Course syllabus - Civic studies education with a subject educational perspective
Scope
15 credits
Course code
OAU277
Valid from
Autumn semester 2021
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G2F (First cycle, has at least 60 credits in first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2020-12-11
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Undervisa i samhällskunskap : en ämnesdidaktisk introduktion
1. uppl. : Sockholm : Liber, 2015 - 186 s.
ISBN: 9789147111442 LIBRIS-ID: 17759725
Att förstå sin omvärld och sig själv : samhällskunskap, historia, religion och geografi
Stockholm : Skolverket, 2013 - 140 s.
ISBN: 9789175590714 LIBRIS-ID: 15537457
Samhällskunskapsdidaktik : för utbildning i demokrati och samhällsvetenskapligt tänkande
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 278 s.
ISBN: 978-91-44-06643-1 LIBRIS-ID: 12340468
Normkritisk pedagogik : perspektiv, utmaningar och möjligheter
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2019] - 358 sidor
ISBN: 9789144118086 LIBRIS-ID: x6q3k0m2v95cd7g0
Utbildning, demokrati, medborgarskap
Andra upplagan : Malmö : Gleerups, [2019] - 160 sidor
ISBN: 9789151102405 LIBRIS-ID: 6hvbbv1p4mg0nhv3
Lärarutbildningen, jämställdhet och genus
Växjö : Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, Linnéuniversitetet, 2011 - 40 s.
ISBN: 9789186983178 LIBRIS-ID: 12507871
Compendiums
Kritiskt tänkande och källkritik : undervisning i samhällskunskap
Solna : Skolforskningsinstitutet, 2020 - XIV, 64 sidor
ISBN: 9789198531664 LIBRIS-ID: gt4596r9dj6btznm
URL: Fritt tillgänglig via Skolforskningsinstitutets webbplats
Articles
Samhällskunskapsämnet och det kraftfulla kunnandet : Lärarstudenternas förståelse av ämneskunnande i samhällskunskap och möjliggörande undervisningsstrategier
Stockholm : Centrum för universitetslärarutbildning, Stockholms universitet, 2020 - 30
URL: Link
"Samhällskunskapen och disciplinfrågan: om utbildning av lärare i samhällskunskap" Utbildning och Demokrati 18(1), (s. 69-91)
2009
-
Books
Undervisa i samhällskunskap : en ämnesdidaktisk introduktion
1. uppl. : Sockholm : Liber, 2015 - 186 s.
ISBN: 9789147111442 LIBRIS-ID: 17759725
Att förstå sin omvärld och sig själv : samhällskunskap, historia, religion och geografi
Stockholm : Skolverket, 2013 - 140 s.
ISBN: 9789175590714 LIBRIS-ID: 15537457
Samhällskunskapsdidaktik : för utbildning i demokrati och samhällsvetenskapligt tänkande
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2011 - 278 s.
ISBN: 978-91-44-06643-1 LIBRIS-ID: 12340468
Normkritisk pedagogik : perspektiv, utmaningar och möjligheter
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2019] - 358 sidor
ISBN: 9789144118086 LIBRIS-ID: x6q3k0m2v95cd7g0
Utbildning, demokrati, medborgarskap
Andra upplagan : Malmö : Gleerups, [2019] - 160 sidor
ISBN: 9789151102405 LIBRIS-ID: 6hvbbv1p4mg0nhv3
Lärarutbildningen, jämställdhet och genus
Växjö : Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, Linnéuniversitetet, 2011 - 40 s.
ISBN: 9789186983178 LIBRIS-ID: 12507871
Kontroversiella frågor : om kunskap och politik i samhällsundervisningen
1:a upplagan : Malmö : Gleerups Utbildning, 2015 - 204 sidor
ISBN: 9789140691392 LIBRIS-ID: 18032787
Att göra tänkande synligt : en bok om begreppsbaserad undervisning
2. uppl. : Stockholm : Liber, 2015 - 251 sidor
ISBN: 9789147111800 LIBRIS-ID: 17212763
Compendiums
Kritiskt tänkande och källkritik : undervisning i samhällskunskap
Solna : Skolforskningsinstitutet, 2020 - XIV, 64 sidor
ISBN: 9789198531664 LIBRIS-ID: gt4596r9dj6btznm
URL: Fritt tillgänglig via Skolforskningsinstitutets webbplats
Articles
Samhällskunskapsämnet och det kraftfulla kunnandet : Lärarstudenternas förståelse av ämneskunnande i samhällskunskap och möjliggörande undervisningsstrategier
Stockholm : Centrum för universitetslärarutbildning, Stockholms universitet, 2020 - 30
URL: Link
"Samhällskunskapen och disciplinfrågan: om utbildning av lärare i samhällskunskap" Utbildning och Demokrati 18(1), (s. 69-91)
2009
Examination
SEM1, seminar, 2.5 credits, concerning learning outcome 1-2, grades Fail (U) or Pass (G).
FSR1, field study report, 4.5 credits, concerning learning outcomes 4, grades Fail (U) or Pass (G).
INL1, written assignment, 4 credit, concerning learning outcome 2, 5-6, grade Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
TEN1, written examination, 4 credits, concerning learning outcomes 1-6, grade Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that grade for TEN1 and INL1
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail