Course syllabus - Introduction to Teaching and Learning: Conditions for Education and Teachers' Work in Preschool
Scope
7.5 credits
Course code
OAU274
Valid from
Autumn semester 2021
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2020-12-11
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Didaktik i förskolan
Första upplagan : Malmö : Gleerups, [2020] - 207 sidor
ISBN: 9789151101026 LIBRIS-ID: t5szbk6vrwjphqw2
Att bli förskollärare - Mångfacetterad komplexitet
2 uppl. : Liber, 2020 - 348 sidor
ISBN: 9789147139910 LIBRIS-ID: 7kw7cwb9549cjn0p
Barns delaktighet och inflytande : hållbar utveckling i förskolan
Första upplagan : Stockholm : Gothia kompetens, [2022] - 95 sidor
ISBN: 9789177413295 LIBRIS-ID: 8q8dvbj261wbqm2r
Articles
Plagiera eller referera vetenskapligt?: En studie om vad studenter behöver lära sig för att bli bättre på referathantering. Högre Utbildning, ISSN 2000-7558, E-ISSN 2000-7558, Vol. 11, nr 1, s. 41-55. DOI: 10.23865/hu.v11.2730.
2021
URL: https://hogreutbildning.se/index.php/hu/article/view/2730/5261
Förskolan i politiken : om intentioner och beslut bakom den svenska förskolans framväxt
4. uppl : Stockholm : Utbildningsdepartementet, Regeringskansliet, [2015] - 97 s.
URL: Link
URLs
Lag (2018:1197) om Förenta nationernas konvention om barnets rättigheter.
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet. Lgr22
Norstedts Juridik, 2022 - 300 sidor
ISBN: 9789138327784 LIBRIS-ID: q54k6fgcng4db77n
URL: Link
Skolverket (2018). Läroplan för förskolan: Lpfö18. Stockholm: Skolverket
Reference Literature
Att göra sig gällande. Mångfald i förskolebarns kamratkulturer. Doktorsavhandling. Umeå Universitet.
2012
URL: http://umu.diva-portal.org/smash/get/diva2:483605/FULLTEXT01.pdf
(O)Takt mellan styrdokument i förskolan och dess förutsättningar
Malmö universitet, 2018 - 37
URL: Link
Naturmöten och källsortering - En kvantitativ studie om lärande för hållbar utveckling i förskolan. Nordina 12(2), 140-156
2016
Other Materials
-
Books
Didaktik i förskolan
Första upplagan : Malmö : Gleerups, [2020] - 207 sidor
ISBN: 9789151101026 LIBRIS-ID: t5szbk6vrwjphqw2
Att bli förskollärare - Mångfacetterad komplexitet
2 uppl. : Liber, 2020 - 348 sidor
ISBN: 9789147139910 LIBRIS-ID: 7kw7cwb9549cjn0p
Barns delaktighet och inflytande : hållbar utveckling i förskolan
Första upplagan : Stockholm : Gothia kompetens, [2022] - 95 sidor
ISBN: 9789177413295 LIBRIS-ID: 8q8dvbj261wbqm2r
Articles
Plagiera eller referera vetenskapligt?: En studie om vad studenter behöver lära sig för att bli bättre på referathantering. Högre Utbildning, ISSN 2000-7558, E-ISSN 2000-7558, Vol. 11, nr 1, s. 41-55. DOI: 10.23865/hu.v11.2730.
2021
URL: https://hogreutbildning.se/index.php/hu/article/view/2730/5261
Förskolan i politiken : om intentioner och beslut bakom den svenska förskolans framväxt
4. uppl : Stockholm : Utbildningsdepartementet, Regeringskansliet, [2015] - 97 s.
URL: Link
(O)takt mellan styrdokument i förskolan och dess förutsättningar. Malmö Universitet.
2018
URLs
Lag (2018:1197) om Förenta nationernas konvention om barnets rättigheter.
Läroplan för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet. Lgr22
Norstedts Juridik, 2022 - 300 sidor
ISBN: 9789138327784 LIBRIS-ID: q54k6fgcng4db77n
URL: Link
Skolverket (2018). Läroplan för förskolan: Lpfö18. Stockholm: Skolverket
Reference Literature
Att göra sig gällande. Mångfald i förskolebarns kamratkulturer. Doktorsavhandling. Umeå Universitet.
2012
URL: http://umu.diva-portal.org/smash/get/diva2:483605/FULLTEXT01.pdf
Other Materials
Kortare texter som lärare tillhandahåller eller enligt lärares anvisningar kan tillkomma.
-
Books
Didaktik i förskolan
Första upplagan : Malmö : Gleerups, [2020] - 207 sidor
ISBN: 9789151101026 LIBRIS-ID: t5szbk6vrwjphqw2
Att bli förskollärare - Mångfacetterad komplexitet
2 uppl. : Liber, 2020 - 348 sidor
ISBN: 9789147139910 LIBRIS-ID: 7kw7cwb9549cjn0p
Articles
Sometimes we have to clash: how preschool teachers in Sweden engage with dilemmas arising from cultural diversity and value differences. Intercultural Education.
2021
Plagiera eller referera vetenskapligt?: En studie om vad studenter behöver lära sig för att bli bättre på referathantering. Högre Utbildning, ISSN 2000-7558, E-ISSN 2000-7558, Vol. 11, nr 1, s. 41-55. DOI: 10.23865/hu.v11.2730.
2021
URL: https://hogreutbildning.se/index.php/hu/article/view/2730/5261
(O)takt mellan styrdokument i förskolan och dess förutsättningar. Malmö Universitet.
2018
URLs
Lag (2018:1197) om Förenta nationernas konvention om barnets rättigheter.
Skolverket (2018). Läroplan för förskolan: Lpfö18. Stockholm: Skolverket
Skolverket (2019). Läroplan för grundskolan samt för förskoleklassen och fritidshemmet: Lgr11. Stockholm: Skolverket.
Reference Literature
Att göra sig gällande. Mångfald i förskolebarns kamratkulturer. Doktorsavhandling. Umeå Universitet.
2012
URL: http://umu.diva-portal.org/smash/get/diva2:483605/FULLTEXT01.pdf
Other Materials
Kortare texter som lärare tillhandahåller eller enligt lärares anvisningar kan tillkomma.
-
Books
Att bli förskollärare - Mångfacetterad komplexitet
2 uppl. : Liber, 2020 - 348 sidor
ISBN: 9789147139910 LIBRIS-ID: 7kw7cwb9549cjn0p
Didaktik i förskolan
Första upplagan : Malmö : Gleerups, [2020] - 207 sidor
ISBN: 9789151101026 LIBRIS-ID: t5szbk6vrwjphqw2
Articles
Sometimes we have to clash: how preschool teachers in Sweden engage with dilemmas arising from cultural diversity and value differences. Intercultural Education.
2021
Plagiera eller referera vetenskapligt?: En studie om vad studenter behöver lära sig för att bli bättre på referathantering. Högre Utbildning, ISSN 2000-7558, E-ISSN 2000-7558, Vol. 11, nr 1, s. 41-55. DOI: 10.23865/hu.v11.2730.
2021
URL: https://hogreutbildning.se/index.php/hu/article/view/2730/5261
Från komplexa frågor till konkret innehåll - hållbar utveckling ur ett förskoledidaktiskt perspektiv. Pedagogisk Forskning i Sverige, årg 23 nr 3-4 2018. ISSN 1401-6788.
2018
URL: http://www.diva-portal.org/smash/record.jsf?pid=diva2%3A1282256&dswid=5347
Läroplaner för de yngre barnen. Utvecklingen från 1800-talets mitt till idag. Pedagogisk Forskning i Sverige 2001, årg 6, nr 4, s 241-269.
2001
URL: https://open.lnu.se/index.php/PFS/article/view/1130/981
(O)takt mellan styrdokument i förskolan och dess förutsättningar. Malmö Universitet.
2018
URLs
Skolverket (2018). Läroplan för förskolan: Lpfö18. Stockholm: Skolverket
Skolverket (2019). Läroplan för grundskolan samt för förskoleklassen och fritidshemmet: Lgr11. Stockholm: Skolverket.
Lag (2018:1197) om Förenta nationernas konvention om barnets rättigheter.
Reference Literature
Naturmöten och källsortering - En kvantitativ studie om lärande för hållbar utveckling i förskolan. Nordina 12(2), 140-156
2016
Att göra sig gällande. Mångfald i förskolebarns kamratkulturer. Doktorsavhandling. Umeå Universitet.
2012
URL: http://umu.diva-portal.org/smash/get/diva2:483605/FULLTEXT01.pdf
Other Materials
Kortare texter som lärare tillhandahåller eller enligt lärares anvisningar kan tillkomma.
Examination
HEM1, Take-home examination, 1.5 credits, concerning learning outcomes 1, 3 and 6, grades Fail (U) or Pass (G) or Pass with distinction (VG).
SEM1 Seminar, 1.5 credits, concerning learning outcomes 3, 4 and 6, grades Fail (U) or Pass (G).
SEM2 Seminar, 1.5 credits, concerning learning outcomes 1, 5 and 6, grades Fail (U) or Pass (G).
INL1, Written assignment, 3 credits, concerning learning outcomes 2, 5 and 6, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
For Pass with distinction (VG) on the course as a whole, the student must have earned that grade for HEM1 and INL1.
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail