehandledningen.
Examination
GRU1, group assignment, 1.5 credits, concerning learning outcomes 3-5, grades Fail (U) or Pass (G).
INL1, written assignment, 6 credits, individually written assignment concerning learning outcomes 1, 2 and 5, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
For Pass with distinction (VG) on the course, the student must have earned that grade for INL1.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail