Course syllabus - Writing, Communicative and Linguistic Development for Teachers in Compulsory School Years 4-6
Scope
7.5 credits
Course code
SVA045
Valid from
Autumn semester 2020
Education level
Second cycle
Progressive Specialisation
A1N (Second cycle, has only first-cycle course/s as entry requirements).
Main area(s)
School
School of Education, Culture and Communication
Ratified
2020-02-20
Status
This syllabus is not current and will not be given any more
Literature lists
Course literature is preliminary up to 8 weeks before course start. Course literature can be valid over several semesters.
-
Books
Stärk språket, stärk lärandet : språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet
Femte upplagan : Lund : Studentlitteratur, [2018] - 275 sidor
ISBN: 9789144128948 LIBRIS-ID: 07wdmlpsxcg385sh
URLs
Bedömningsstöd i svenska och svenska som andraspråk i grundskolan
Feedback i skrivundervisningen
Lässtrategier för sakprosa
URL: https://larportalen.skolverket.se/#/modul/5-las-skriv/Grundskola/006a_lasstrategier_for_sakprosa
Muntlig kommunikation
URL: https://larportalen.skolverket.se/#/modul/5-las-skriv/Grundskola/038_muntlig-kommunikation
Resurser för undervisningen i nordiska språk
URL: https://www.skolverket.se/skolutveckling/larande/sprak/nordiska-sprak
Skriva i alla ämnen
URL: https://larportalen.skolverket.se/#/modul/5-las-skriv/Grundskola/010_skriva-i-alla-amnen-4-6
Undervisa om nationella minoriteter
Reference Literature
Literacy i skolan
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2018] - 154 sidor
ISBN: 9789144120836 LIBRIS-ID: 22616715
Kreativ grammatikundervisning : från förskoleklass till åk 6
Andra upplagan : Ingarö : Columbus förlag, 2017 - 247 sidor
ISBN: 9789185617340 LIBRIS-ID: 21081868
Snick och snack : en praktisk bok om muntligt berättande
1. uppl. : Stockholm : Liber, 2005 - 192 s.
ISBN: 91-47-05283-X LIBRIS-ID: 9964264
Elever skriver : om skrivande, skrivundervisning och elevers texter
1. uppl. : Lund : Studentlitteratur, 2010 - 200 s.
ISBN: 9789144029825 LIBRIS-ID: 11886516
Aktiv läskraft : att undervisa i lässtrategier för förståelse : mellanstadiet
1. uppl. : Stockholm : Natur & kultur, 2015 - 280 s.
ISBN: 9789127135987 LIBRIS-ID: 15989592
-
Books
Stärk språket, stärk lärandet : språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt för och med andraspråkselever i klassrummet
Femte upplagan : Lund : Studentlitteratur, [2018] - 275 sidor
ISBN: 9789144128948 LIBRIS-ID: 07wdmlpsxcg385sh
Språkets byggstenar : grammatik och textarbete för lärarstuderande F-6
Upplaga 1 : Lund : Studentlitteratur, [2019] - 150 sidor
ISBN: 9789144125367 LIBRIS-ID: 4f7s23942jvxvn4v
URLs
Lässtrategier för sakprosa
URL: https://larportalen.skolverket.se/#/modul/5-las-skriv/Grundskola/006_lasstrategier_for_sakprosa
Skriva i alla ämnen
URL: https://larportalen.skolverket.se/#/modul/5-las-skriv/Grundskola/010_skriva-i-alla-amnen-4-6
Muntlig kommunikation
URL: https://larportalen.skolverket.se/#/modul/5-las-skriv/Grundskola/038_muntlig-kommunikation
Feedback i skrivundervisningen
Bedömningsstöd i svenska och svenska som andraspråk i grundskolan
Resurser för undervisningen i nordiska språk
URL: https://www.skolverket.se/skolutveckling/larande/sprak/nordiska-sprak
Undervisa om nationella minoriteter
Examination
HEM1, Take-home examination, 4 credits, written individual examination regarding language development reading and writing environments, concerning learning outcomes 1, 5 and 7, grades Fail (U), Pass (G) or Pass with distinction (VG).
SEM1, Seminar, 2 credits, seminar regarding subject didactic applications concerning learning outcomes 2 and 4-6, grades Fail (U) or Pass (G).
FSR1, Field study report, 1.5 credits, oral and written report on analysis and assessment concerning learning outcomes 1-3 and 7, grades Fail (U) or Pass (G).
A student who has a certificate from MDU regarding a disability has the opportunity to submit a request for supportive measures during written examinations or other forms of examination, in accordance with the Rules and Regulations for Examinations at First-cycle and Second-cycle Level at Mälardalen University (2020/1655). It is the examiner who takes decisions on any supportive measures, based on what kind of certificate is issued, and in that case which measures are to be applied.
Suspicions of attempting to deceive in examinations (cheating) are reported to the Vice-Chancellor, in accordance with the Higher Education Ordinance, and are examined by the University’s Disciplinary Board. If the Disciplinary Board considers the student to be guilty of a disciplinary offence, the Board will take a decision on disciplinary action, which will be a warning or suspension.
Grade
Pass with distinction, Pass, Fail