Course syllabus - Multilingualism, interculturalism and instructional methods for the development of language, cognition and academic proficiency
Scope
7.5 credits
Course code
SSA916
Valid from
Autumn semester 2020
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2020-08-27
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Stärk språket, stärk lärandet : språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet
Femte upplagan : Lund : Studentlitteratur, [2018] - 275 sidor
ISBN: 9789144128948 LIBRIS-ID: 07wdmlpsxcg385sh
Nyanlända, interkulturalitet och flerspråkighet i klassrummet
Första upplagan : Stockholm : Liber, 2017 - 328 sidor
ISBN: 978-91-47-12266-0 LIBRIS-ID: 20871394
Books
Av nedanstående titlar görs ett urval enligt lärares anvisningar:
En god fortsättning : nyanländas fortsatta väg i skola och samhälle
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2018] - 246 sidor
ISBN: 9789144113906 LIBRIS-ID: 22383621
Flerspråkighet som resurs : symposium 2015
Första upplagan : Stockholm : Liber, [2016] - 323 sidor
ISBN: 9789147122073 LIBRIS-ID: 19716581
Lyft språket, lyft tänkandet : språk och lärande
Tredje upplagan : Lund : Studentlitteratur, [2018] - 263 sidor
ISBN: 9789144128955 LIBRIS-ID: bk7qzzxq8sx3mlnz
Språkinriktad undervisning : en handbok
2. uppl. : Stockholm : Hallgren & Fallgren, 2014 - 245 s.
ISBN: 9789173828697 LIBRIS-ID: 16579281
Den inkluderande förskolan : en handbok
Tredje upplagan : Lund : Studentlitteratur, [2020] - 247 sidor
ISBN: 9789144132990 LIBRIS-ID: s4r9zkq4qv3kl6wc
Språkutvecklande NO-undervisning : strategier och metoder för högstadiet
Stockholm : Natur & Kultur, 2017 - 214 sidor
ISBN: 9789127446496 LIBRIS-ID: 19639675
Språkstimulera och dokumentera i den flerspråkiga förskolan
2., [bearb.] uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2015 - 198 s.
ISBN: 9789144107462 LIBRIS-ID: 17730257
Interkulturellt arbete i förskolan : med läroplanen som grund
Första utgåvan : [Stockholm] : Natur & Kultur, [2019] - 160 sidor
ISBN: 9789127822726 LIBRIS-ID: cnhqmbqq9bm3hcvn
Språkutvecklande SO-undervisning : strategier och metoder för högstadiet
Första upplagan : Stockholm : Natur & Kultur, [2015] - 184 sidor
ISBN: 9789127441620 LIBRIS-ID: 17375367
URLs
Greppa språket : ämnesdidaktiska perspektiv på flerspråkighet
2. uppl. : Stockholm : Skolverket, 2012 - 146 s.
ISBN: 978-91-87115-26-4 LIBRIS-ID: 12534315
URL: Fulltext
Greppa flerspråkigheten : en resurs i lärande och undervisning
Stockholm : Skolverket, [2019] - 158 sidor
ISBN: 9789175593166 LIBRIS-ID: 22553075
Examination
FSR1, Field study report, 2.5 credits, field study report concerning learning outcomes 3 and 6, grades Fail (U) or Pass (G).
INL1, Written assignment, 2.5 credits, written assignments concerning learning outcomes 1 and 4, grades Fail (U) or Pass (G).
OVN1, Exercise, 2.5 credits, oral and written exercises concerning learning outcomes 2 and 5, grades Fail (U) or Pass (G).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass, Fail