Course syllabus - Neuropsychiatric Disabilities
Scope
7.5 credits
Course code
SQA132
Valid from
Spring semester 2021
Education level
First cycle
Progressive Specialisation
G1N (First cycle, has only upper-secondary level entry requirements).
Main area(s)
Special Needs Education
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2020-02-18
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Specialpedagogik och funktionsvariationer : att möta barn och unga med funktionsnedsättningar i en utvecklande lärmiljö
Andra utgåvan, omarbetad utgåva : [Stockholm] : Natur & Kultur, [2019] - 331 sidor
ISBN: 9789127827486 LIBRIS-ID: bm2tl9w383rm3pb4
Systemteori i praktiken : konsten att lösa problem och nå resultat
Fjärde upplagan : 2018 - 136 sidor
ISBN: 9789177410928 LIBRIS-ID: 22551128
Books
Välj en av följande titlar:
Autism och ADHD i fritidshemmet : tydliggörande pedagogik
Första utgåvan : [Stockholm] : Natur & Kultur, [2020] - 172 sidor
ISBN: 9789127827288 LIBRIS-ID: frw64qn8csczd0ms
Autism och adhd i gymnasiet : tydliggörande pedagogik
Första utgåvan : [Stockholm] : Natur & kultur, [2019] - 203 sidor
ISBN: 9789127824683 LIBRIS-ID: x72xjw2fvtxgxrz6
Autism och ADHD i skolan : handbok i tydliggörande pedagogik
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, [2017] - 207 sidor
ISBN: 9789127819047 LIBRIS-ID: 20815947
Få familjen att funka. : tydliggörande pedagogik i vardagen
Natur & Kultur, 2021 - 4 timmar, 21 minuter
ISBN: 9789127829169 LIBRIS-ID: v79k8b56sznwmfpc
URL: Omslagsbild
Tydliggörande pedagogik i förskolan
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, [2019] - 173 sidor
ISBN: 9789127824485 LIBRIS-ID: 2bgqz0pm0dn5k9rm
Tydliggörande pedagogik i vuxenutbildning : ett specialpedagogiskt perspektiv
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, [2021] - 219 sidor
ISBN: 9789127829121 LIBRIS-ID: 7l1trk7k51pl7574
Other Materials
Kompendier, artiklar, webbadresser samt referenslitteratur tillkommer i samråd med kursansvarig och undervisande lärare.
-
Books
Specialpedagogik och funktionsvariationer : att möta barn och unga med funktionsnedsättningar i en utvecklande lärmiljö
Andra utgåvan, omarbetad utgåva : [Stockholm] : Natur & Kultur, [2019] - 331 sidor
ISBN: 9789127827486 LIBRIS-ID: bm2tl9w383rm3pb4
Systemteori i praktiken : konsten att lösa problem och nå resultat
Fjärde upplagan : 2018 - 136 sidor
ISBN: 9789177410928 LIBRIS-ID: 22551128
Books
Välj en av följande titlar:
Tydliggörande pedagogik i förskolan
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, [2019] - 173 sidor
ISBN: 9789127824485 LIBRIS-ID: 2bgqz0pm0dn5k9rm
Autism och ADHD i skolan : handbok i tydliggörande pedagogik
Första utgåvan : Stockholm : Natur & Kultur, [2017] - 207 sidor
ISBN: 9789127819047 LIBRIS-ID: 20815947
Autism och adhd i gymnasiet : tydliggörande pedagogik
Första utgåvan : [Stockholm] : Natur & kultur, [2019] - 203 sidor
ISBN: 9789127824683 LIBRIS-ID: x72xjw2fvtxgxrz6
Other Materials
Kompendier, artiklar, webbadresser samt referenslitteratur tillkommer i samråd med kursansvarig och undervisande lärare.
Requirements
General entry requirements
Examination
INL1, Written assignment, 4 credits, individual written report concerning learning outcomes 1-4, grades Fall (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
FSR1, Field study report, 2 credits, field study report, concerning learning outcome 5, grades Fall (U) or Pass (G).
SEM1, Seminar, 1.5 credits, active participation in seminars concerning learning outcomes 1-5, grades Fall (U) or Pass (G).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail